• mantaray

simhall med 2-åring - blöja eller ej??

HEj

min dotter har precis fyllt två år och vi tänkte åka till simhallen någon dag. hon använder blöja, har inte börjat gå på pottan ännu så hur gör man i simhallen? Måste man ha blöja på dem i vattnet då?

hur gör ni?

• Svar på tråden simhall med 2-åring - blöja eller ej??
  • Shannara

Använder badblöjor...

Eller en bumpy badbyxa...

♡Jag har världens fem goaste trollungar!♡
  • Maria222

Badblöja har min son alltid på sig på badhuset. Finns i valiga mataffärer.

Mamma till Kevin född 0706.
  • carola1977

Min 2-åring har vanliga badbyxor eller baddräkt på sig när vi är på badet. Antar att de flesta barn kissar i vattnet så jag ser inte det som något jätteproblem. Sist vi badade märkte jag att hon kissade i duschen efter badet så jag tror nog hon hållt sig i bassängen .

• näradig

ja, då ska du ha ett skydd på henne så andra slipper bada i kiss och bajs.

• Itis

Kiss kommer man inte ifrån, herregud. Men bajsen får ju gärna stängas inne med en badbyxa. Vår dotter på 2 år har just blivit torr, men får ha badbyxa ändå!

• soldis

Sk "badblöjor" kan ju inte suga upp kisset. Dessa uppkom ju för att stoppa bajset. Man kan ju inte ha en blöja som suger upp vätska i vattnet för då skulle barnen gå runt med en blöja som vägde typ ett kilo.

• Buddha74

En tvååring med badblöja? Då hade jag reagerat/tittat och undrat om det var nått fel på barnet.

Badblöjor är ju självklart bara för att hålla på bajs... Annars hade dom ju legat på botten allihopa(badblöja kan ju inte suga upp vatten).  Inte tror jag det är många tvååringar som bajsar i poolen??? Våran lillkille har inte haft badblöja sen han var 8mnd kanske. Har alltid badbyxor, har aldrig bajsat i poolen.

• trollurvas

Ett par godkända badbyxor, såklart, det är det ofta krav på att de små har, de funkar precis som en badblöja men ser ut och kännas som ett par vanliga badbyxor

• Dixie

varför skulle det vara konstigt med en 2åring med badblöja?? Är man inte blöjfri så får man ju ha badblöja eller särskilda badbyxor som håller inne "olyckor" - en vanlig baddräkt/badbyxor fixar inte det

Svar på tråden simhall med 2-åring - blöja eller ej??