Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

VI från Linköping Del 3!!!!

Jag var precis 22 år fyllda när Leo föddes, vissa anser det som ungt, men så ungt tycker jag inte att det är. Framför allt inte eftersom han var planerad så vi valde ju att skaffa barn så tidigt. Jag o sambon hade varit tillsammans i 3 år o sambos i 8 månader när vi bestämde oss för att vi ville skaffa barn.
    Under de 3 åren hade vi gjort otroligt mycket saker ihop som jag är såå tacksam o glad över att vi gjorde innan vi skaffade barn, eftersom det var sånsa saker som är lite svåra att göra när man har barn, iaf när de är små. Vi var utomlands, vi åkte på kryssningar, vi besökte kompisar i halva sverige o har gjort massa roliga o tokiga saker o festat mycket så vid 22 års ålder kände jag att jag ville ha barn. Jag tycker att jag är en precis lika bra mamma som alla andra oavsett ålder.

Stolt & lycklig mamma till Leo 050315 & Vincent 080325
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 13:19:26 följande:
    Åh vad härligt! Grattis! Det vi diskuterade handlade ju om att leka av sig.Det är väl klart att man kan leka i den andra bemärkelsen hur mycket som helst. Det låter inte alls pinsamt, det låter underbart. Man ska ha barnasinnet kvar och både jag och Patrik leker väldigt mycket med våra barn. Det är viktigt tycker jag. Har svårt för de som sätter på tv´n och använder den som barnvakt. Det låter som helt normala åldrar att bli far- och morföräldrar i tycker jag. Varken sent eller tidigt. Min mormor var 38 när jag kom, DET är tidigt däremot.
    Nja, inte bland mina kompisar iaf, där har åldrarna varit typ 55+ när de blivit mor o farföräldrar.

Leo sitter just nu o tittar på film, eftersom Vincent sover i min famn så har jag lite svårt att leka med honom Men annars får han nästan aldrig titta på tv förutom bompa på kvällarna.
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 13:27:27 följande:
    Det var heller ingen som sa nåt om det. Vi pratade om att leka av sig innan man stadgar sig. Sen är det väl självklart att man vårdar sin relation och hittar på saker. Det är en helt annan sak. Nu är mina barn så små så det har inte blivit så mycket sånt än, men det kommer!Jag skrev att de som är äldre och tror att de är som 20 åringar är patetiska. Jag skulle skämmas om mina föräldrar betedde sig så. Att gå ut och dansa och ta vara på livet och ha roligt är väl ändå en helt annan sak.Det är ju bara att se på kryssningar där det vimlar av kärringar på 40+ i kortkort och åmar sig. Patetiskt? JA!
    Nej, men jag skrev vad jag tyckte. Och ja, det är patetiskt när de gör så.
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-04-20 13:31:56 följande:
    Nej, men jag skrev vad jag tyckte. Och ja, det är patetiskt när de gör så.
    Kanske ska förtydliga mitt inlägg, tyckte själv att det stod lite luddigt. Jag menade självklart att de "gamlingarna" som beter sig som 20 när de åmar sig o har sig är patetiska o inget annat.
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 14:02:58 följande:
    absolut, man får aldrig glömma sig själv även efetr man fått barn, o självklart ka man gå ut o festa o ha skoj, det är bara "nyttigt" att vara ifrån sina barn ett tag.Vi har "redan" lämnat bort wille till mormro ett par gånger för att göra egna saker tillsammans, sen blir det mindre av det första tiden med 2 men man får försöka..Blir många inlägg på varandra men va ute på promenad med Fru T (tack förresten för massa trevligt sällskap) william sover som en gris nu efetr maten men kan bara skriva ett svar per sida jag läser...
    Ja, det är ju svårare när man har två barn absolut..det vet ju jag Men nu är ju ändå mina ganska stora, eller Leo iaf, så det funkar. Vi var ju på bio för några veckor sen, var borta i tre timmar. Vi hade barnvakt till båda barnen första gången när Vincent var 6 månader ungefär, då var vi oxå på bio bara.
    Firstandhappy skrev 2009-04-20 14:11:14 följande:
    ända sköna är att jag inte tror jag o dani kommer påverkas så mycket av att få ett barn till, vi har gått igenom allt en gång så nu vet vi vad det innebär, därmot kommer det garanterat att bli jobbigare vissa perioder när man har 2 små att ta hänsyn till, men behovet av egentid o så ökar nog inte för oss bara för att vi får fler barn..
    Nä, vi har haft barnvakt tre ggr sen Vincent föddes. Så vi har inte heller så stort behov av det. Det blir att vi myser en hel del ändå när barnen sover. Vi har ju ett par timmar på oss på kvällarna
    Däremot så kan jag känna ibland att jag vill ut o göra nåt för mig själv, det är då jag tränar typ en gång i veckan eller bara går på stan o kollar på kläder för mig själv.

