Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-05-03 22:36:11 följande:
    sjuka är att allt annat har jag hemma, flytande alvedon/suppar/plåster/ o resten av hela jävla apoteket, men inte haft en tanke på ersättning, och som jag alltid säger till folk annars så kan man ge sig FAN på att barnen blir sjuka en söndag kväll kl 20 när apoteket är stängt så LIKA BRA att ha hemma i förebyggande.. men se där ja... även den bästa kan göra fel.
    Ja men det är ju sånt som händer. Man kan inte tänka på allt. Även solen har sina fläckar
    Ja just ja, jag skulle släcka ner...
    Firstandhappy skrev 2009-05-03 22:37:55 följande:
    Wille BEHÖVER det säkert inte eftersom han får i sig lite vätska då o då, men jag känner mig säkrare med att ge honom det pga den kraftiga diareen.
    Absolut!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi
    SmileyMalin skrev 2009-05-04 09:36:15 följande:
    Nu har jag fått sett lilla pyret Allt såg jättebra ut!Jag har moderkakan i framvägg precis som jag misstänkte och dessutom låg lillan med ryggen utåt så jag lär nog få vänta på dom riktiga sparkarna ett tag. Därimot kände jag det där typiska "sprattlet" som jag känt av ett tag samtidigt som jag såg bebisen röra på sig i magen, så nu vet jag att det faktiskt är bebisen jag känner Frågade även om det gick att se kön och hon som gjorde ultraljudet trodde till typ 85% att det var en tjej. Hoppas på det Nu är det snart dags att dra till jobbet!
    Vad mysigt!
    Hoppas att det är en liten lillasyster nu!
  • JePaLuLi

Vad händer hos alla idag?

• JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-05-04 09:52:03 följande:
    Jag ska plugga på förmiddag och sen blir det föreläsning vid 15. Hatar föreläsningar så sent.. Bästa tiden är 10-12, då är man pigg i skallen!
    Jag håller med. Så sent är det bara deg i skallen och man tar inte in nånting alls. Ganska ogenomtänkt att lägga dem så sent!

Jag vet inte alls vad vi ska hitta på. Tråkigt väder ju Tänk så beroende man är av vädret! Allt blir ju så mycket lättare när solen tittar fram. Jag har visserligen fått springa på toa i natt så det kanske är bäst att vi håller oss inne idag
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-05-04 10:06:00 följande:
    Jag har fått springa en del på toa också, så egentligen borde jag också kanske hålla mig hemma, men jag äter bra och normalt, så det är nog ingen fara. Föreläsningar i teologisk etik klockan tre, inte bra för skallen!
    Samma här. Jag mår inte dåligt och kräks inte. Men ändå...
    Nä det är inte bra för skallen så dags! Det är ju dessutom rätt intressant så den borde de lägga tidigare kan man tycka.
    Skorpan08 skrev 2009-05-04 10:05:55 följande:
    Mysigt! Jag ska på UL i morgon em.Får se om den vill visa upp sig för mamma och pappa.
    Åh vad spännande. Ska ni försöka se vad det är för kön på liten?
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-05-04 11:44:22 följande:
    Sjukt dålig TV-journalist. Jag blir tokig.
    Ja jag brukar kolla på mornarna och det är nästan pinsamt ibland faktiskt.
  • JePaLuLi
    thelifesaviour skrev 2009-05-04 11:52:36 följande:
    Ja.. Hon är fruktansvärt pinsam. Ingen obektivitet. Det Malou tycker, det ska alla tycka. Hon tar gärna dit folk från andra sidan frågor - men låter dem knappt komma till tals och säger de något blir det avsnästa. Ingen objektivitet och så ledande frågor att det gör ont i mig.
    Ja verkligen! De får knappt en syl i vädret, det har jag också reagerat på.
    Apipoulai skrev 2009-05-04 11:43:04 följande:
    Varför är jag så trött?
    För att du är gravid
    Hur ligger järnvärdet och så? Fast man kan ju vara trött ändå...
    Smart att köpa en begagnad vagn. Om den är i bra skick som sagt. Vi har köpt alla våra vagnar nya och det har gått åt MYCKET pengar. Särskilt den första som vi la ca 10000 på, men det var ju första barnet och allt var så spännande och efterlängtat Den vagnen använde vi i nån månad innan vi insåg att den var klumpig och onödig. Så kan det gå Man lär sig av misstagen!
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-05-04 12:48:37 följande:
    Klöks???
    Är inte det att få kväljningar? Eller är jag helt fel ute nu?
  • JePaLuLi
    Apipoulai skrev 2009-05-04 15:00:45 följande:
    Ingen aning, måste vara ett dialektalt ord, som inte finns i mitt register. :)Östgötskt?
    Jagtror det är östgötskt för jag har hört att Patrik också säger så. Och av sammanhanget att döma så är det kväljningar

Nån som vet hur man utrotar silverfiskar? Såg två st under köksbänken nu och jag tycker de är vidriga!! Tänkte om det fanns nåt husmorsknep som mot bananflugor.
  • JePaLuLi
    Marayah skrev 2009-05-04 15:42:15 följande:
    Carina sa till mej att man kan lägga sån där doft olja(till "oljelampa") längs listerna så ska dom inte våga sig ut.
    Ok, vart köper man det?

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!