Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

VI från Linköping Del 3!!!!

förstår inte vad det är för bacill Nellie har fått... första magsjuk hela dagen igår och nu plötsligt är hon helt frisk från det men har istället 40 graders feber... hmmm.
    Bäddade iallafall ner tösen i vagnen och tog iallfall en långpromenad med vovvarna Typ 2 timmar i rask takt så nu känns kroppen lagom mör!

• SmileyMalin
    Fru T skrev 2009-04-01 20:43:44 följande:
    Asså nu måste ja få skryta lite till om min syster!!! (minstingen) www.myspace.com/amandaekstedt den 25e April bär det av te Idol audition i Sthlm
    wow vilken syrra
  • SmileyMalin
    dinana skrev 2009-04-01 20:59:43 följande:
    Ja, eller det var väl inga stroke.. den de sa det sista jag var inne för samma sak att det var en typ av stroke.. det var typ vad de kunde säga. Sen vad det beror på mer än högt blodtryck det är frågan.
    fy vad otäckt!
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 13:04:51 följande:
    nä precis, man gör gärna inte det... Tycker med det är underbart att man har kollektivtrafik (trots att jag ofta klagar över att de kör som idioter) o här i Linköping har vi ju verkligen jättebra trafik med, se bara härifrån Lambohov som räknas som "landet", har både 12'an o 2'an som går med 10 minuters intervall.. helt makalöst bra...
    jag tycker kollektivtrafiken är kass Jag bor 1.5 km ifrån Slaka och 4 km ifrån Lambohov, vilket jag anser ändå inte är allt för långt ut på landet och ändå finns det typ inga bussar här.... Finns en buss men den går bara ett par gånger om dagen och dessutom bara till lambohov vissa turer. Dessutom är det en sån klumpig landsbuss med trappa och grejer så att åka med barnvagn är nog ett skapligt seriöst projekt...
    Känns lite trist att bara ha 10-15 min körväg in till centrum och ändå behöva ta bilen varenda gång. Tur att både jag och sambon har körkort
  • SmileyMalin
    Firstandhappy skrev 2009-04-02 13:33:11 följande:
    ja då förstår jag att du tycker den är kass... trist att dom inte kan förbättre sådana turer med o underlätta for alla som inte vill bo "centralt" Fast bor man så som du beskriver så förutsätts ju nästan att båda har körkort.. man sitter ju ganska fast annars.
    jo precis, hit hade vi inte flyttat om inte båda haft körkort!!
    Men ibland hade det varit soft att kunna ta bussen ner till stan, framförallt sen när man har två små ligister i släptåg
    Det byggs hus lite överallt här ute så då borde dom ju se över bussturen!
  • SmileyMalin

fy viket väder... har verkligen ingen lust att gå ut med hundarna idag. Har dessutom mammas två odågor här över helgen så det är totalt fyra stycken vildar i kopplen! Tur att både jag och mamma har små hundar, skulle inte vilja gå ut med typ fyra stora grand danois

• SmileyMalin

Nellie hoppas jag håller sig långt bort från fotbollsplanen Tycker det är ruggigt tråkigt med fotboll! Därimot hoppas jag verkligen att hon vill börja spela hockey så fort hon är tillräckligt gammal
    Och än så länge verkar hon också helt inne på den banan.
    Då kommer jag gladerligen köra henne på träningarna

• SmileyMalin
    thelifesaviour skrev 2009-04-05 18:59:30 följande:
    Jag tycker också det är ruggigt tråkigt med fotboll, men jag är en duktig fotbollsfru och ser matcher ibland, det är helt okej på A-lagsnivå och jag ska gladeligen bli en fotbollsmamma så länge mina barn vill! Hoppas att de blir riktiga aktivitetsgalningar, aktiva barn är bra i mina ögon. :) Nu är vi skötbordsägare, känns bra! Vår första sak inhandlad.
    håller med! Men det känns som att om man bara själv håller igång och är vettigt aktiva så tar barnen efter mer eller mindre automatiskt! Hoppas på det iallfall

Här har skötbordet varit uppställt i typ två veckor. Det är dessutom en sådan skötborsmöbel med byrå så jag kunde inte hålla mig utan vara tvungen att sortera in alla pyttesmå bebiskläder som vi sparat efter dottern i lådorna Så mysigt!
  • SmileyMalin
    thelifesaviour skrev 2009-04-05 19:08:14 följande:
    Vad mysigt! Vi köpte ett BRIO Vegga och jag är så nöjd! Vårt badrum är så smalt och konstigt att det känns hur bra som helst att ha någonting som man kan fälla ihop väldigt lätt. :)
    vi gav upp tanken på skötbordet i badrummet.... på nedervåningen har vi världens minsta lilla badrum där det absolut inte får plats och på övervåningen har vi ett sjukt stort badrum men det är helt nyrenoverat och då känns det lite trist med ett skötbord därinne....
  • SmileyMalin

här är det dags att jobba igen... det var sååååå skönt att vabba förra veckan. Trodde verkligen inte att det skulle vara så här tungt att jobba som gravid. Dock har jag bara jobb maj ut, eventuellt juni men inte längre. Och ärligt talat är jag för slutkörd för att orka oroa mig över att bli arbetslös. Nästan så att jag längtar lite....

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!