• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

humlans mamma skrev 2009-05-12 21:13:52 följande:
    *tittar in*... Verkar vara en trevlig tråd detta... Är tillbaka på FL efter två års uppehåll. Många linköpingsmammor, någon som ska ha barn i augusti?
    Välkommen hit! Skall ha bebis när som, beräknad den 13 juni... men det blir antagligen tidigare. Får se imorgon när jag skall på nytt ultraljud.
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni ¸.?°`¯) Arwen ??050817
  • dinana

Nu bär det iväg till sjukhuset! Hoppas nu att allt går som planerat - så hör jag av mig igen sen när jag kommer hem ikväll. Hej då tjejer!

• dinana

Nu är jag hemma igen, blev ingen vändning då de inte vågade sig på det. Så nu skall man istället gå och vänta på kejsarsnitt i Norrköping. Kunde knappt sova i natt för var så nervös inför idag. Kan jag somna säkert fem gånger på sjukhuset när jag låg å vänta på provsvar... så trötter var jag. Men skönt att få sova lite i alla fall. På ett sätt är jag lättad, fast ändå inte. Hade ju hoppats på vaginalt, men nu vet jag inte riktigt hur det blir. Skall tillbaka på fredag morgon och göra nytt CTG. Men jag hinner nog med en fika i Skäggetorp efteråt.

• dinana
    Cia80 skrev 2009-05-13 14:28:00 följande:
    När blir snittet?
    Vet faktiskt inte det ännu, det beror lite på hur testresultaten blir. Skall ju in på fredag igen och ta nya prover, sen skall vi prata mer om det. För är det så att jag blir sämre så kanske det blir tidigare, om inte så blir det senare. Men vad jag förstått så gör de planerade kejsarsnitt en vecka innan bf.
  • dinana
    LillaLilli skrev 2009-05-13 14:28:31 följande:
    men det är väl ändå skönt att veta vad som kommer att hända nu?
    Ja, det är sant. Bebis låg som vanligt med huvudet uppe vid revbenen och satt på sina små föttter (eller stora??? de såg ju rätt stora ut på UL)
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-05-13 14:29:27 följande:
    vad bra att du mår bättre.trist att du ska behöva åka ända till norrköping för att få ett snitt
    Ja, vi får väl se.. men de gör ju alla planerade snitt där om jag fattat rätt. Men sambon sa att han kan ju köra =P *hehe* Vad snällt av honom va ?!?!?! =)
  • dinana
    Cia80 skrev 2009-05-13 14:36:17 följande:
    Ok. Får hoppas att du mår bra och att resultaten är bra. Vi gick och gungade. Skruttan har tyckt att det varit lite läskigt tidigare, men idag gick det jättebra. Hon skrattade t.om. lite grann
    Gunga är det bästa min dotter vet om. Hon vill aldrig sluta, så har hon fått syn på en gunga då måste hon gunga. Sen skall man putta på henne, för börjar det gå lite sakta så skriker hon. Desto roligare tycker hon att det är om det är någon mer som gungar ifatt med henne.. då skrattar hon å skriker "högre högre" hela tiden.
  • dinana
    Familjetrollet skrev 2009-05-13 14:42:22 följande:
    busig bebbe.sonen hade stora fötter så tom babysockarna var för små.såg lite skoj ut då han var så liten. hur dags ska du vara hos bm på fredag?jag kan vara i skäggetorp tidigast kl 13:30.måste hem och lämna vovven först efter långpromenaden vid 12
    Jag skulle prata med BM idag, men hon skulle ringa sa hon och det har hon inte gjort. Men jag skall till sjukhuset 9:30.
  • dinana
    Cia80 skrev 2009-05-13 14:48:02 följande:
    Hur gammal är hon nu? Det är nog inte helt omöjligt att min dotter också kommer älska att gunga. Min mor ringde idag och sa att de har köpt en gunga så den måste ju dottern prova nästa gång vi är där
    Hehe, det kommer garanterat att gå hem. Fast jag tycker det är lite läskigt med de där däckgungorna ännu, så det blir babygungan ett tag till framöver... Hon är 2½ år den 16e juni.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-13 15:25:44 följande:
    Men skönt ändå väl att bebis kan ligga där inne ett tag till? Blir det inte sämre så blir det snitt då en vecka innan bf. Klart din sambo måste följa med! Ni får skaffa barnvakt till Molly så han kan vara med under snittet. Min sambo var med hela tiden under båda snitten o sen får männen sova där den första natten, så min sambo var med mig hela tiden o sov med mig första natten, sen var han hela dagarna där o sov hemma hos min mamma som bor typ 10 min ifrån sjukhuset. Man brukar få vara där jättetidigt på morgonen, vi fick vara där kl. 6 båda ggr. Då får man först ligga med ctg kurva o sen fixar de o donar massor med en. Runt 7.30 fick vi åka upp till op o Leo är född 8.39 o Vincent 8.29.
    Aha. där ser man. Hur länge låg ni inne ungefär. Vi har ju liksom ingen släkt på nära håll så barnvakt blir ju lite svårt att fixa, men vi får väl be farmor och farfar att ta Molly då (bor i Rimforsa.. sen kanske mormor å morfar ställer upp också även om de bor 25 mil bort.. morfar ställer nog upp i alla fall, för han vill ju alltid vara på plats när det gäller barnbarn).
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!