Inlägg från: Kaxelina |Visa alla inlägg
  • Kaxelina

vuxna med adhd add as

Felicis6: Skrev just ett inlägg i din pres på adhdforumet {#lang_emotions_laughing}

• Kaxelina

Fjärilen: Hur har dina tics eller tvångstankar varit?

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06. ADHD/TS
  • Kaxelina
    Ysta skrev 2009-04-17 21:59:57 följande:
    Det har löst sig så att jag kan låna pengar till läkarbesök och kuratorn så det fixar sig *skönt*. Ni här i tråden som jobbar, vad jobbar ni med och hur fungerar det för er? Vad har ni lätt/svårt för i arbete? Vad skulle ni vilja ändra i er arbetssituation om ni kunde? Jag ska på möte på onsdag och prata om arbetsträning med AF men är lite skraj för det för jag misstänker att de vill sätta mig på "vuxendagis", sist vi träffades så pratade psykologen om att sätta mig på ett ställe där det är personer med grava psykiska och sociala funktionshinder och jag känner bara att jag passar inte in där.
    Jag jobbar i en matbutik i kassan. Gillar när det blir massor med folk för då kan jag ösa på i hög fart och brukar få en miljard kommentarer om att jag är snabb. Hihi. Men jag gillar inte alltid kunderna. Dom lägger sig i hur jag arbetar eller ställer en massa onödiga frågor. Och sen lämnar dom bara ett kort i taget vilket saknar ner mig och det är oerhört frustrerande eftersom jag inte vill sitta still och vänta liksom.
    Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Kaxelina

Djur kan nog hjälpa. Hade fiskar sist men jag orkade inte med dom men dom var så fina att sitta och titta på. Kunde sitta längre stunder och bara dagdrömma vid akvariet. men som sagt så orkade jag inte med alla vattenbyten och sånt. Jag sålde mitt fina akvarium.

Hund skulle jag vilja ha men jag vet inte om jag kommer att orka att gå ut med den jämt. Jag är en innemänniska.

• Kaxelina

Jag är på ett riktigt elakt humör och har nog varit det dom senaste dagarna. Slänger ur mig en massa elaka kommentarer i andra trådar och sen går jag aldrig tillbaka till dom. Hahaha!!!

Jag vill bara säga att jag har varit på ett bra humör sen förra veckan och jag har kunnat umgåtts med mina barn på ett helt annat sätt. Hoppas bara jag inte får en känga på jobbet och det blir alltid så på lördagarna. Hatar att jobba på lördagar. Synd att jag inte har min diagnos och kan får uppskov på lördagarna för jag mår alltid pest då.

• Kaxelina

HImlakropp... Ser att du blivit guide. :d
    Skulle vilja få en sån rosa knapp men jag är inte så kunnig på denna sajt.

• Kaxelina

Halloj där. Det var ett tag sedan och jag måste få fråga. Var till VUP igår och behandlingen började. Hon sa att jag var bipolär och fick medicin mot det. Lamotrigin heter medicinen.

Jag skall även skickas vidare för utredning om adhd och tourette. Kan man ha adhd, bipolär och tourette?? Det är min undran.

En glad dag till er.

• Kaxelina

Tack för svaren på mina frågor. Min kompis fick igår reda på att hennes sambo fått AS på papper nu. Hennes bror har även AS och nu oroar hon sig för deras barn.

Jag är på ett toppenhumör nu. Har inte hängt mer era inlägg på ett tag men jag hoppas att ni skall må bättre snart.

• Kaxelina
    Anonym (ADHD?!!) skrev 2009-05-10 17:28:42 följande:
    hej på er tråden va ni skriver mycket, dt ärkul   jag har ätit concerta 18 mg en vecka nu. Visst den funkar kanon och dt är en bra start-knapp MEN  nu de sista 2 dagarna har jag bara sovit o sovit. Vart som helt utbränd. tung i bröstet vid minsta ansträngning och igår var jag så deppig så jag ville bara dö.  sånn här blir jag när jag ätit medecin 1 vecka. Det va likadant av Stratteran. funkar kanon i början sen går dt utför.    finns dt ingen medecin då som funkar????????? jag jobbarju heltid o kan inte gå supertrött på jobbet, jobbar ni andra? vad känner ni av concertan, känns detta igen????
    Vad jag har hört så kan man bli deppig av att börja med dessa och för att sedan gå tillbaka till det bättre.
Svar på tråden vuxna med adhd add as