Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Jag och familjetrollet har för övrigt rett utt vissa frågetecken via inboxen.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 11:43:11 följande:
    då får man hålla tummarna att du inte har havandeskapsförgiftning ja det är trist.men nu har jag och jenny rett ut lite och det känns bra.vill ju inte vara elak och sur mot jenny då det visar sig vara en simpel sak som blev ett helvete
    Ja det känns lite bättre faktiskt. Jag förstår ju att det är lätt att bara lyssna på ena versionen av historien, men det är viktigt att veta helheten.
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-28 12:11:58 följande:
    Nu har vi varit hos BM och fått lyssna på hjärtljuden. Det mest fantastiska jag varit med om i hela mitt liv. Fick även prata ut om min snitt-rädsla, så hon skulle försöka ordna ett tillväxt-UL i v. 32, så vi kan hålla koll på bebis storlek. Så skönt att vara hos barnmorskan! :)
    Åh vad härligt! Det är så underbart första gången man får lyssna på lilla hjärtat. Både jag och sambon fällde några tårar
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-28 12:15:35 följande:
    Ja.. Det var helt otroligt. Vår barnmorska är så rar också, hon blev alldeles rörd. Hon kan inte ha det lätt på jobbet. ;D
    Hehe, men vad skönt med såna. Som blir rörda trots att de upplever det flera ggr per dag.
  • JePaLuLi
    Maria84 skrev 2009-04-28 13:30:16 följande:
    Ja tydligen så är det så det ska vara eftersom vi andra inte får tycka annat utan att bli påhoppade. Så att alla går och säger att alla har rätt till sin åsikt men sen blir påhoppade för att man tycker nåt helt annat stämmer ju knappast.. Jag har inget emot att folk är ärliga men andra ska också ha rätt till sin åsikt utan att få en massa skit kastat på sig och bli nedklankade. Nu har jag inte läst allt ni har skrivit då jag har fullt upp för övrigt och ni har skrivit på flitigt. Får sätta mig och kolla igenom de sista fyra sidorna senare i em.
    Du är välkommen att bråka i inboxen om du vill.
    Det ligger ju i, som Sanna sa hur man uppfattar saker. Om jag skriver att jag är glad att jag var 28 när jag fick mitt första barn så hugger ju du direkt och antyder att jag skrivit att ni som är yngre på nåt sätt skulle vara sämre. Det som är bäst för mig behöver ju inte vara bäst för nån annan, men lägg för f*n inte ord i munnen på mig och hitta på saker jag inte sagt. Om jag skriver att JAG vill ha en utbildning så behöver ju inte du ha en för det. Jag ser om mitt eget hus och det som är viktigt för mig och mina nära och kära. Sen får du/ni tycka precis vad ni vill. Jag lägger mig inte och grinar för det.
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 15:03:56 följande:
    vad bra att du slipper dina kryckor idag.här väntar man på att maken ska vila färdigt så vi kan gå ner til dagis och fika på deras dropp in fika. då kanske inte batteriet är så dåligt trots allt.tycker det tar slut fort när man lyssnar på musik nä bråka inte nu när tråden börjar bli bra igen.skönt att vi har rett ut det som var missförstånd.idag är det lagom varmt ute.märks att det har vart sol ute för här börjar leverfläckana klia utav solen.
    Nä jag vill inte bråka, men vill hon nåt är det bara att inboxa!
    Ja det känns jätteskönt!
    Undrar när regnet kommer, tycker det har hängt i luften i flera dagar nu...
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-28 15:12:51 följande:
    Här regnade det i natt, men ja, som luften känns så tycker jag att det skulle vara bra med lite till. Rensa lite i luften.
    Ja det behövs!
    Ska du med på torsdag?
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-28 15:16:38 följande:
    Jag vet inte än faktiskt. Sitter och funderar på det, orkar inte resa min tjocka lilla rumpa och kolla i kalendern. :D
    Hehe, jo men häng med!
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 15:23:32 följande:
    känns som att det blir åskväder till slutet av helgen.maken får fruktansvärd migrän när vädret växlar om.värst är när det ska bli regn,åska eller snö.det har ju regnat lite inatt iallafall. jag har haft 3 olika bm och de tyckte olika.jag tycker att de äldre bm är snällare och mer förståendenu ska jag se om maken har vilat färdigt eller om han har somnat
    Ja jag brukar också känna av väderväxlingarna med huvudvärk. Det skulle behöva laddas ur, men samtidigt vill jag ha fint i helgen!
  • JePaLuLi
    Familjetrollet skrev 2009-04-28 15:30:45 följande:
    maken blir "frånvarande" när det ska bli oväder.värst är när han inte kommer på villken dag det är mm när han har migrän.ja fint väder i helgen måste det vara så man kan grilla igen.
    Usch vad läskigt!
    thelifesaviour skrev 2009-04-28 15:33:46 följande:
    Ja, jag tycker åskan kan komma nu, jag har känt av det tunga vädret hela helgen (är också extremt väderkänslig). Vi ska inviga vår nya grill som vi fick av svärisarna på torsdag. Lite trist med elgrill, men när man har balkong så är det så det får vara. Fick en jäääättefin av svärisarna, så jag är rätt nöjd. Gud vad de älskar att skämma bort sin son. Han krockade ju deras bil och nu när de måste köpa en ny (på försäkringen) så har de tänkt lägga på lite extra för en kombi bara för att vi ska ha barnvagn. Haha, de är så rara.
    Grillat är bäst!
    Men vad gulliga de är. Är han enda barnet?
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-04-28 15:42:12 följande:
    Nä, man han är yngsta barnet. :)De är verkligen hur gulliga som helst och det är så skönt att de alltid finns där, vad man än behöver. Hans familj och halva min släkt slåss nästan om vem som ska betala barnvagn åt oss. Lätt att vara fattiga studenter när man har det såhär.. Jag vet inte hur jag tänkte. Förr, när jag var singel och inte hade några barn på g så sa jag att det var omöjligt att spara pengar när man är student. Nu när vi har bebis på g så har jag lyckats spara 4000 på två månader och har ändå pengar över. Det sa pang så blev jag ekonomisk. Något som kommer med graviditetshormonerna kanske. :)
    Aha! Min svärmor är också väldigt dan i Patrik, men han är enda sonen
    Så hade vi med, pappa betalade halva och svärmor halva. Jag älskar mina svärföräldrar, de är toppen! De ställer också alltid upp vad det än är.
    Oj, det var inte dåligt! Skönt att kunna spara undan lite pengar, en buffert är alltid bra att ha!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!