Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

VI från Linköping Del 3!!!!

här är det dags att jobba igen... det var sååååå skönt att vabba förra veckan. Trodde verkligen inte att det skulle vara så här tungt att jobba som gravid. Dock har jag bara jobb maj ut, eventuellt juni men inte längre. Och ärligt talat är jag för slutkörd för att orka oroa mig över att bli arbetslös. Nästan så att jag längtar lite....

• SmileyMalin

godmorgon....
    här fick morgonen en mindre lugn snart....
    Släppte ut vovvarna på tomten direkt när jag vaknade och dom är alltid jätteduktiga och håller sig inom tomtgänsen.
    Utom idag, när en ful jäkla katt tvunget skulle promenera rakt över våran tomt. Min yngsta hund är sjukt besatt av katter och for som en raket ut från tomten efter katten. Tätt följd av mig iförd pyamas, morgonrock och fårskinnstofflor. Dessutom växelvis vrålande och växelvis fjäskande lockande.... det var nog en syn för grannarna
    Nu har vovven sprungit mellan dörrarna i typ en halvtimme och ylat som besatt... bara för att han vill ut och spåra efter katten!

• SmileyMalin
    dinana skrev 2009-04-06 19:21:51 följande:
    Nej,  det är ju inte pga av karpaltunnelsyndromet, utan pga mitt höga blodtryck. Jag får inte göra något som gör att blodtrycket går upp mer. Skall helst ligga ovh vila hela dagarna. Men det lär jag ju knappast göra. Jag vill ju vara ute å röra på mig.... det kan de väl inte hindra mig till.
    men går Molly bara på dagis 15h i veckan? För i så fall måste det ju vara jättesvårt att ta det lugnt med en busig tvååring att jaga efter!
  • SmileyMalin

fast min sambo följer inte heller med på alla BM-besök....
    Självklart lite större grejer men ett vanligt besök när man typ bara kollar blodtryck och urin känns inte som att vi behöver åka båda på.
    Känns dumt att vi ska förlora inkomst för att sambon ska följa med och höra hur högt/lågt blodtryck jag har och hur mycket magen har växt... det kan jag lika gärna berätta mär jag kommer hem! Därimot skulle jag bli väldigt besviken om han inte följde med på tex ultraljuden! Eller om man åker på en kontroll för att man är orolig för någonting. Och han verkar faktiskt älska vår dotter ändp

Därimot kan jag hålla med om att Dianas sambo borde ha mycket större förståelse för graviditen och dess komplikationer och ställa upp mer!
    Jag tycker det räcker med att "bara" vara gravid....

• SmileyMalin

ja absolut! Men under graviditen borde männen kunna ta lite extra ansvar för hem och barn... dom slipper ju graviditeten och allt den medför!

• SmileyMalin

Skapligt trött man är på kvällarna... har sovit som en stock i soffan i typ en timme nu! Tänkte försöka orka sega lite framför tv:n en stund men snart blir det nog sängen och mer underbar sömn
    '
    Idag fick jag iallfall veta att jag har jobb fram till 1 juli! Känns skönt ekonomiskt men samtidigt lite ångestfyllt att jag ska fortsätta att orkar lyfta, bära, banna, trösta och busa med tjugo andra barn samtidigt som magen växer. Tur att dom är så himla söta allihopa

Är det någon härinne som vet hur det funkar sen med A-kassan när man är gravid? Är det 1 månad innan som man måste börja ta av bebisens föräldradagar eller är det mer?

• SmileyMalin
    thelifesaviour skrev 2009-04-08 20:44:59 följande:
    Nu fick jag godis av en miljöpartist. glad igen. :D
    åhh vad gott. måste nog riva lite i skåpen
  • SmileyMalin
    Skorpan08 skrev 2009-04-09 06:37:01 följande:
    Godmorgon! Idag får ni hålla tummar och tår för Elin. Vi ska på UL av hennes hjärta. Hoppas ju självklart på att andra hålet vuxit igen nu. Efter det blir det dagis för henne. Och jag får hem två av dom stora tjejerna, underbart!
    håller verkligen tummarna! Nellie hade också ett hål i hjärtat när hon föddes men det hade växt igen när hon var runt 7-8 månader.
    Hoppas det går bra för er, inte kul för småttingar att behöva ligga still så länge!
  • SmileyMalin
    dinana skrev 2009-04-09 13:20:49 följande:
    Ny magbild idag, men jag vet inte om det hänt så mycket sen sist... Vecka 30+4
    åhh vilken lite fin mage ser typ ut som min gör nu i v17......
  • SmileyMalin
    dinana skrev 2009-04-09 14:38:41 följande:
    Åh, önskar sambon också slutade tidigt idag.. men men, får se när han dyker upp. Igår tog han ställningarna här hemma. Tog med sig dottern och handlade på Maxi medan mamma fick ligga och sova (så snällt av honom). Ibland önskar man att de var hemma förjämnan, men nån måste ju jobba och tjäna ihop brödkassan. Någon som vet när man kan börja få in föräldrapenningen? Måste man jobba för havandeskapspenning? Känns så fel att gå på a-kassa när jag inte kan jobba liksom.
    Man får börja plocka föräldradagar 60 dagar innan BF!
    Sen är det ju en viss tid innan som man inte längre får A-kassa utan måste ta FP... Men det vet jag inte hur länge det är...
    hoppas på att det inte är mer än någon månad innan!
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!