Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Maria84 skrev 2009-03-31 17:37:26 följande:
    Kikar in lite hastigt, får gäster om en liten stund och vi har inte hunnit käka ännu så vi ska sätta oss och göra det nu Tack för alla grattis! Känner inte ett dugg skillnad dock Började ju födelsedagen med att göra glukosbelastningen. Roligare start kunde man ha haft Får kika lite mer noga senare vad ni har skrivit för ni skriver på flitigt
    då får ni ha en bra kväll
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-03-31 19:03:06 följande:
    Allt såg bra ut hos bm men mitt blodvärde ligger lite för lågt som vanligt, men ja är ju lite slarvig me dom jädra järntabletterna me Hon ligger me huvet ner å sparkade på bm Ska te sjukgymnast för mina höfter... så nu blev det inget mer tjat om att ja måste röra på mig
    det blir en busig tös.fy för värk i höfterna.hoppas det inte är samma värk som jag fick och har ännu.de trodde att det var foglossning.men det är det inte.
  • Familjetrollet
    dinana skrev 2009-03-31 19:20:39 följande:
    Oj oj, vad ni har skrivit och diskuterat om mig sen jag gick härifrån i morse...  =/
    jag ville bara försvara dig.jag förstår fullt och hållet hur du känner.hoppas molly blev glad över cykeln
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-03-31 19:22:28 följande:
    förövrigt så har ja tillbringat dagen hemma hos en god vän i en mysig soffa men smarrig kladdkaka å massor av glass
    mums vad gott!kladdkaka är farligt gott.har man börjat äta så kan man inte sluta*skratt'
  • Familjetrollet

finns det intresse för allt för föräldrar tidningar?skänkes givetvis och är från förra året om jag minns rätt

• Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-03-31 19:36:04 följande:
    ja är ju född me glapp i höfterna (kommer aldrig ihåg vad det heter) å har aldrig fått några riktiga efterkontroller, låg me skena i tre månader som nyfödd.. jag har haft lite problem med det under min vuxna tid å vi tror nu att det är en kombo av detta å att det luckras upp nu under graviditeten... får bara ont on ja gör nånting, går lite längre, böjer mig mycke å framförallt om ja sätter mig på golvet...
    kommer inte på vad det heter.de kollar på bb om barn har höftfel.här kan jag inte ens sitta på huk eller böja mig för då kan jag räkna med rejäl värk i veckor/månader fick detta när jag väntade näst sista barnet.
  • Familjetrollet

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-31 19:55:57 följande:

Maria84: Grattis på 25-årsdagen! Hoppas du har haft en underbar dag!Jisses vad ni andra skriver mycket! Har faktiskt bara läst igenom vad ni har skrivit idag! Har ni planerat någon fika den här veckan?På söndag åker vi upp till dalarna och blir där i 1 vecka Nathalie är vrålförkyld och idag har vi fått medicin av läkaren. Förhoppningsvis dröjer det inte länge förens hon mår bättre.Själv mår jag bättre och bättre, har dock fortfarande ont i magen. Det jobbiga är att jag inte får lyfta Nathalie, men ibland kan man ju inte låta bli. Men då blir konsekvensen också att jag får mer ont :/ Känner mig tom inne i magen men det kan man tydligen göra efteråt....Hoppas ni andra mår bra och att ni njuter av vårvärmen
    jag tar gärna en fika i veckan beroende på tid och dag.stackars liten inte kul att vara förkyld.har ni funnit nått dagis som ni gillar?
  • Familjetrollet
    Mizzz skrev 2009-03-31 20:41:46 följande:
    höftluxation heter det. Linus hade lite problem med det, men det var så lite att de bara höll koll på det och det fixa sig utan skena.. Jag hade troligtvis oxå det (men de upptecktes inte då iaf) Men jag har ju märkt hela mitt liv att jag får som foglossning om jag går mkt, och hur det blev under graviditeten ska vi inte prata om! Jag kunde varken stå ligga eller sitta. Sambon fick vända mig i sängen för det fixade jag inte själv. SKulle jag ta mig upp ur sängen så var det ett arbete som tog ca 15min för det gjorde så förbenat ont!...Så jag vet hur du har det Fru T!
    ajaj det låter ju som det jag har.jag skrek och grät av smärta och kunde inte röra mig de tre sista månaderna när jag väntade näst sista barnet.titt som tätt kommer denna jävulska värk om jag går fort,sitter på huk osv.sist visste jag inte vart jag skulle ta vägen pga smärtan/värken.vc vet inte vad det beror på.skulle nog kolla upp detta lite mer.men vc är ju i ett nötskal,de hjälper en inte när man behöver hjälp.
  • Familjetrollet
    Firstandhappy skrev 2009-04-01 05:25:53 följande:
    oh så läser man o läser o läser o ite FAN blir man klokare för det...fördelar o nackdelar med båda..klumpiga, plastiga, höj o inte höjbart styre, luft eller inte luft på hjulen...blir galen, kommer ju inte kunna sova mer inatt
    de som brukar vara nöjda med carena brukar var förstagångsmammor oftast.tror inte de är så lättsålda när de är beg.

vad ska ni hitta på idag?ser ut att bli bättre väder idag
  • Familjetrollet
    Marayah skrev 2009-04-01 08:09:18 följande:
    Stackars dej med detta dilemma.. Men vilket fint väder de e idag!! Passar juh utmärkt att verkligen slå slag i planerna för dagen. Ta skägget promenaden med Filip i vagnen och min älskade faster i luren.
    ja idag ser det ut att bli en fin dag utan blåst.här ska det fixas hemma,men en sväng ut i solen kommer nog hinnas med.
    Fru T skrev 2009-04-01 08:47:09 följande:
    Om ja talar för mig själv så hade jag avstått i ditt fall... blir lätt lika velig som du. Tror du inte det kommer komma fler erbjudanden innan du verkligen behöver vagnen?Jobbigt om du köper den å blir missnöjd liksom, fast å andra sidan kanske du hinner bli missnöjd innan du börjat använda den å kan sälja den vidare helt i nyskick å få tillbaka alla pengar du lagt ne ja vet inte man ja hade nog inte vågat chansa
    då är det bättre att köpa en beg och se om man gillar vagnen först.
    Maria84 skrev 2009-04-01 09:29:22 följande:
    Ingen här som vill bli av med lite leksaker eller så? Syrran leter efter grejer till dagbarnen.
    vi behöver bli av med en hel del leksaker,leksaksspis(sådan som dagis har)mm inför flytten
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!