Leos och Vincents mamma skrev 2009-03-10 19:03:40 följande:
Jag har fått viktnojja! Det har satt sig i mitt huvud, tänker på vikten hela tiden o grinar för att jag inte går ner fort nog. Det går åt helvete med dieten, eller jag dricker ju den till frukost o till middag, men sen blir det vanlig lunch eller en macka här eller där, inte bra ju! Jag vill köra ren kur! Men jag pallar det inte o nu när jag vägde mig imorse så hade jag gått upp 4 hg! Då grinade jag som en tok, förstår ni då att detta har etsat sig fast i mitt huvud, jag blir galen snart!! Jag vill gå ner i vikt men samtidigt kunna äta mat, men det går inte!Visserligen har midjemåttet gått ner en hel del, men ändå.O träna blir det inte så jättemånga ggr per vecka längre, alltid nåt som kommer i vägen. Hade jättegärna velat gå på vattengympa på torsdag, men sambon ska iväg med jobbet då o kommer hem sent o vi har ingen barnvakt, skit!
Försök att inte hänga upp dig så mycket på vad vågen visar! du har väll börjat röra på dig mer å då bildas det muskler, muskler väger mycket mer än fett. Sen kan ja rekomendera dig att försöka ta minst en rask lite längre promenad om dan, kanske när lillkillen sak sova för då kan du ju ha ahn med dig i vagnen ?! du säger ju själv att midjemåttet har minskat å det är mer sånna tekten du ska kolla efter.. tror inte du ska ha som mål att väga lika lite som du har gjort för din kropp har förändras, skulle ja ner till 50 kg igen så skulle ja inte se klok ut...
Det är jätteviktigt att inte stirra sig blind på vågen!
Sen vill ja inte låta grinig eller nåt sånt men ja tror inte det är ett dugg bra att hålla på med massa pulver å soppor och liknande, det ökar bara risken för så kallad jojobantning.. för när man "svälter" kroppen (som man faktist gör med sånt) så vänjer sig kroppen vid det å då tappar man självklart vikt men sen när man börjar äta riktig mat istället så kommer man gå upp igen.
Så försök så mycket som möjligt att äta vanlig mat, kanske i mindre portioner å lite nyttigare men framförallt röra på sig mer, träna mer. DÅ kommer du få en hälsosam viktminskning som kommer hålla i sig + att man mår såå mycket bättre...