• Fru T

VI från Linköping Del 3!!!!

Firstandhappy skrev 2009-04-29 10:33:21 följande:
    ja det är konstigt att man inte glömmer sig själv..
    det gör ja nästan
    Bf 30e Maj Ååå vad ja längtar
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-04-29 10:35:14 följande:
    men vart tog den J***vla färgen vägen...tappade besinningen totalt på ica maxi igår när vi va o handlade, den där självscanningplippern ville inte fungera så den åkte ner i kundvagnen med ett brak och jag började gråta hyseriskt... hmmm ja tur att det inte är långt kvar nu..
    Ja har fått den omvända effekten, ja skrattar åt ALLT
  • Fru T
    Firstandhappy skrev 2009-04-29 14:30:55 följande:
    tar med mig sonen ut på balkongen på minipicnic.. melonsaft o mariekex.. hehe
    mys!

ja är sol trött å läger mig i soffan å sover lite innan mamsen kommer...
  • Fru T

ååååh *suck* kom precis hem efter ha stått ute å snackat me polisen som vittne...

Det satt tre tjejer på en resårmasrass dom hittat å släpat in på vår baksida, vi sitter på balkongen å ja ser att dom börjar riva från madrassen å slänga i sandlådan brevid å eldar, Tedde säger då åt dom att sluta å dom börjar kaxa massor.
    Han går då ut i ställe å ska prata me dom som är skitdryga å bärjar skrika på han å säga att han ska sluta spela svänne osv.. Dom är utlädska me sjal på skallen, å han ser ju inte svensk ut men ÄR så svensk man kan bli när man är utlänsk å bryter ju ingenting.. det hela spårar ur så tillslut så får ja ge han telefonen så han kan ringa polisen... Dom kaxar sig ännu mer när han pratar i telefon å sen ska dom gå men han följer efter med polisen i örat... ett kvarter härifrån har dom flygit på honom å sparkat å bitit (han höll fast en av dom för att skydda sig när dom väl börjat) å när dom håller på så kommer det en polisbil...

FAN så irriterad ja blir, SÅ javla dryga å ouppfostrade så det är sjukt å dom skrek åt mig att det va synd om mig som hade en sån man å han spela svenne för han hade en blond tjej å han skulle döda sitt barn å bla bla bla...

Det är dessa ungdomar som gör att ja INTE gillar utlänningar... visst dom som sköter sig å är trevliga har ja inget emot...

Så troligtvis blir det rättegång, synd för dom bara att allt finns inspelat hos polisen eftersom han hade dom på telefon helatiden...

Så nu sitter Tedde på akuten så dom kan tvätta hans sår å ge han en stelkrampsspruta, han va redan svullen på armen. Polisen dokumentera allt me kamera å han hade tydliga skoavtryck på sina svarta byxor över hela benen å en sula mitt i skrevet...

Jättebra när man e nyoppererad! tur att dom inte fick in en spark i baken på han...

Å inte nog me det så va det en idiot som sprang in i mig vid ett övergångsställe tidigare idag, hans arm å klocka slog i min arm å klocka så det bara small, han vänder sig om, blänger å sen kolla han på sin klocka. Ja kan säga att hans klocka va nog inte dyrare än min klocka som kostar en hel del... han hade inte änns mage att be om ursäkt... *morr* (även han utlänning) Ja gick me handen stilla längs me sidan så han måste ju viftat som fan när han gick...

• Fru T

glömde skriva att ja har ett stort blåmärke på handen efter smällen å är helt ömm....

• Fru T
    JePaLuLi skrev 2009-04-29 17:39:05 följande:
    Men herregud vilka jävla idioter!Ja, det blir ju värst för dem i slutändan, men stackars er som blev så utsatta. Hur är det med Tedde annars då?Gick din klocka sönder?Jag gjorde nyss ett grav.test, var tvungen eftersom mensen typ är 6 veckor sen. Men det var inget så nu kan vi andas ut. Tack och lov!Bm sa visserligen till mig att jag kunde bli blödningsfri eftersom jag började med minipiller innan mensen kom tillbaka. Inte mig emot, men nu kan jag iaf slappna av. Det var långa minuter för både mig och Patrik vill jag lova!
    Ja han mår toppen men har ju lite ont i armen då han lät lite ynklig när ja sprita av den..

