Inlägg från: Maria84 |Visa alla inlägg
  • Maria84

VI från Linköping Del 3!!!!

Gomorron på er!

Här ska vi snart slänga oss iväg. Ska lämna Liam på dagis och sen blir der raka vägen till veterinären med två av vildkatterna för att kastrera, vaccinera och id-märka. Kan bli skoj och livat värre med tanke på att man inte kan ta i den ena, tog oss 1½ timme att få in henne i transportburen.

Familjetrollet - vi dyker upp senare men vi slår en signal innan vi åker från veterinären.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091008
  • Maria84

Hade varit skoj att ses, men har fullt upp hela dagen imorron bla UL Äntligen!

Har haft en stressig och farig dag så nu ska vi hoppa i säng så vi kommer upp imorron, blir tidigt iväg imorron också dvs att det är två trötta ungar som vi ska få med oss.

Hoppas ni har haft en skön dag allihopa, varit så skönt idag ju. Hade önskat att man hade kunnat njuta lite mera av det bara. Hoppas på fint väder i helgen med så man hinner njuta av det.

• Maria84
    Apipoulai skrev 2009-04-05 00:21:45 följande:
    Är det inte änkor som har sin ring kring halsen? Har varit borta från datorn några dagar nu, inte utan att känna sig lite handikappad.;) Har varit över i Gbg och vaktat söta små barn. Lillebrodern hade växt massor och han skrattade när han såg mig. Det gick även bra att bära runt honom med mera (vilket inte gick med farmorn och farfarn samt fadern(!?). Enligt modern började han då skrika, men inte med mig alltså.) Skrev också mina två första prov av tre för taxin och jag klarade båda. :D Den ena bättre än den andra, men vem bryr sig så länge poängen räcker för G. ;) Ett prov och en uppkörning var nu. Kram på alla, hoppas vi får fler lika underbara dagar som det var idag.
     Grattis!
  • Maria84

Här ska jag ställa mig och slänga ihop några pajer med kiwi och jordgubbar. Får gäster om några timmar, svärisarna som ska fira mig. Som tur är så blir de inte kvar så länge så sen kan jag slänga mig i soffan och dega för jag är urseg idag!

Bäst att sätta igång här

• Maria84

Kikar in lite snabbt, hinner inte riktigt med datorn.
    Hoppas att ni har det bra allihopa! Och njuter av det underbara vädret!

Här ska jag ta en sväng med snabeldraken nu och torka av lite för Corren kommer om ett par timmar. Sen blir det ut i trädgården igen när golvet har fått sitt.

Mamma till Liam 030605 & Lucas 080127 & Liten BF 091010
  • Maria84

Ang att ta med mannen på alla bm-besök osv, sambon var med på alla besök med både Liam och Lucas, den här gången kommer det nog inte bli alla ggr dock men de flesta ialla fall.  
    Och här hemma hjälps vi åt, sambon hjälper till när han kommer hem, tar hand om barnen och fixar i hemmet. Sen har vi ju så mkt utikring också med djuren.

Familjetrollet - de skriver en artikel ang vildkatterna som vi har här hemma hos oss. Det stod en artikel för snart 2 månader sen i Corren om en tant som hade katter ute som hon matade. Vi har tre utav dem inne här så de gör en uppföljning, så den handlar om katterna och om oss.

• Maria84
    Familjetrollet skrev 2009-04-07 16:55:08 följande:
    var det dem ni kastrerade?säg till villken dag ni är med i corren så ska jag köpa den
    Ja precis, det kommer inte förrän nästa vecka tyvärr då han är ledig tills nästa ons men det lutar åt att det kommer in på torsdag men han ringer under onsdagen nästa vecka så vi vet mera då.
  • Maria84
    Skorpan08 skrev 2009-04-09 06:37:01 följande:
    Godmorgon! Idag får ni hålla tummar och tår för Elin. Vi ska på UL av hennes hjärta. Hoppas ju självklart på att andra hålet vuxit igen nu. Efter det blir det dagis för henne. Och jag får hem två av dom stora tjejerna, underbart!
    Håller tummarna jättehårt!

Här ska jag iväg till Käkkliniken om ett tag. Men de ska inte göra nåt idag utan bara ta kort och kolla hur de ska gå tillväga osv. Sen blir det lite stress för jag ska hinna med två affärer i stan och sen hinna tillbaka till Åtvid innan kl 13 då banken stänger, måste låsa upp min dosa som en liten pillernisse har varit och tryckt på. I em blir det små påskkärringar här hemma Så då drar vi in till Åtvid igen.
  • Maria84

Vad ni skriver! Massor av sidor att läsa nu när man har tid att kika in.

Var ju iväg till Käkkliniken i förmiddags, undersökning men jag hade kunnat operera redan idag för de hade fått ett återbud men jag tackade nej, har ingen lust att ha ont över påsken och så måste jag kolla med bm om det finns något starkare än panodil som jag kan ta utan att riskera nåt. Nu är nackdelen den att jag fick en tid dagen innan vi ska på UL så frågan är hur pigg man är då. Så vi får väl se hur jag gör, men det är ju inte så gott om tiderna direkt.

Sen fixade vi påskägg till barnen och deras kusiner så nu har vi det avklarat.
    Sen har de varit påskkärringar, blev så söta så La ut bilder på Facebook.

Ang påsk så tar vi det lugnt imorron, ska dona lite i trädgården och så om det är fint väder och så ska vi riva lite på balkongen som ska bli vårat nya tv-rum då vi ska dela på tv-rummet vi har här nere nu så grabbarna får varsitt rum innan bebisen kommer.
    Påskafton så blir det påskmarknad, stanna hos en bekant som vill ge nåt till barnen och sen köra vidare till mina föräldrar för påskmiddag och andra trevligheter.
    Påskdagen blir vi hemma, kommer kattspekulanter då bla. Sen blir det nog lugnt tror jag.

Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!