Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Carolin E skrev 2009-03-27 18:26:28 följande:
    Det var frågor som om jag var arg när jag var liten, överaktiv, inlärningsförmåga, om jag gått specialklass, koncentration, slagsmål, om jag var orolig, missnöjd med livet och en massa fler. Det var runt 60 frågor om barndomen (hittills). Min mamma kunde såklart inte svara på frågorna om jag var missnöjd med livet och sådant, men allt som inte rörde mitt inre fick hon betygsätta helt och hållet. Detta gällde barndomen upp till 10 till 12 års ålder ungefär. Jag ska tillbaka den 8:e för vidare utfrågning.
    Då ligger du före mig i utredningen. Tror att jag kommer få såna papper ganska snart.
    Fick du dina hemskickade?
  • Licens To Kiss

Vi har blivit en medlemsgrupp! Weeeeeeeeeeee

• Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-28 13:53:54 följande:
    Jag misstänkte att man skulle flytta oss. Men det känns rätt. Vi är ju i stort sett samma gäng. Men fler får plats och är välkomna, eller hur?
    Absolut!
    Vi har hållt på ett tag så de var lite dags. Nu kommer jag lägga nästa tråd i anonym medlemstrådar. Bra att man vet de. Har ju inte funnits tidigare men lägga tråden så folk bara kan snacka med öppna nick är inte rätt.

Hur mår du?
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-28 14:26:08 följande:
    Jag vet inte. Känns som om det är nå'n sjuka på gång. Annars är det inget större problem. Jag tycker det var bra att medlemsgrupperna kan vara anonyma. Det har varit mycket tjafs med trådar som flyttats eller tagits bort för att de inte passat i KR.
    Krya på dig! Jag är också småhängig. Vet inte om de är vädret. Vi har kallt, slask och moln.

Tycker jag också!! För dom trådar som håller i sig som våran. Vi är ett gäng som snackar ständigt. Många utav oss kollar in tråden både en och två gånger om dan.
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-03-28 14:41:49 följande:
    Medlemmsgrupp.--- förklara vad innebär de o hur? De låter ju bra
    Vi är mer än bara en tråd i mängden som dyker upp ibland. Vi är ihållande. Så är det jag känner ialla fall.
  • Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-28 14:46:31 följande:
    Har haft en bra dag hittills idag.. Solen strålar och humöret är nästan på topp. Däremot så har jag den där förbaskade inre stressen som jag försöker slåss mot men det går inte.. Hur hanterar ni inre stress och när alla tankar snurrar runt i huvudet så man håller på att bli galen? Jag har ju fått Atarax utskrivet men fick bara 25 tabletter (har två st kvar) så måste boka tid hos en läkare för att förnya. Skrev om Atarax en gång tidigare men missade om jag fick nåt svar, ber om ursäkt för det. Iaf så på min förpackning så står det "1-15 tabletter, 1-15 gånger dagligen" men det kan väl aldrig stämma?? Om jag kan ta 15 tabletter åt gången upp till 15 gånger om dagen så skulle det bli 225 tabletter på en dag?! Misstänker att det ska stå 1-5 tabletter, 1-5 gånger om dagen, visst låter det rimligare?
    1-5 tabl 1-5 ggr om dan låter bra!
    Va härligt att du har en sån dag!!!! Hoppas de håller i sig.

Hur jag hanterar stressen. Oj. vet inte.
  • Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-28 15:32:19 följande:
    Nu hade det ju ändå varit omöjligt att ta 225 tabletter på en dag, dels för att jag skulle aldrig rymma så många i min kropp och sen fick jag bara 25 st utskrivna :) Men jag tycker nog att man borde vara lite mer noggrann när man skriver ut en medicin. Hade inte tänkt på att kolla på Fass faktiskt, är lite segtänkt..
    Jag tror på 1-5 två till tre gånger om dan men de låter mycke. 1 tabl två gånger om dan då? Dom HH sa så verkar dom i 12 timmar.
  • Licens To Kiss
    Ysta skrev 2009-03-28 15:40:09 följande:
    Jag ska boka tid hos läkare nästa vecka och då ska jag kolla ordentligt vad rekommendationen är så det inte blir så här igen. Den läkare som skrev ut medicinen åt mig i början av februari finns inte kvar längre annars hade jag ju kunnat ringa henne.
    Bäst är om du inte stoppar i dig nåt än utan väntar fast de kanske va så du menade?!
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-03-28 15:42:19 följande:
    Om de skrivit fel så är det jäkligt allvarligt. Oavsett om det är läkaren eller apoteket. Jag tycker egentligen att du ska visa apoteket din ask/burk!
    Jag reagerar också starkt på rekommenadationerna som står på asken/burken.
  • Licens To Kiss

Shit vad jag kände igen mig i artikeln.
    De här att jag somnar om jag inte är aktiv osv.

Svar på tråden vuxna med adhd add as