Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

VI från Linköping Del 3!!!!

Apipoulai skrev 2009-03-19 21:59:53 följande:
    Fint 1430! Ni som har barn, var är det barnvänligt?
    hmmm... Claras tex har väl nåt litet lekrum? kanske finns fler fik som har?
  • SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-19 22:03:59 följande:

De har tagit bort lekrummet på claras.
    där ser man hur sällan jag är på stan
    Då har jag verkligen ingen aning om vart det är mest barnvänligt!
  • SmileyMalin

Nej nu lockar sängen
    Bestäm nån plats till imorgon ni andra!
    Annars kan vi ju bara mötas upp nånstans och sedan bestämma vart vi ska fika?!

• SmileyMalin
    Apipoulai skrev 2009-03-19 22:35:48 följande:
    Kommer det någon mer, eller blir jag ensam med min kaka?
    jag kommer Men har aldrig träffat någon av er andra förut så ser du någon som irrar omkring med ett förvirrat uttryck så är det nog jag
  • SmileyMalin
    dinana skrev 2009-03-20 10:08:47 följande:
    Kan inte påstå att jag blev så mycket smartare nu. Men jag får väl gå och leta lite så kanske jag hittar er. Vilka som nu skulle med och fika. Jag har med Molly i alla fall så jag är inte helt ensammen =)
    Man går förbi Stadium. Ner mot parkeringshuset Druvan och sedan ligger det på höger sida. Ungefär där Polarn och pyret hade en affär förut.
    Molly är också -06 va? Jag har med mig min lilla ligist också
  • SmileyMalin

Har precis fått veta att det ska bli allmän förskola för treåringar from juli 2010... Surt Kunde det inte ha varit från 2009 istället

Nej nu måste jag jobba lite också

• SmileyMalin

Åhhh äntligen hemma!
    Behövde svänga förbi affären en sväng och gjorde då det stora misstaget att välja den nya Coop affären..... Trodde jag skulle svimma när vi handlat färdigt och kom till kassakön! Stod där i minst en halvtimme med världens värk i magen och med en Nellie som var supertrött efter allt bus med Lukas och Molly..... Men tillslut blev det våran tur
    Och på väg hem i bilen var det en liten tös som somnade som en stock (med handen låååångt ner i godispåsen) så henne var bara att lyfta över till sängen

Tack för ett trevligt fika idag! Jättekul att se några av er IRL också

• SmileyMalin

åhhh vilket väder Nu bär det iväg till hundstugan och långpromenad i skogen för mig och Nellie

• SmileyMalin

någon mer husägare härinne? kollade just upp min skatteåterbäring och kommer få 7000 Men sen är det väl något fastighetsskatt som ska betalas? så frågan är hur mycket som går ner i fickan....
    Dom där pengarna skulle ju sitta väldigt fint till en barnvagn mm till pyret i magen

• SmileyMalin

oj vad ni skriver.

Jenny: har varit inne och kikat på din bilddagbok nu.
    Vilka söta kort på alla busungar ifrån fikat
    Hoppas på lite fler eftermiddagsfikan så att jag och Nellie kan hänga på igen

Angående amning och förlossningar så förstår jag inte hur dom som har haft den otroliga turen att dels få en fin och positiv förlossningsupplevelse och sedan dessutom en fungerande amning har mage att se ner på och säga elaka saker till dom som blivit snittade eller gett ersättning. Fruktansvärt dåligt av väninnan till "Leo och Vincents mamma".

Jag älskade verkligen att amma. Tyckte det var både mysigt och praktiskt och just amningen är en av dom saker jag saknar mest från bebistiden
    Förlossningen därimot var det absolut värsta jag gjort i hela mitt liv. Och jag blir så jäkla förbannad när kvinnor som har fått positiva och bra förlossningar slänger ur sig kommentarer om att jag minsann inte ens borde fundera på kejsarsnitt. Klart att det är lätt att vara katig om man aldrig haft en riktigt negativ förlossning
    Nej tänk om alla bara kunde ha lite mer förståelse för varandra och känna tacksamhet för det dom har istället för att bara klaga på alla andra!

Det var alltså absolut inte riktat mot någon i tråden utan till alla amingsfacister och snittmotståndare som samhället kryllar av!

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!