Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Marayah skrev 2009-03-25 08:48:43 följande:
    Vilken DUKTIG kille! Som skorpan just skrev, han har nog bestämt sig för att börja gå på sin ettårsdag.
    Ja, han har ju gått ett par steg nu i över en vecka, men nu blir det längre o längre för varje gång Så kul att se
    Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    Marayah skrev 2009-03-25 09:10:10 följande:
    Har inte pratat med mamma än. Ska till Tornby idag o se om den vagnen finns där så man kan klämma o känna lite på den, onödigt att åka till Nrkpg om den inte e bra
    Vad ska du köpa för vagn?
    Apipoulai skrev 2009-03-25 10:44:46 följande:
    Grattis Vincent på födelsedagen!Nu ska jag snart till körskolan, sedan blir det fika med ett par vänninor och "uppvisning" av den nya medborgaren Emelie, som föddes i slutet av januari.Sen blir det nog träning, om jag inte blir kvar för länge hos vännerna. Jenny, när hänger du med å tränar? :)Ha en bra dag allihop! (skriv inte för mycket för då orkar jag inte läsa ikapp ;) )
    Vincent tackar
    dinana skrev 2009-03-25 10:56:19 följande:
    Usch, barnvagnar kan man ju hålla på å kollar på i evigheter. Jag älskar verkligen min BB, men jag vet ju inte hur det kommer funka i sommar utan syskonvagn. Skulle vilja ha en. Någon som vill bli av med en kanske? Kanske skall kolla blocket, men de brukar ju kosta så mycket där... tänkte typ en för några hundra...
    Du kanske inte ens behöver syskonvagn, Molly blir väl 2,5 år när hon blir storasyster?
    Kanske räcker med ståbräda. Leo var ju precis 3 år fyllda o vi tänkte köpa ståbräda, men det behövdes aldrig för han har hela tiden varit så duktig på att gå när vi varit ute.
    thelifesaviour skrev 2009-03-25 12:05:56 följande:
    Ja, vi har en väldig tur, alla vill köpa någonting. Vi har ungefär ingenting att köpa själva. ;D En bra sak för oss. Men så fungerar våra familjer, alla hjälper alla och allt går jämt ut i slutändan. Jag är ju dessutom den första som skaffar barn nu av den yngre generationen, så de är ju helt uppskruvade hela bunten. :D
    Så var det när vi väntade Leo oxå, vi fick massa bidrag från mina föräldrar..det var ju lixom deras första barnbarn så de var helt lyriska Så var det när vi väntade Vincent oxå, men då hade vi ju redan allt sen Leo, så det blev en jäkla massa kläder istället då som vi fick

Apropå pengar ja, min mamma nämnde för mig igår att bouppteckningen från mormor är klar nu, så mamma o min moster ska dela mormors pengar mellan sig. Så mamma sa att jag o min bror skulle få en summa av hennes del, dessutom skulle hon sätta in pengar till barnens sparkonto oxå. Gulliga mamma Hon sa att mormor nog velat att vi o barnen skulle ha dem. Så det som jag får av mamma ska in på ett sparkonto som jag sen ska spara till körkort eller bröllop (antagligen körkort för det är jag mest behov av ).

Firstandhappy skrev 2009-03-25 13:17:53 följande:
    whäääää, vill med gå ut juh.....
    Vi får väl ta en kväll o gå ut flera av oss, om du orkar
    thelifesaviour skrev 2009-03-25 13:29:56 följande:
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-25 13:25:08 följande: haha, ja, det kan jag tänka mig. :) Men det känns kul att de är så engagerade, de vill verkligen vara delaktiga.
    Ja, det är verkligen kul Syns ju så väl oxå när mina föräldrar träffar barnen, de avgudar dem verkligen o det är ömsesidigt

Jag o Vincent har varit på stan i flera timmar o shoppat massa kläder till Leo..
    Vill köpa kläder till Vincent oxå, men eftersom jag vet att han kommer få en del i present så väntar jag med det till nästa vecka.
    Vi tog oss en välbehövlig födelsedags fika oxå på Waynes, eller Vincent åt mat o jag fikade

Firstandhappy skrev 2009-03-25 13:32:25 följande:
    orkar gör jag alltid, men jag vill ju dricka spriiiiit... eller nja lite vin iallafall... hmm 4 månader kvar..
    Ja, jo, det kan jag ju förstå Men det blir din tur snart oxå
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!