Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

o jga har verkligen NADA tålamod... brukar vara dåligt i vanliga fall, men trött o höggravid så ligger det inte direkt bättre till.. nu ligger sonen till sängs... nu fick det vara bra, fast tyst är det så jag misstänker att han somnade..

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-23 09:57:41 följande:
    Det är helt förståeligt. Jag var likadan. Ibland fick jag så dåligt samvete för att jag hade så otroligt dåligt samvete, Men när man är trött och höggravid och knappt orkar med sig själv är det en rejäl prövning att ha en trotsande ettåring också. Skönt om han sover en stind nu då. Då kanske du kan lägga dig och vila lite också?
    ja ibland tackar man si lyckliga stjärna för att man kan behålla LUGNET även om tålamodet har tagit slut..
    men det är fan då inte skoj alla gånger... kan lova att badrummet har fått tagit emot en ilsken mamma som bara gråter o skriker många gånger..
    Hata gravidhormoner
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-23 10:15:13 följande:
    Ja det är inte lätt. Men bättre att göra så. Jag brukar också stänga dörren om mig och bara andas en stund för att samla krafter. Det är inte så lätt att vara mamma alla gånger... Med grav.hormoner är det ännu värre. Nu har jag massa amningshormoner så det är inte alltid lätt det heller.
    nej usch nej... hormoner som fuckar till kroppen i allmänhet är hemskt..
    men som sagt, bättre att stänga in sig o andas/avreagera sig än att fortsätta hålla på och ev riskera att allt brister o man kanske i värsta fall gör något mot sitt barn. usch hemska tanke..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-04-23 10:23:01 följande:
    Ja verkligen. Jobbigt när man inte känner igen sig själv liksom... Verkligen mycket bättre. Tyvärr är det ju inte alla som har vett att göra det och då slår barnen istället när det brister. Jag har dessvärre sett det med egna ögon. Usch för såna människor, jag skulle aldrig klara av att göra illa mina barn. Förstår inte hur en del föräldrar tänker, att skada ett oskyldigt litet barn
    nej inte jag heller, men jag tror mycket handlar om att folk vet inte vart de har sina gränser o när kroppen börjar säga ifrån lyssnar man inte på den.. tror det är lätt att tänka att "det händer aldrig mig"...
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-04-23 11:03:11 följande:
    jaha då har man skickat in den första begäran om föräldrapenning då... den 11e maj börjar ja ta av mina dagar... haha vi försökte på oss lite mys i morse men gav upp nästan lika snabt som vi kom på tanken att pröva
    blääää, dom luktar ju äckligt på morgonen juh...
  • Firstandhappy

jaha då kan man nästan bocka av köket på städlistan...
    One down - 7 to go..

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-04-23 11:09:49 följande:
    inte om man har dom bakom sig men vi insåg att har vi skippat det ett par månader redan så kan vi lika gärna hålla oss ett par till finns ju andra sätt ju 
    ahhhh I see I see...
    Marayah skrev 2009-04-23 11:09:29 följande:
    Vilken toppen dag vi har idag.. Här har man lagt liten kille ute i vagnen för att sova. Snart ska vi ta en promenad Jag, Marko, Filip och Momma!!! Btw Ewa det gick fint med selen förutom att ja fick otroligt ont i axeln som selen satt på, men detta kan ju bero på att ja hade ryggan på mej samtidigt med massa grejjer i. Men ja tog mej iaf hit utan vagn de var huvudsaken.
    jo jag får med lite ont i axeln, tror man måste spänna lite mer, sen är man ju lite ovan att bära så med.. men skönt att det gick bra iallafall..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-04-23 11:19:21 följande:
    Åååååå nu ringde min bästaste bästa Siri, hon är snart här Min allraste bästaste vän från sörping som tyvärr bosatt sig hos sin far i Dumma skåneland (Helsingborg) men nuu kommer hon å ska leka med mig en hel helg *hoppar å studsar* Hon va redan i mjölby så ja får ta å studsa in i duschen.. eller studsa vet ja inte snarare rulla/kravla
    ja fy dumma henne... ha det så kul, vet hur underbart det är när man får umgås med underbara människor... love it..
  • Firstandhappy

suck, har ju massa kvar att städa... äh skiter i det, solen skiner o alla säger ju att det är varmt så... åker ut på landet istället o sätter mig i solen.

• Firstandhappy

jajjemensan, packa bilen för nu bär det av ut på landet, ska åka till lillasysteryster o låta william leka med kusinen o mamma ska sitta i solen å lata sig o dricka kaffe... sköööönt..

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!