Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-05-06 09:28:33 följande:
    Ja mår bra, hade knapt ont när ja vakna till min förvåning dock va väll natten som vanligt me vridningar å vändninger, Ja har fått börja ha en kudde bakom rumpan å ryggen för att ja inte ska lägga mig på rygg I gårkväll vet ja inte va hon sysslade me, magen stod åt alla håll å hoppade runt som ja vet inte vad. Inte vidare skönt dock så fick hålla emot me händerna..Idag fyller min lilla bror 20  så ikväll blire sörping en sväng..

Fyra bröder (två ingifta men vi räknar varandra som syskon då vi har vart i samma familj i 20 år) å sen har ja två systrar.. Inga HEL syskon då mamma å pappa flyttade isär när ja va ca 4 månader..
    du har då allt en busig tös i din mage.ni får ha en bra dag i sörping.
  • Familjetrollet
    Mizzz skrev 2009-05-06 09:28:24 följande:
    Ja, nu är han ju med, men när sambon prata med dom i telefon förut så så dom först nej. Det som är värst är ju att linus inte förstår utan han känner det som att jag svek vad jag hade sagt. Sitter och funderar på nu om det finns något sett för mig att plugga med linus hemma resten av terminen, känns inte bra att ha honom där nu.
    kan du inte byta dagis om du känner att du inte gillar dagiset?
  • Familjetrollet
    JePaLuLi skrev 2009-05-06 09:20:34 följande:
    Ja dagens sjukvård ger jag inget för. Man får hoppas att man slipper ha med dem att göra!Men jag blev väldigt illa behandlad av en tandläkare, pappa gjorde då en anmälan och han blev prickad iaf.
    ja det är som man säger"svensk sjukvård är numera ett skämt"tur att han blev prickad.
    Mizzz skrev 2009-05-06 09:35:32 följande:
    Jo, men det lär ju ta ett tag att få plats någon annanstans...
    har du kollat dagmamma eller barnvakt?
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-06 09:40:42 följande:
    Åh va det sög i gårkväll då! Jädra comhem å ligga nere hur länge som hällst... Hade just krypit upp i soffan för att njuta av ett avsnitt uggly Betty å så blir tevin svart... Internet va borta å telefonen knäpptyst... Fick ringa te mannen å be han ringa då ja inte har nån lust alls att sitta i telefonkö med kontantkort... Inte änns det analoga nätet funka först så det fick bli en bok isälle men det va ingen ysigt, vill ju inte bli tvingad att läsa ju Låg ju tydligen nere i hela Lkpg sa mannen.. sukki sukki tur att vi sagt upp vårt abonemang men synd att vi har det ända till december
    comhem är som de är.vi har bara haft krångel med dem
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-06 09:43:22 följande:
    Nu är sambon klar. Sköterskan ifrågasatte först men vi fick en tid i em på KK för att göra ett vanligt UL och får då en svensk kvinnlig läkare. Bara lösa med barnen också, sambon vill följa med in denna gång. Och barnen är ju inte de lugnaste direkt i såna sammanhang, kan tyvärr inte be mamma och pappa för de ska fixa en massa annat idag som de skulle fixa imorron egentligen men eftersom de vill ha barnen imorron så ändrade de ju på det. Se när lillsyrran slutar idag.
    skönt att ni fick tid.läkaren kan ju inte vara klok.vul gör man ju bara de första veckorna.fick ni ingen akuttid efter vul?vi blev slussade direkt på akuttid för samtal efter UL. vi blev illa bemötta redan på UL och sen blev det bara värre.vissa har verkligen fel jobb.inom sjukvården borde de åtminstonde veta var hänsyn och respekt är för nått,men icke!
  • Familjetrollet
    Låg nere i hela sverige 1 miljon tv kunder var drabbade. Tydligen strömavbrott pga åska.
    annars brukar de vara duktiga på att få sina kablar avgrävda*suck*trots att det inte funkar ibland så ska de ha betalt.när de byggde nya backen i ryd så funkade inte comhem på ca 1 månad.men då bad jag faktisk comhem fara åt fanders.de krävde betalt för internet som inte ens fanns och tlf fick vi en struntsumma som ringpott som plåster

efter flytten ska vi byta bolag
  • Familjetrollet
    Fru T skrev 2009-05-06 10:00:25 följande:
    Hahaha mina kissar har flugjakt, alla tre springer efter en å samma fluga å snackar ikapp
    haha katter är allt roliga
  • Familjetrollet

suck nu funkar inte "blocket"man får ju inte mailet från dem.vet inte hur många gånger jag har gjort samma annons nu.ekar tomt likt förbannat i mailen.

• Familjetrollet
    Apipoulai skrev 2009-05-06 10:21:44 följande:
    Jag HATAR telefonköer, Unionen och massa annan byråkrati.Nu j**lar ska jag ha min ersättning snart. NAV (norska arbetslöshetskassan) hade tydligen inte fått min ansökan om blankett E-301. Men den skickade jag i februari. Och utan först ansökan och sedan blanketten så blir det minsann inget gjort i sverige heller.Mitt råd till alla arbetslösa. Ta inget extrajobb utanför sverige, det lönar sig inte. Det blir bara strul och krångel för att man försökte ta det jobb som fanns.Jag trodde i min enfald att om jag bara gjorde som de bad (läs: skicka lappar kors och tvärs) så hjälper de mig att få ersättning och så, men icke. De ber mig att kontakta den och den, men kontaktuppgifter ger de mig minsann inte. De måste man minsann jaga runt och fråga efter själv.HUR svårt kan det vara att skriva: "Du måste kontakta NN på detta telenr. Telefontid mellan 9-11" Det man fick efter tre mail var: "kontakta NN, telefontid 9-11"NN hänvisade sedan till MM, men då frågade jag iaf direkt efter nummer, men det var inget som de sa spontan.
    HATA BYRÅKRATI och arbetslöshet.Tack för att ni lyssna när jag skrev av mig.Nu ska jag äta en glass, så det så.
    ja posten försvinner titt som tätt till till viktiga ställen.vi har blivit av med hyreskontrakt via posten.hoppas du får dina pengar snart
  • Familjetrollet
    Maria84 skrev 2009-05-06 10:32:25 följande:
    Nej hon på Ultraljudsavdelningen tyckte det var väldigt konstigt att han hade gjort ett vul när jag var så långt gången. Och vi var tydligen inte de enda som inte gillade honom vad vi förstod på henne, hon hade hört det flera ggr. Var ju på jouren på KK där de gjorde vul:et, pratade inte med nån annan eller ja sköterskan som gav mig infon om morrondagen. Kunde ju få prata med kurator men just då ville jag bara ut till Jens och sen ut därifrån. Får väl se om vi väljer att gå på det eller inte..Trots att jag är inställd på samma resultat idag så kommer det ändå bli ett slag i ansiktet. Jag ser verkligen inte fram emot morrondagen!
    jag lider med dig.jag har vart i samma sits och vägen tillbaka är lång.hoppas de stänger av läkaren då många är missnöjda med honom.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!