Inlägg från: Firstandhappy |Visa alla inlägg
  • Firstandhappy

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-05-04 18:55:56 följande:
    Säger klöks i Småland me
    ja då kan vi utesluta att det är ett öschötskt uttryck...
    thelifesaviour skrev 2009-05-04 18:58:27 följande:
    Mina föräldrar är norrlänningar och vi har då alltid sagt "hulka". Klöka är ett rätt nytt ord för mig.
    men japp, hulka o klökas är samma... har du lärt dig nåt nytt idag..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-04 19:01:36 följande:
    men hulka å klöks e inte samma sak hulka e hulka klöks är = kvälvningar... när man tex kör in tandborsten för långt å kräkreflexen säger ifrån...
    ja kanske det... då har jag nog både hulkat o klökts idag...
  • Firstandhappy
    Mizzz skrev 2009-05-04 19:11:07 följande:
    Jag har faktisk aldrig hör någon säga "klöks", bara sett det här på familjeliv, och så är jag född och uppvuxen i norrköping
    tvärt emot för mig, aldrig sett det på FL...

trevligt att se dig förresten!! va ett tag sen, hoppas allt är bra..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-04 19:33:48 följande:
    Jenny hinner du me en fika på Ikano i morron kanske? så kan du ta me tet då... kan inte garantera att ja orkan dock så vi behöver ju lämna det lite öppet tills i morron... kan hända att ja behöver en dag off..
    Höll på att skrika MEN JAAAAG DÅÅÅ??? får inte jag följa med på fika?? men sen kom jag på att jag är fjuuuuk o att ingen vill umgås med mig nu när jag är fjuuuk så det är okej..

Kommer dock skicka en elak kräkbassilusk till er i mina drömmar. mohahaha mohahaha
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-04 20:31:26 följande:
    gosch ja skulle kunna gå å lägga mig å sova NU men då kommer ja ju vakna redan vid 2 i natt så ja får tvinga mig själv att va vaken i några timmar till...
    ohhh yes, somnade vid 22 igårkväll, sov till 4, somnade om igen o sov till 09, vaken till 13 somnade igen o vaknade 16, sov en snabbis på soffan nyss o ska snart sussa sängen igen..
  • Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-05 10:35:12 följande:
    neee inte be mannen skulle inte klara av att titta på när han fixar utan att lägga mig i... skulle klia i fingrarna så det dkulle göra ont
    mmm samma här... blir galen om jag inte får hålla på med pensel o annat.. men mintgrönt låter fint.. går ju snabbt att spackla och är det bara en vägg som ska målas går det ju ganska fort.. Gjorde willes rum på en dag.
  • Firstandhappy

ja just det, sovmorgon kan man kalla det när sonen vaknar sjungandes kl 09.15, pratar med katten i 15 minuter o kallar på mamma 09.30, nyss ätit frukost, hoppas mr får behålla allt idag.. har hela badrummet FULLT med tvätt.

• Firstandhappy
    Fru T skrev 2009-05-05 10:45:57 följande:
    aah du menar såå, ja ja kan ju försöka övertala honom... kanske bara ska säga att vi ska måla om å ge han en pensel i handen kan ta sån tid att få igång han annars..
    ja han kan skarvmåla o allt annat tråkigt så får du köra de stora ytorna med roller...
  • Firstandhappy

jag mådde piss igår o inatt men idag verkar det va lugnt... bara lite segare än vanligt, mr kräktes 2 ggr igår men va relativt pigg mellan sovstunderna, idag är det full rulle som vanligt på honom.
    Blir att vara hemma o städa bort alla baciller idag..

• Firstandhappy
    Maria84 skrev 2009-05-05 13:56:24 följande:
    Tack för era tummhållningar! Tyvärr har det inte hjälpt. Liten lever inte längre och jag känner mig så tom, så tom! Har gråtit hela vägen hem och det känns som att det inte finns nån ände på tårarna. Liam är jätteledsen för att bebisen inte lever längre och han har gjort så fina förklaringar på allt. Att det är jättesynd att bebisen är död för det är ju ett sånt stort ögonblick när bebisen ska komma osv. Blir inlagd över dagen på torsdag för igångsättning med tabletter. Förhoppningsvis får jag åka hem på kvällen om jag känner mig pigg nog.
    fy fan va jag lider med dig, brukar inte gråta men nu gör jag det...
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!