Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Skorpan08 skrev 2009-03-30 14:19:51 följande:
    Maria84: Välkommen tbx!!
    Tack
    Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • Maria84
    SmileyMalin skrev 2009-03-30 21:03:21 följande:
    ventolin! Precis som flera andra härinne har fått utskrivet.Fungerade perfekt! Och nu verkar förkylningsastman helt vuxit bort
    Vad skönt att det verkar ha vuxit bort! Önskar att det gjorde det med Liam med! Men det verkar envist där.
  • Maria84

Måste faktiskt säga att jag tycker inte det var nån stor skillnad alls att få ett barn till, då är det ju större omställning med första barnet. Andra barnet så gick allt på räls redan från början

SmileyMalin skrev 2009-03-30 21:18:19 följande:
    ja det är verkligen tufft för dom blev så arg och besviken på sjukvården när jag insåg att Nellie inte andats ordentligt i typ en halvår! Så mycket onödigt lidande!Hoppas det blir bättre för Liam också, jag vet flera barn där det inte har växt bort fören i skolåldern!
    Ja verkligen! Jag är inte mkt för sjukvården pga allt, räcker med min egen historia där jag inte blev tagen på allvar förrän jag var 20! Innan dess trodde de inte på mig!
    Nej jag har hört att det växer bort sent på en del, men han är ju snart i skolåldern så jag hoppas på att det försvinner. Är så glad att Ventolin finns för den gör verkligen nytta!
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-30 22:01:51 följande:
    Alltså, det där är så olika. O jag tycker både ock. Det stämmer det du säger att det var större omställning med första barnet, men ändå så går det ju inte att komma ifrån att det blir mera att göra med ett barn till, o till o med det är olika för alla för det beror ju på hur ens barn är o vilken ålderskillnad det är.Leo har alltid varit superlätt att ha o göra med o skött sig själv o han är tre år äldre än Vincent så han kan ju verkligen göra saker själv.Leo var dessutom superlätt när han var bebis, så för oss var det inte så stor omställning att få vårat första barn, han sov bra från början o kunde ligga jättemycket själv på golvet o underhålla sig själv.Medans Vincent är en helt annan person, visst, han är o var ganska lätt ändå jämfört med en del andra bebisar, men han är inte alls den där bebisen som villl o kan ligga o leka själv, han har jämt varit extremt mammig o jag har inte kunnat göra nåt utan honom hemma, han måste se mig hela tiden när jag är hemma. Det är nu det börjar bli bättre, nu när han kan gå en del själv.Så för oss var det faktiskt en omställning att få barn nummer två, eftersom vi var vana vid Leo som var extremt lätt. Men därmed inte sagt att vi har tyckt att det varit jobbigt eller så, utan det är bara fakta att våra barn är olika trots att de är syskon.
    Javisst är det olika, men för våran del har det varit så Ja Liam kunde underhålla sig själv också osv och var enkel för det mesta Han gick lite i perioder. Men det gör Lucas också. Men som sagt, för oss kändes det inte som nån större skillnad med två barn mot ett. Får väl se hur det blir när tredje kikar ut.
  • Maria84

Kikar in lite hastigt, får gäster om en liten stund och vi har inte hunnit käka ännu så vi ska sätta oss och göra det nu
    Tack för alla grattis! Känner inte ett dugg skillnad dock

Började ju födelsedagen med att göra glukosbelastningen. Roligare start kunde man ha haft

Får kika lite mer noga senare vad ni har skrivit för ni skriver på flitigt

• Maria84

Ingen här som vill bli av med lite leksaker eller så? Syrran leter efter grejer till dagbarnen.

• Maria84

Vi har redan bestämt oss för en BT, men sen om det blir en 08:a eller 09:a när det är dags återstår att se. Inte säkert att det finns några kvar av dem då, men det blir ju en tusenlapp billigare med 08:orna som de säljer ut nu.
    Vi har varit och klämt och känt när vi ändå var inne på Babyproffsen och vi gillar den skarpt.

• Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-04-01 09:50:20 följande:
    vi behöver bli av med en hel del leksaker,leksaksspis(sådan som dagis har)mm inför flytten
    Pmar dig!
  • Maria84
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-01 09:54:50 följande:
    Vad ska det vara för leksaker? Vi har bara lite bebisleksaker som vi kanske vill bli av med.
    Dagbarnen är från 1 och uppåt så inga direkta bebissaker så.
  • Maria84

Hon måste skaffa en massa nu då hon separerat från pappan till barnen och en hel del leksker blev kvar där och som deras egna barn använder när de är hos honom. Så nu måste hon börja om från början med allt. Jut nu har hon bara de egna barnens leksaker och de ska ju inte dagbarnen ha så vi letar för fullt för det är dags för dagbarnen att börja hemma hos henne igen i maj efter hennes föräldraledighet.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!