Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-03-20 11:05:26 följande:
    Ni som kan det här med Tradera... Om man inte får det man har vunnit, kan man anmäla det på nåt sätt? Jag betalade direkt när jag vann auktionen i lördags och har inte sett röken av paketet än. Det är ju stöld för f*n!
    Det kan ta ett tag innan man får varan! Så vänta lite till, när jag har sålt så kan det ha gått kanske 2-3 dagar innan jag har postat det för att jag inte kommit till nån postlåda. Ibland har det tagit 2 veckor innan jag har fått mina saker när jag har köpt. Så avvakta, kan finnas många orsaker till att det inte har kommit iväg ännu o nu är det helg snart o då kommer det ju inget, vänta till mitten av nästa vecka iaf.
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    dinana skrev 2009-03-20 12:41:07 följande:
    Alltså jag vill veta vart vi skall ses... jag vet ju knappt vad akademibokhandeln ligger... men jag försöka väl vara där vid 1430. Tar bussen vid 1340 typ så har jag några minuter på mig att leta.
    Om man går ner mot claras från trädgårdstorget, så en bit innan man kommer ner till claras så ligger akademibokhandeln, de har en stor flagga utanför uppe i luften som man inte kan missa På höger sida när man går ner mot claras.
    dinana skrev 2009-03-20 13:27:32 följande:
    Aha, jasså, är det det som är akademibokhandeln... där ser man. Waynes... är det det är precis vid entrén där? Humm.. men då hittar jag nog. Kan ju inte vara så svårt att hitta till då =)
    Japp, waynes ligger direkt innanför.

Japp, skönt när barnen sover på morgonen, men ännu skönare när de lägger sig tidigt på kvällen så man får mysa med sambon o bara varva ner
    Hellre att barnen somnar 19 på kvällen som våra barn gör än att de är uppe till kanske 21 o sover till 9, då får man ju ingen tid alls ju för sig själv på kvällen.

JePaLuLi skrev 2009-03-20 19:59:01 följande:
    Vi uppskattar hellre sovmorgon. Då orkar man ju vara uppe längre också och eftersom vi inte går och lägger oss vid 22 så har vi tid för massa mys ändå
    Alla är olika Jag är sjukt kvällstrött o har alltid varit, kan inte vara uppe längre än till 23 som allra mest (förutom när sambon jobbar för då kan jag bara inte sova). O sambon vill oxå lägga sig skapligt på vardagarna så vi går i sängs vid 22-22.30 varje kväll, så för att få de där timmarna för oss själva så behöver barnen komma i säng i tid oxå.
    Mig gör det inte så himla mycket att vakna tidigt på morgonen (inom rimlig tid förstås ), för då hinner man med desto mera med dagen Jag kan ha tvättat o gjort massa saker när klockan bara är 10-11 på fm. Dessutom måste vi ju upp i tid iaf tre mornar i veckan eftersom Leo ska vara på dagis kl. 9.

Ibland kan jag bli lite irrterad på folk för de säger att deras barn sover så länge på mornarna o då hinner jag tänka, gud vilka duktiga barn, men sen så säger de ju inte när de somnar på kvällen. För det är nästan aldrig nåt barn som somnar 19 på kvällen som sover till 9 på morgonen, de barn som sover till 9 på morgonen går ju oftast o lägger sig senare på kvällen oxå, men den lilla detaljen glömmer oftast föräldrarna säga
    Firstandhappy skrev 2009-03-20 20:09:30 följande:
    hahahaha sant så sant..ja vi kommer ju sällan i säng före kl 00 på natten så att wille lägger sig vid 21 gör mig inget, men visst önskar man att han kunde somna tidigare nån dag, men då glömmer gärna jag bort att de inte sover längre på morgonen heller än kanske max 8 o då känns det inte lika aktuellt..
    Ja, är man uppe på länge så gör det ju inte så mycket om barnen är uppe lite längre ändå. Som när vi har haft kompisar här på besök på kvällen så har iaf Leo fått vara uppe längre, eller när mina föräldrar är här o sover över, Vincent orkar inte det.

Ni ser ut att ha haft jättetrevligt på fikat idag. Blev det inte waynes sen?
    Vad tyckte personalen om att barnen sprang omkring? När jag var där en gång själv med Vincent så var det några barn som sprang omkring o personalen var riktigt sura.
    De sa att de fick gå därifrån om barnen inte slutade att springa omkring. Iofs var det ju massa folk där då o kan man ju kanske förstå det..

Synd iaf att vi inte kunde komma med, men både Leo o Vincent är sjuka nu. Eller Vincent är inte sjuk än iaf, men han hostar o snorar, men är pigg för övrigt. Leo har feber som går upp o ner, imorse var det knappt nåt alls, mitt på dagen låg den på nästan 40 grader o nu innan han la sig så låg den på 38 grader.

JePaLuLi skrev 2009-03-20 20:29:18 följande:
    Linus somnar runt 21 och sover till 08 så det är helt ok för en bebis på 3 månader De sa ingenting. Det var jättetrevlig personal. Lucas snodde ju sopskyffeln och hon skojade massor med honom Det var ju väldigt lugnt så det gjorde nog inget.Det var en jättetrevlig fika! En av de roligaste som jag har varit på i alla fall. Och Lucas hade otroligt roligt! Som han skrattade!! Hehe, jag är snabb Tycker det är skönt att ha det avklarat och jag vet ju att många sitter och väntar på bilderna
    Ja, det är skönt när de sover så bra när de är så små oxå. Leo var 1,5 månad o Vincent 2 månader när de började att sova hela nätterna, från 20-08.

Vad kul att de var så tillmötesgående idag då Den sura gubben kanske inte var där Är oftast han som sagt till när jag varit där.
    Han var ju framme o plockade med nåns skötväska o nåns vagn när vi var där o fikade sist ju..

Nu har jag gjort en mumsig drink som jag ska dricka nu, sambon är på väg ner från sin dator, så nu blir det fredagsmyyys!

Stolt Enbarnsmamma skrev 2009-03-21 13:15:31 följande:
    Tänkte bara tala om för er intresserade att jag fortfarande är på sjukhuset. Kommer dock få åka hem om en stund. Jag mår sådär, ont i magen och trött.Tur att det finns morfin Ska bli skönt att få komma hem och gosa med mina älsklingar!Hoppas allt är bra med er andra!
    Vad skönt att det har gått bra. Förstår att du har ont.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!