Inlägg från: ensamhemma |Visa alla inlägg
  • ensamhemma

vuxna med adhd add as

igår vart det bara för mycket för mig,grät o skakade av stress och utmattning.
    har inte sovit en hel natt på ett halvår,imovane hjälper inte ett skit längre
    o nu har de senate veckorna varit för tunga.

en kompis ryckte ut och hjälpte mig,fick ett par ritalin för o komma ner och stressa av.
    jag vet att det e fel att ta emot nån annans medicin men det var antingen det eller själmord...

inte förrän i slutet på mars sätts min medicin in och det känns förjävligt att behöva gå vänta så länge fast jag är diagnostiserad och klar...
    men idag känns livet lite enklare klarade t om av att göra en fin frisyr på dottern innan skolan,efter jag lämnade henne så gick jag hela 6 km hem.

varför kan inte vården förstå hur vi med adhd har det??dom är alldeles för slöa med att hjälpa oss,eller så hinner dom inte med vår takt????

• ensamhemma

Anonym (Hej) skrev 2009-03-03 10:53:32 följande:

Ett par ritalin??? hur mkt tog du igår?är de inte bättre du ringer din läkare och säger hur jävligt det är och du behöver hjälp NU.
    tog en igår och en imorse...tror du inte att jag ringt läkaren eller????shit alltså vilka människor det finns.
  • ensamhemma

sorry för mitt senaste inlägg...reagerade väldigt fort o hann inte tänka till innan jag svarade.

• ensamhemma

Anonym (Hej) skrev 2009-03-03 17:37:19 följande:

jag tror jag snart kommer att sluta att svara på inlägg. då allt jag typ skriver ska mistolkas.
    men du verkade inte fatta vad jag skrev,jag fick ett par tabletter jag skrev inte att jag tryckte i mig eh hel burk.
  • ensamhemma
    Aquagreen skrev 2009-03-04 09:04:51 följande:
    Anonym HEJ - Då gräver vi ner detta, du har säkert glömt de för lääääänge sen el inte alls gjort nån grej av de men det har jag, haha ja man är fan bra knasig.Jag förstorar väldigt ofta upp sakr jag känner mig kränkt/ifrågasatt över o tar åt mig så som att någon hade spottat mig rakt i ansiktet, jag antar att det hänger ihop med ADHD el om det är något AS? vet ej Inte bara att jag förstorar upp saker jag glömmer aldrig heller, kan älta o älta i år.Finn saker som hände i början av mtt o min sambos förhållande som jag än idag drar upp o blir ledsen över, det är inte så roliga saker iofs men de sitter kvar precs som de vore igår.
    jag är exakt likadan....reagerar starkt på om nån säger nåt fel eller ifrågasätter mig,,kan bli så kränkt och ledsen.
    jag drar också upp allt om o om igen när jag blir arg på min karl..jag har verkligen låtit han äta upp skiten varje gång han gör nåt som jag tycker är skumt eller inte passar in i våra rutiner,jag blir förvirrad av minsta avvikelse o då börjar jag bråka..har t om gjort slut just för att jag klarar själv inte av mig när jag blir så..men han går ingenstans ändå.
  • ensamhemma

nu har jag letat efter resor på nätet men jag klarar fan inte av hitta en simpel charterresa på en vecka.
    alltså det bara går inte allt blir så snurrigt med datum hotell priser o allt skit.

ååååååååhhhhh

• ensamhemma

ååh nu har jag varit nere ett par veckor o inte verkar det vända heller.
    har sån panikångest hela tiden att jag e rädd för att nåt brister i hjärnan snart.
    jag får inte livet att gå ihop överhuvudtaget känns det som,,,jag vill vara ifred när jag mår dåligt men får panik när jag är ensam när det är såhär.
    känner mig så liten o svag,mest vilsen i tillvaron hela tiden
    tänk om jag slapp ta allt ansvar o beslut själv o bara luta mig tillbaka o låta nån annan sköta allt viktigt som måste göras.
    pallar inte med det här längre.

• ensamhemma
    Kaldorei skrev 2009-03-08 20:54:33 följande:
    Jag VILL diska, jag VILL städa, Jag VILL vika tvätt, jag VILL virka jag VILL spela wow, jag VILL scrappa, Och en hel hop med andra saker.... men så fort jag gör nåt, så kan jag inte koncentrera mig för då har jag bara dem andra sakerna i huvudet... huuu =( Känns som jag kommer EXPLODERA snart! VARFÖR ska man ha en hjärna å kropp som funkar på detta vis?? =(
    jag undrar också varför man ska ha en sån hjärna,,,,,,jag vill så mycket men klarar fan ingenting,bara vetskapen om att jag måste upp halv 7 imorgon får mig att balla ut totalt,HATAR ATT VAKNA TIDIGT för redan vid 11 tiden så är jag slutkörd och o helt väck i skallen..och att sova på dan hjälper såklart men det blir inte samma sak som när man får sova tills man vaknar naturligt.
    jag skulle vilja kunna koncentrera mig på en sak i taget och inte hela tiden oroa mig för allt.
    jag har fått för mig att jag är världens sämsta människa som inte ens kan gå upp i tid.
  • ensamhemma

ringde psykologen imorse på hans telefonsvarare och sa att jag inte orkar längre,att ångesten har blivit värre o att jag klappar ihop snart,,nu hoppas jag han ringer tillbaka så jag kan säga till han att theralenen inte funkar längre mot ångesten och att jag vill prova sobril eller oxascand....
    dom måste ge d till mig annars vet jag inte vad jag ska ta mig till,

imorgon ska vi iväg o boka en resa till värmen för mig o min dotter för nu är det riktigt illa med mitt mående så att en resa borde få en o må lite bättre.

• ensamhemma

mitt mående blir inte bättre,jag har sån ångest o panikattacker att jag vågar inte gå ut längre.

har försökt att få lugnande av min läkare men utan resultat,,härom kvällen så hade jag sån ångest att jag var tvungen att ringa jouren o dom kom med 6 atarax.

jag fick theralendroppar tillslut av min läkare men dom hjälper inte...
    nu är det ju helg och min dotter är hemma o ska egentligen på fotbollsträning men det är omöjligt pga mitt jäkla mående.

min man ska åka bort i 10 dagar så då e jag helt solo och ska klara det här ensam men jag e så slut, jag orkar inte längre....o psyk skiter fullständigt i vad jag säger,ska det vara så svårt att skriva ut lugnande vid behov?

Svar på tråden vuxna med adhd add as