Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

Maria84 skrev 2009-05-03 22:22:54 följande:
    Det har vi fått sagt både hos läkare, bvc och sjukvårdsupplysningen att vi kan ge, bara man är riktigt noga med måtten. Körde med det på Lucas när han hade magsjuka i julas.
    har oxå fått sagt via bvc, läkare o sjukvårdsrådgivning att inte göra så jag köper..
  • Firstandhappy

eller nja nu fick ju Jenny komma med det...  annars när jag själv behövt eller nån annan som har använt det före så gör jag egen, men just nu när han är sjuk o ska ha det för första gången går jag på köpt..

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-03 22:27:23 följande:
    Aha! Ja igår gick det så smidigt men då hade jag ju min levande GPS med mig Mitt lokalsinne är inte vad det borde vara! Var för stolt för att ringa hem och fråga också så jag hittade några pojkar att fråga istället
    nej men stackare... skönt att det gick bra iallafall...

nä nu ska jag inta sängläge med min lilla sjukling som sover gott på mammas kudde, hoppas på en aning mer sömn inatt än natten till idag (som var obefintlig) och en förhoppningsvis piggare o inte lika kräkandes son imorgon..
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-03 22:32:14 följande:
    Jag tar också hellre köpt till barnen. Nu har vi aldrig behövt att testa visserligen, hade hemma i fall att... Men den dagen det blir dags så kommer jag använda den köpta. det känns bäst så. Nu blir det lite gos med karln innan John Blund kallar. Natti natti!
    sjuka är att allt annat har jag hemma, flytande alvedon/suppar/plåster/ o resten av hela jävla apoteket, men inte haft en tanke på ersättning, och som jag alltid säger till folk annars så kan man ge sig FAN på att barnen blir sjuka en söndag kväll kl 20 när apoteket är stängt så LIKA BRA att ha hemma i förebyggande.. men se där ja... även den bästa kan göra fel.
  • Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-03 22:32:14 följande:
    Jag tar också hellre köpt till barnen. Nu har vi aldrig behövt att testa visserligen, hade hemma i fall att... Men den dagen det blir dags så kommer jag använda den köpta. det känns bäst så. Nu blir det lite gos med karln innan John Blund kallar. Natti natti!
    Wille BEHÖVER det säkert inte eftersom han får i sig lite vätska då o då, men jag känner mig säkrare med att ge honom det pga den kraftiga diareen.
  • Firstandhappy
    Maria84 skrev 2009-05-03 22:20:36 följande:
    Jo jag tänkte att ni hade en 08:a, får väl se helt enkelt hur det är på den här modellen. Anledningen till att vi vill ha flera lägen är att som hon på babyproffsen sa så är det bäst med det halvlåsta läget när man går på grusväg, framför allt här där vi bor. Visserligen funkar det med hellåsta hjul också, svängbart funkar inte lika bra
    ja det är underbart med flera lägen på hjulen... ute på småvägarna ute hos mamma på landet fungerar det halvlåsta läget bäst medans inne i stan på "normala" vägar är fullt snurr jättebra.
  • Firstandhappy
    Apipoulai skrev 2009-05-04 12:17:49 följande:
    Kanske brist på motion!? Jag har ju faktiskt inte tränat på en vecka nu. Fy fy!
    mycket stor sannorlikhet..

nu är det jag o wille som ligger till sängs.. inte mycket som får stanna i den lilla kroppen..
    molgan gillar inte att mamma klöks hela tiden.
  • Firstandhappy

god morgon igen...
    Ja klöks är samma som att få kväljningar, kan nog vara ett öschötskt uttryck men hörde det första gången i Västergötland faktiskt..

Sanna. Tack gumman.

Mår lite bättre nu, vi sov i över 3 timmar jag o wille som för den delen börjar bli bättre med, får behålla lite vätska o intresserr sig för mat igen (håller tummarna).

Jenny, har en superbra husmorstips-bok som jag ska kolla i... tydligen ska även några persiljekvistar hjälpa för att hålla dom borta..

• Firstandhappy

övermodig... japp, va uppe o åt lite glass... skiter i det här, lägger mig igen..

• Firstandhappy
    JePaLuLi skrev 2009-05-04 15:59:17 följande:
    Ok, vart köper man det?  
    finns det inte en plick o plockbutik o skäggetorp centrum?? där finns det garanterat..
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!