• dinana

VI från Linköping Del 3!!!!

Cia80 skrev 2009-05-13 15:45:12 följande:
    Babygungorna är ju riktigt smidiga
    Ja de är ju toppen... önskar att det fanns gungor till mig också.. jag är för bred för att kunna sitta i däckgungorna.. det är för tajt =(
    Molly ?061216 (¯`°?.¸ ♥ BF 13 juni ¸.?°`¯) Arwen ??050817
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-13 15:42:24 följande:
    Vincent sitter i däckgungan här ute på gården, han älskar den
    Ja de är ju toppen, men det känns som de skall trilla ur dem när de får fart...
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-13 15:59:59 följande:
    Med Leo låg vi inne 4 nätter (men det berodde på att jag fick nån släng av magsjuka så vi fick stanna kvar ett dygn för observation). Med Vincent låg vi inne 3 nätter, han hade lite lågt blodsocker o var lite gul så de ville ha oss kvar lite så de kunde hålla koll på honom, dessutom ville jag att amningen skulle funka lite iaf innan vi åkte hem (nu hjälpte ju det inte ändå iofs). Men mår både mamman o bebisen bra så tror jag att man kan få åka hem efter en natt. Men en natt måste man iaf stanna när man är snittad, eftersom bedövningen sitter i så pass länge. De la bedövningen på mig vid 8 på morgonen o den släppte på em nångång, kanske runt 13-14 tiden. Sen har man ju kateter o den tar de bort morgonen efter.
    Ah, okej.. får hoppas att att inte värdena sticker iväg alltför snart så kanske man kanske man inte behöver ligga inne så länge som man gjorde sist då. Undrar om det räknas som planerat snitt nu även om man inte har fått någon tid ännu.
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-13 16:01:00 följande:
    Ja, alltså han sitter där nere på däcket, inte det däcket som är högst upp, sen har han ju iofs väldigt lite fart oxå
    Ja det kan ju funka, fast Molly slog alltid i huvudet i det större däcket när hon var liten och satt på det lilla däcket... *stackarn*
  • dinana
    Leos och Vincents mamma skrev 2009-05-13 16:16:30 följande:
    Ja, för blir bebisen fullgången så behöver ni ju inte ligga på neo eller nåt alls. När det är planerat snitt så behöver mamman inte ligga på uppvaket o bebisen behöver inte ligga på neo. Så både mamma o bebis är tillsammans hela tiden på BB. Jag tror att i en del fall så kan man få datum till planerat snitt bara 1-2 veckor innan.
    Okej.. får väl se vad de beslutar på fredag. Men tycker ju att det är lite konstigt att de skall skicka hem en hela tiden om jag har så dåliga värden så jag måste åka dit hela tiden. Vore det inte smidigast för alla om de bestämde ett datum inom den närmaste tiden och plockade ut liten.
  • dinana

Är ju rätt stressigt att behöva åka till sjukhuset varannan dag liksom.

• dinana
    Familjetrollet skrev 2009-05-13 16:29:58 följande:
    jag blev inlagd och fick inte en enda permission,eller jo jag fick en på några timmar när jag fyllde år.annars så var jag inlagd från slutet av september till 9 december.blev inlagd samma dag som estonia sjönk nu har du bara 4 veckor kvar.hoppas veckorna går fort för dig.här sitter man ännu med spänning och undrar om vännen har fött ännu.
    Ja 4 veckor minus en vecka kanske till och med... stod något om det på deras hemsida 7-10 dagar innan bf.
  • dinana
    Fru T skrev 2009-05-13 19:41:41 följande:
    Troligtvis är det ju inte såå dåligt (min bm ser bekymrad ut när hon pratar om mitt järnvärde tex å det ligger ju bara liiiite lågt) och att bebis fortfarande har det bättre i magen än utanför och att det är därför dom inte plockar ut... Dom plockar ju inte ut "bara för att" liksom.. ju längre dästo bättre..
    Nja, inte ännu, men det är ju därför jag går på kontroll varannan dag. För när det stciker iväg så går det extremt fort. Min vikt har ju ökat med ett kilo vart tredje dag nu och idag låg proteinet mellan 2-3 (låg på 2 i måndags). Så vi får väl se vad de säger på fredag.
  • dinana

Molly plockades ju ut rätt kvickt när de såg att proteinet låg på 3. Då blev jag inlagd direkt, och hon föddes ju två dagar senare.

Har ett HB på 132 här så det är ju inget att klaga på... då har jag inte ätit några järntabletter alls... de säger ju att jordgubbar skall vara toppen att äta om man har lågt järnvärde, så det tipsar jag gärna om...

• dinana

sa mysigt

Maria84 skrev 2009-05-13 22:44:42 följande:
    Här har jag suttit med nytillskottet som vi hämtade hem idag. Liam har fått en kattunge nämligen. Men nu är han igång och leker lite smått, så mkt som han vågar ialla fall pga hundarna. Inte hundvan nämligen. Finns bilder på fb.
Svar på tråden VI från Linköping Del 3!!!!