Min klocka klarade sig annars hade han fått veta va han hette vill ja lova

Ojoj la långa minutrar förstår ja att det blev skönt ändå att det inte va nåt då för det kanske hade blivit lite väl jobbigt eller?
  • Fru T
    Mandarin skrev 2009-04-29 19:23:13 följande:
    Jag tar illa up när det skrivs om invandrar ungar hit och invandrare dit, varför ska man döma ut en hel folkgrupp för att några gör fel. Det är inte första gången jag känner en en viss invadrar fijentlighet i tråden. Kanske känner jag exstra för detta pga min sambo är invandre och våra barn till 50% också är det.
    Jag vill förstälka att jag INTE är emot alla invandrare å jag är lika mycket emot svänskar som beter sig som idioter. MEN Tyvärr så är det oftast Invandrarungdomarna som beter sig värst i dessa situationer å min man har välldigt mycket med invandrare att göra i sitt yrke. Min man är också invandrare...
  • Fru T

ursch ja stavar som en kratta idag...

• Fru T
    Mandarin skrev 2009-04-29 20:12:13 följande:
    Fru T skrev 2009-04-29 19:48:55 följande:
    I dom situationerna jag stött på har dom varit fruktansvärt dryga å man blir kallad för både det ena och det andra. Det är välldigt stor brist på respect osv. Ja det finns svenskar som beter sig så med men i överlag så umgås dessa svenska med utlänningar. Tillome hört riktigt fula ord från SMÅ Killar som vart riktade mot mig.
    Självklart finns det väluppfostrade utlänningar me men ja g tycker mer det är ett undantag.. JAG har ingen bra erfarenhet av dom MEN jag avskyr ALLA som beter sig illa oavsätt härkomst. OM ja nu ska behöva skriva det igen...
    Jag som blond söt tjej blir utsatt för tio gånger mer av utlänningar än av svenskar.
    På krogen tex är det utlänningarna som tror att dom kan göra vad dom vill, å dett tyvärr tack vare många små dumma bibo tjejer som låter dom hållas så när dom sliskar sig mot mig eller nyper mig i rumpan å jag vänder mig om å skäller ut dom efter noter så blir dom antingen helt ställda å ber om ursäkt eller så beter dom sig ännu värr å börjar dryga sig... Å där är dom svenskar som beter sig så MOT MIG mer ett undantag!

För att inte tala om vad min man ser dagligen i sitt arbete!

Hoppad det går fram att JAG inte drar alla efter ett sträck för det gör jag defenitivt inte så ja hoppas ja slipper upprepa mig igen!
  • Fru T
    thelifesaviour skrev 2009-04-29 20:29:57 följande:
    För att inte tala om vad jag ser i mitt arbete! Och jag lovar, svenska ungar är många gånger värre än invandrarungar, utifrån allt jag sett.. Särskilt de från landet. Men ska man basera allt på egna erfarenheter så blir det rätt tokigt. Kollar man statistiken från BRÅ så är de flesta som begår brott i sverige invandrade från Skandinavien, sedan från Europa.
    Mandarin skrev 2009-04-29 20:28:34 följande:
    Jag har också tråkiga erfarenheter, dock har dessa varit av svenska barn. Men varför ska man få en negativ bild av en hel folk grupp för att vissa beter sig illa.
    Fast jag dömmer ju inte ut en hel folkgrupp, å jag lutar mig inte heller till någon statistik. Jag blänger inte illa på invandrare när ja ser dom bara för att ja har dålig erfarenhet av många... Mina bekantskapskretsar har alltid vart mycket blandade... Min man arbetar ju dessutom mycket med icke svenskar spec när han arbetar på krogen å även han säger att det finns många idioter, MEN han drar inte heller alla över ett sträck..

Nu va det invandrare som det handlade om idag. å då va det invandrare som beter sig illa som ja skrev att ja inte gillar, å ja skev åsså att ja inte gillar svenskar som beter sig som idioter heller.. Min bror tillhör tex dessa idiotsvenskar som knarkar (nu har han pissat ren sen en vecka tillbaka å det tar ju MINST tre veckor att bli ren) dom gör inbrott, stjäl från familjen å förstör, slåss å hotar... Å det avskyr jag. Vi försökte få min bror på rätt spår å hade han här nästan hela vintern men sen gjorde han bort sig å då åkte han ut! nu ser det ut som det är påväg åt rätt håll.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!