Fast de flesta av oss här känner väl så hoppas jag, att det känns så rätt med den man lever ihop med, annars är det nåt som är fel.
    Vi blev tillsammans på våran första dejt, klickade direkt o det är drygt 8 år sen, nu har vi två underbara barn tillsammans. Trots åldersskillnad..men vi älskar verkligen varandra!

Vi hade helst flyttat ihop direkt men eftersom sambon bodde här istan o jag i Norrköping o jag pluggade på gymnasiet så fick det vänta, hade ingen lust att pendla varje dag, men det var jobbigt att vara ifrån varandra, trots att jag spenderade VARJE helg o VARJE lov hos honom o han sov hos mig 1-2 ggr i veckan.
    Men så fort jag hade tagit studenten så flyttade jag hit till honom, exakt två dagar efter studenten faktiskt, kunde ju ha tagit dagen efter men då var jag så bakis
    Då hade vi varit tillsammans i 2 år.

JePaLuLi skrev 2009-04-20 19:10:47 följande:
    Det var väl ingen som sa nåt annat. Men det jag och thelifesaviour pratade om är den där fantastiska blixtförälskelsen som inte alls är självklar.Det är väl bara bra att vi är lyckliga eller? Tyvärr är det ju flera som inte känner så men ändå stannar kvar i förhållandet. Samma här. Vi grät i varandras armar när jag skulle åka hem och han var jätteorolig att jag int skulle komma tillbaka Haha.Ja det är inte alltid lätt att vara gravid Är ni lika gamla du och din sambo?
    Det vet jag inte, jag skrev att vi alla känner väl att vi är lyckliga, eller hur??
    Annars skulle iaf inte jag stanna kvar i ett förhållande där jag inte är lycklig.
    Jag tycker det är självklart att man blir förälskad direkt, iaf blev vi det!
    JePaLuLi skrev 2009-04-20 19:34:12 följande:
    Det är ju många som börjar med vänskap så att det växer fram, inte alls konstigt!Tyvärr finns det många många som stannar kvar i dåliga förhållanden eller där det inte finns nån kärlek kvar. Jag vill absolut inte ha nån äldre, då blir han ju gammal mycket tidigare än mig. Tror inte att jag skulle ha så mycket gemensamt med en gubbe heller faktiskt.Vill inte ha nån yngre heller för den delen så jag tycker det är toppen!
    Beror ju på vad man menar med gubbe oxå. Man måste väl inte vara gubbe bara för att man har en äldre man. Ok, om han är 20-25 år äldre då är det kanske en gubbe.
    Min sambo är 12 år äldre, han fyller 38 på torsdag, men han är sååå långt ifrån en gubbe man kan komma. Han är nästan barnsligare än mig i sinnet O vi har en jäkla massa gemensamt o framför allt så har vi samma värderingar, så vi säger alltid att åldern är bara en siffra, man gör sig själv till det man vill vara. Min sambo är som 20-25 i sinnet fast det är bara kul. Men han är oxå väldigt ansvarsfull o mogen.
    Helt enkelt bäst för mig
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!