Inlägg från: SmileyMalin |Visa alla inlägg
  • SmileyMalin

VI från Linköping Del 3!!!!

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-09 14:52:53 följande:

Jag hade A-kassa fram till dagen innan Vincent föddes! Var inga problem alls. Fast de kanske har ändrat reglerna i år. Men förra året var det inte så iaf. Jag pratade med dem o de sa att jag skulle ha A-kassa fram tills den dagen Vincent föddes o sen på mammapeng direkt.
    Åhh vad bra! hoppas det är så fortfarande! När jag var gravid med Nellie (-06) hade jag en kompis som också var gravid som var sur för att hon var tvungen att börja plocka föräldradagar typ en månad i förväg! Så trodde det var så för alla. Det måste jag verkligen kolla upp! Man vill ju kunna vara hemma så länge som möjligt med barnen!
  • SmileyMalin

Nu blir det en cykeltur till Slaka med Nellie och vovvarna Tänkte att vi skulle åka till lekplatsen. Dumt nog finns det bara en enda lekplats i hela Slaka trots att det nästan bara bor barnfamiljer där....

• SmileyMalin

Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-09 15:01:25 följande:

Men vad konstigt. Det låter ju hel fel, vad ska man då leva på lixom innan bebisen är född? Men i så fall har de nog tagit bort det nu, för som sagt så var det inte så förra året.
    tanken är väl att man ska ta föräldrapenning... men den vill man ju gärna spara på! Jag kommer ändå behöva ta ut 7 dagar i veckan och då vill jag helst inte behöva ta av dagarna redan innan bebisen kommer, så det låter ju toppen om det fortfarande är som det var för dig!
  • SmileyMalin

Åhh vilket väder Funderar på att baka en sats muffins och framåt lunch när solen värmen lite mer ta med mig Nellie och vovvarna till Valla eller trädgårdsföreningen

• SmileyMalin

Jag kommer också gärna om jag får har ju fortfarande inte träffat dom flesta av er

• SmileyMalin

här är vi också sugna på katt. framförallt för att kanske bli av med några av alla råttor och möss som bajsar ner och gnager sönder.....
    Hade hoppats hitta en kattunge lagom till Nellies födelsedag i maj, men det verkar tyvärr kört!

Idag har vi haft en annan barnfamilj här på besök. Grillade för första gången iår och det var sååååå gott! Blev rätt mycket mat över så funderar på att ta en ny omgång nu snart
    Gästerna hade med sig ett litet påskägg med godis till oss, och efter maten kom Nellie och frågade om hon fick öppna ägget.
    "okej, men bjud dina kompisar också och ta bara en bit var" svarad jag.....
    En litet stund senare hittade jag ett tomt påskägg och tre små ligister for runt i huset alldeles höga på sockar busungar

• SmileyMalin
    dinana skrev 2009-04-12 20:10:01 följande:
    SÅ nu skriver jag här igen. Kom hem för en timme sedan och sitter och väntar på pizzan som vi beställde för nu en timme sedan. Varför kommer den inte???? Helgen har varit okej, förutom en hemsk sak som hände igår kväll. Har ju firat påskhelgen hemma hos mina föräldrar och allt vart helt underbart, god mat och mormor och hennes "pojkvän" Arne var och hälsade på. Men efter maten så bröt helvetet ut. Arne fick jätteont i magen och helt plötsligt så himlade han med ögonen och tuppade av. Vi sprang fort och tpg emot honom och satte honom ner. Ringde ambulansen som kom inom loppet av 20 minuter (de bor 4 mil från närmsta sjukhus). Så snart vart han på väg till sjukhuset. Senare så ringde mormor och var helt förtvivlad, Arne hade dött under kvällen. Så nu är även plastmorfar borta. =(
    Åhh fy vad hemskt Vet ni vad som händer med honom än?
    Usch vilken hemsk påsk för er!
  • SmileyMalin
    Marayah skrev 2009-04-13 09:11:29 följande:
    Gomorron!!! Här är vi vaken med tuppen idag. Hundarna kom kl 7,15. Nu har ja kommit på de! Antagligen så är anledningen till Filips rossel och snor att kroppen inte får vila mellan alla tänder som kommer. Var juh bara max 3 veckor sen de kom fyra på en gång, nu är det två nere på väg igen. Syns hur väl som helst. Så när vi kommer hem från norrland så kommer pappa inte att känna igen honom med två till tänder. Här ska man hoppa in i dushen och sen gå ut med jyckarna. Marko är redan ute. Men de e juh sååå skönt väder.
    vad är det för ras på hundarna?
    Här blir det väl att ta sig an jordgubbslandet......
  • SmileyMalin

Nellie började också åka framåtvänd från 3-4 månader.
    Innan skrek hon konstant i vagnen och var sååååå arg, tills jag vände på henne så hon fick se lite mer av omvärlden, då blev hon plötsligt nöjd i vagnen Dock gick vi mest i skogen och skrotade för oss själva... om vi gick mitt i vimlet i stan så vände jag henne mot mig!

• SmileyMalin

Kan vi inte försöka få till en ny eftermiddagsfika snart?

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!