Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Fru T skrev 2009-03-13 20:25:44 följande:
    hallå ni som fött, vad har ni haft för typ av smärtlindring å hur har den funkat för er???Ja läser på som en toka men just nu känns det bara som dom eventuella biefekterna väger tyngre... försöker bilda mig en uppfattning om vad jag kan tänkas vilja ha men hitills är ja bara säker på lustgasen...
    Jag har använt lustgas och eda båda gångerna, edan gjorde större nytta denna gång. Men det berodde nog mer på den som satte den.
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • Maria84

Jag skulle precis som dig, Jenny, kunna föda barn om och om igen bara för den känslan! Det jobbiga med mina förlossningar har varit att jag inte fått så mkt sömn de närmaste dygnen så jag har blivit trött så fort. Och visst gör det ont men man glömmer det, ialla fall jag, så fort de har kommit ut.

Lucas hade jag lustgas med ända tills han var ute, han kom lite galet och hade snurrat in sig i navelsträngen. Hade den runt magen och runt halsen. Det var en nackdel på ett sätt för jag var ju liksom lite lullig när han kom upp på magen.
    Med Liam så drog barnmorskan på syrgas istället precis innan han skulle ut och det var mkt bättre.

• Maria84

Ingen höjdardag idag. Först blödningen igår och magvärken inatt, och nu under em så satte det igång och värka nåt förjävligt rent ut sagt i käken. Det släppte inte förrän kvällen nu trots tabletter och allt möjligt.
    Och inte har jag kunnat äta nåt heller idag, sitter med en kopp med fruktsoppa nu som jag försöker få i mig. Är grymt sugen på bondomelett men orkar inte ställa mig och slänga ihop en nu.

Hoppas på en bättre natt inatt, med mera sömn.

• Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-14 15:23:29 följande:
    Vi har haft jättekul på busfabriken, denna gång kunde Vincent vara med o leka oxå, han fick leka i den minsta hörnan o gud så kul han tyckte det var! Han skrattade hela tiden. Så nu blir det att åka dit oftare Han stoltserade med att ta några steg där oxå
     Duktig Vincent! Härligt med Busfabriken! Måste ta och åka dit snart, bara jag får tillbaka lite ork. Liam älskar det ju och Lucas också för den delen! Lucas tyckte inte ens att de tre timmarna var nog sist vi var där
    Var det mkt folk idag? Brukar ju vara rätt mkt på helgerna, i veckorna är det sååå lugnt och skönt.
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-14 15:48:06 följande:
    Leo brukar tycka att de där tre timmarna räcker, han har jättekul, men det är aldrig svårt att få honom därifrån.Det var supermycket folk idag, mycket kalas var det, tror det var 5 st kalas eller nåt.Funderar på att åka dit nån veckodag fast det är ju lite bökigt när man är själv med båda barnen, fast idag gick Leo iväg lite själv oxå, men han vill ju leka lite med oss oxå.
    Lucas var den som var värst arg och inte ville gå ifrån sist vi var Men så höll han på att flörta in sig hos lite tjerjer också
    Ja jag åker ju själv på vardagarna, ibland är sambon med, lite beroende på hur han jobbar. Men Liam leker ju själv i ställningarna om det bara är jag med. I Linköping så funkar ju det, åker vi till Norrköping däremot så klarar inte ens han av att klättra runt där själv för det är så mkt större och krångligare.
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-14 15:57:27 följande:
    Det är jag som är så harig som inte vill att Leo ska gå iväg själv, han skulle gärna göra det om han fick. Fast iofs så är han väl två år yngre än Liam oxå väl?
     Ja han fyller ju 6 i sommar. Men har lekt själv sen han var runt 4½ ungefär där. Bara de större som vi var tvugna att följa med honom upp i. Men självklart leker vi med honom där nu också men han klarar sig på egen hand också.
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-03-14 16:24:43 följande:
    jag var inte det minsta otrevlig mot honom.men han anklagde mig för att supa och knarka!villket jag inte ens har gjort i mitt liv.det visade sig till slut att det var moderkakan det var fel på,men han bad inte ens om ursäkt för att ha anklagat mig.han kan ha skärpt till sig sen dess.men så som han behandlade mig är inte okej.
    Har hört flera som han har varit riktigt elak emot så du är inte ensam.
  • Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-03-14 17:26:08 följande:
    är den i norrköping bättre?nackdelen är att den ligger avsides från stan.maken jobbar ju även helg så att komma dit verkar hopplöst
    Den i Norrköping är mkt större och de har högre kanor, riktar sig lite mer till lite äldre barn. De har en liten hörna för barn mellan 1-3 år. Ja åker man tåg kanske det kan bli lite svårare att ta sig ut dit.
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-14 20:39:49 följande:
    Vart ligger det i Norrköping?
     Ute i Ingelsta. Ligger precis bredvid Babyproffsen där.
  • Maria84

Här sitter vi och väntar på en ambulans åt sambon nu! Ringde för ett tag sen och det känns som en evighet sen jag pratade med dem!

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!