Inlägg från: Kaxelina |Visa alla inlägg
  • Kaxelina

vuxna med adhd add as

Min fjärde tablett Lamotrigin idag. Ingen biverkning än så länge. Första dagen var hemsk och andra inte lika farlig som första och tredje typ ingenting och idag ingenting.

Vad kan jag äta sen när jag får tourette och adhd-diagnosen? Någon som har en aning om det?

Mamma till tjejerna -02, -04 och -06.
  • Kaxelina
    ensamhemma skrev 2009-05-13 14:16:40 följande:
    strattera,concerta eller ritalin och så finns det metamina men det är på licens. om det finns nå mer vet jag inte. vad får du lamotrigin emot? jag har zeldox som dom påstår ska vara stämningsstabiliserande med egentligen är det mot psykoser tror jag,,,
    Jag tar dom mot att depressioner inte skall bli så djupa och manisk. Hon berättade egentligen inte så mycket.
  • Kaxelina

Blir tokig snart. Var inne på ett annat forum och skrev lite om mig. Nä det där är ingen adhd utan snarare as. Suck tänkte jag. Frågade vidare i ett annat forum om man verkligen måste ha special intresse när man har as. Nä sa en och hade läst i någon engelsk sida att det behöver man inte ha. Jaha så bra då.

Alltså det jag blir tokig/orolig över är att nu finns det 4 olika diagnoser eller drag från alla hos mig. Jag borde inte leva idag med alla dessa diagnoser. Är ni nyfikna på vilka det kan vara. Men det tror jag redan att ni vet.

adhd - bipolär - tourette - as

Så fort min utredning är klar så tänker jag ansöka om förtidspension och stannan hemma hela dagarna där jag trivs bäst.

Jag vill ha någon att prata med men på alla ställen är det liksom dött. Typ. Borde väl gå och sova nu men har ingen ro i kroppen förrän jag tagit reda på hur det är ställt med mig vilket jag inte kommer att få reda på idag ändå.

• Kaxelina

Vem är HH?
    Det där med specialintressen kan jag säga så här. Jag har ett intresse i taget och är väldigt inne i det men aldrig blir jag en expert på det men det har väl med adhd att jag inte fullföljer det jag påbörjat så att säga.

• Kaxelina
    Anonym (Hej) skrev 2009-05-14 22:26:46 följande:
    när du blir manisk, vad gör du då?jag har nog förtidspension fast jag är under 30. adhd, asp, tourets/tics är rätt vanligt de hänger ihop . de är inte främmande attmna kan ha flera diagnoser.

Vad jag gör. Säg något jag inte gör. Hihi. Jo jag springer runt typ och studsar och vet inte vad jag skall ta mig till. Pratar massor om allt och ingenting. Lägger mig i andras samtal, vissa på jobbet blir jätteirriterade på mig när jag gör sånt. Jag kör alldeles för fort och gör knasiga omkörningar.

Jag har vetat sen jag gick i skolan att jobba är ingeting för mig. Dom första tio åren sen jag var 18 ungefär har jag haft en stark ångest varje dag som jag skulle på jobb. Varpå jag "sjukskrev" mig själv. Skaffade barn eller så hände det att jag blev opererad och fick stanna hemma några veckor.
  • Kaxelina

Nä det har jag inte. Inte vad gällandes mat iaf men godis.

• Kaxelina

JObbigt. Jag ville diskutera mera om mig men alla verkar ha gått och lagt sig {#lang_emotions_wink} men nu skall jag inte var en sån egoistisk människa. Synd bara att jag inte kan ringa någon och prata av mig vilket jag brukar göra nångång då och då.

• Kaxelina
    Licens To Kiss skrev 2009-05-14 22:58:59 följande:
    Tror att kombinationen gör så att det blir så.
    Ja nåt sånt ja... Skall ringa min psyk imorgon och prata ut lite. Annars har jag samtal på onsdag men jag behöver liksom prata av mig NU. Jaja kanske jag skall gå och läsa nu. Har barn som kommer att vakna upp tidigt imorgon och då kommer jag att vara jättetrött.

Godnatt allesammans
  • Kaxelina
    Licens To Kiss skrev 2009-05-14 23:01:26 följande:
    Zzzzzzzzzz Nejdå nästan. Har gnidigt ögonen så sminket är utsmetat över hela ansiktet. Vad vill du snacka om? 
    Tja allt och lite till HIHI. Nja snarare mina "upptäckte" om mig men man får väl inte vara egoistiskt ?
  • Kaxelina

Alltså jag kunde inte koncentrera mig på att läsa igår och gick ut på nätet med mobilen men jag kunde fan inte svara för det blev något fel. Jaja men iaf så är jag här nu. :P

• Kaxelina

Har aldrig testat ÄL för jag tycker att det är crap så att säga.

Jo jag blev förbannat jag med för att det inte funkade.

• Kaxelina

Hoppas du får goda besked när läkaren ringer.

• Kaxelina

Ringde till VUP men hon sa att jag inte skulle kolla på dessa sidor förrän utredningen är klar. Men vad skall jag annars göra om dagarna om inte att få respons från andra i samma situation?

• Kaxelina
    Vanna K skrev 2009-05-15 11:52:25 följande:
    Tack Kaxelina! Jo, det gick bra, ska stå kvar på samma ritalindos tills måndag då han ska ringa igen. Jag har fått lite prickar i armvecken och har jag otur så är jag allergisk.Svårt det där om man ska läsa på såna sidor eller inte. Superbra för stöd och råd, men helt klart kan man ju bli förvirrad. Eftersom diagnoserna ofta är olika nyanser av samma spektra så är det väldigt lätt att känna igen sig i många saker.När är din utredning klar?
    Jag har inte ens börjat min utredning. :( Ringde till Uppsala och dom hade inte fått någon remiss heller.

Altså jag är inte inne och läser om olika diagnoser för att "hitta fel på mig" eller är på såna sidor som "inte" tillhör mig så att säga men i dom forum så kommer det alltid upp något som dras till AS. Så det är mycket förvirrande eftersom jag inte aktivt söker info om såna saker. Det dyker upp sånt i form av kommentarer
  • Kaxelina

Jag har Atarax. Det är lugnande medel som jag fick för att få ro i kroppen så att jag kan somna. Vid behov. skall ta en halv till en hel tablett. Kan även ta då jag får svårt att somna om mitt i natten. Tar tabletten oftast när jag varit på jobb men inte när jag är på ledigt.

Anonym (Hej) skrev 2009-05-15 17:28:52 följande:
    Någon som äter Atarax? hur många tabletter tar du? varför tar du det? har fått det att pröva om de kan hjälpa min ångest fick ta upp till 15 tabletter/dag
  • Kaxelina

Jo det ser bra ut.

• Kaxelina

Gärna en ny för det börjar bli mycket här tycker jag.

• Kaxelina

Tja den blev faktiskt längre än denna.

• Kaxelina

25mg är det.

• Kaxelina

Jag har Lamotrigin mot mina svängningar. Så att jag skall bli jämn (har bipolär bla).

Jag känner mig lugnare men effekten kunde ha varit lite mera då jag inte blir trött av det.

Svar på tråden vuxna med adhd add as