Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

VI från Linköping Del 3!!!!

JePaLuLi skrev 2009-03-25 08:37:53 följande:
    Ja de var ju så söta! Gillar bilden när Nellie och Lucas kramas! Absolut, hoppas vi kan få till en fika till snart igen!
    och bilden precis efter en kram när både försöker se helt oskyldiga ut
  • SmileyMalin
    dinana skrev 2009-03-25 15:10:36 följande:
    Förresten, jag köpte lite jeans på Tradera och självklart så är de försmå allihopa.. så om det är någon som är intresserad av dem så finns de här... det är storlek 38 och 40. Ett par POP storlek 38 och sen stuprörsjeans stl 38 från  HM och sem ett par andra POP i storlek 40
    har kikat i din mapp med mammakläder nu...
    jättemycket fint ju! Jag är absolut intresserad!
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-03-25 19:44:23 följande:
    Titta gärna in i Morgan mappen bland bilderna... finfina 3D bilder..
    Grattis Åhh vilka fina bilder! Helt otroligt hur väl bebisen syns.
  • SmileyMalin
    dinana skrev 2009-03-25 20:22:55 följande:
    Ah, vad roligt. Jag har lyckats bli av med en hel del nu faktiskt. Skall ta och rensa lite i mappen och lägga in det nya. Säg till om det är något du är intresserad av.
    jag håller utkik säg till när du har rensat färdigt
  • SmileyMalin
    Marayah skrev 2009-03-30 12:07:52 följande:
    Jahapp, då var man hemma igen. De e inget fel på Filip enligt läkaren minsann.. Snabbsänkan låg på 17, men de var inget man kunde göra åt de.. O han trodde inte att de var nån krupp eller alergi.. Så helt enkelt en vanlig virusinfektion..  Han kunde inte göra merän så. Han menade på att OM de skulle vara så att han hostar mycket inatt så hade vi två alternativ. Antingen gå ut i kylan o se om de släpper eller åka till akuten. Åsså fick ja veta att ja kunde ta både Mollipect och Bricanyl samtidigt så lindrar de både slem och hostan. Nått hostdämpande kan man inte ge till barn under två år.. Så nå mer klok blev vi inte. Nu e de dags för lunch och sen möta Lina som kommer med tåget...
    Nellie hade problem med att hon hostade konstigt och "pressade" luft i typ ett halvår när hon var bebis. Var på vårdcentralen flera gånger och blev hemskickade varje gång med bedömningen att hon bara var förkyld... Tillslut blev det så illa en helg att vi fick åka in till akuten.
    Där visade det sig att hon hade trånga luftrör som en följd av förkylningsastma. Så vi fick luftrörsvidgande medecin utskriven och tösen blev hostfri och kunde börja sova för första gången på ett halvår.
    Så vårdcentralen har jag inget förtroende för längre!
  • SmileyMalin

Såg föresten att ni diskuterade dagis...
    Jag har mött många småttingar straxt över året som skolas in på förskolan och dom har alla varit glada och trygga små individer som verkligen utvecklats av förskolan och kompisarna. Så tror absolut inte att det är dåligt för barn att börja tidigt på dagis. Nellie var 15 månader när hon skolades in och har alltid älskat dagis.
    Därimot är det ju tufft som förälder att vara ifrån sin lilla ettåring hela dagarna. Så jag skulle gärna vara hemma flera år med nästa barn om vi haft ekonomisk möjlighet till det, men det är ju mest för min skull igentligen! För att jag vill se så mycket som möjligt av mitt barns uppväxt.

• SmileyMalin
    Marayah skrev 2009-03-30 20:48:10 följande:
    Va var de för medicin ni fick, vad heter den??
    ventolin!
    Precis som flera andra härinne har fått utskrivet.
    Fungerade perfekt! Och nu verkar förkylningsastman helt vuxit bort
  • SmileyMalin
    Maria84 skrev 2009-03-30 21:14:29 följande:
    Vad skönt att det verkar ha vuxit bort! Önskar att det gjorde det med Liam med! Men det verkar envist där.
    ja det är verkligen tufft för dom
    blev så arg och besviken på sjukvården när jag insåg att Nellie inte andats ordentligt i typ en halvår! Så mycket onödigt lidande!
    Hoppas det blir bättre för Liam också, jag vet flera barn där det inte har växt bort fören i skolåldern!
  • SmileyMalin
    Marayah skrev 2009-03-30 21:37:17 följande:
    SmileyMalin: Ok, tack. Ska se om ja kan få de till Filip så de går över nån gång.
    ja. hoppas dom tar dig på allvar den här gången!
  • SmileyMalin

blä vilken natt!
    Nellie vaknade typ 2 inatt och började spy... sen spydde hon typ en gång i halvtimmen fram till 8 imorse
    Nu ligger lilla älsklingen och sover i min famn.
    Så nu blir det karantän här ett par dagar!

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!