Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Lättstött, nere, ångest och sånt behöver inte vara adhd. De finns så många olika diagnoser som går in i varandra. De går inte och säga "jag har adhd" förrän jag eller andra har varit och gjort lite tester för att vi ska se om vi ens får göra utredning. Jag har fått diagnosen muntlig än så länge men håller på med utredning.

• Licens To Kiss
    Felicia6 skrev 2009-04-03 12:31:04 följande:
    Sen tycker jag personligen att det är lite väl om man känner sig påhoppad över att någon är lite ledsen och uppgiven i tråden
    De blir sura inlägg när ingen har svarat för att vi inte vill eller kan. Då är det förjävligt att ingen svarar och bla bla bla.
  • Licens To Kiss
    Felicia6 skrev 2009-04-03 12:31:04 följande:
    Sen tycker jag personligen att det är lite väl om man känner sig påhoppad över att någon är lite ledsen och uppgiven i tråden
    Kan inte sortera tankar just nu men påhoppad var fel ord. Håller med.
  • Licens To Kiss
    Fjärilen72 skrev 2009-04-03 18:26:05 följande:
    Jag har funderat på en sak. Då det regelbundet återkommer frågor om hur man "får till" en utredning vore det inte en bra idé att lägga upp den i ts då? Eller blir det allt för rörigt?
    Det vore nåt. En sista grej i TS då
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-04-03 18:27:33 följande:
    Fjärilen - De heter franskt ja, de jag har nu, acryl¨naglar, så tjusigt och opraktiskt, sitter o sriver med naglarna nu, dom är så lååånga Himmelkropp - jag håller med dig, känner precis så "påhoppad" på ngt sätt, svårt att förklara med ord. Håller med dig, utomjordning var namnet på de man känner sig som. Felicia - De skiljer sig (enligt min uppfattning o de jag läst så mycke på smptom för ADHD från person till person, o har man de, iaf som v uxen tror jag m an känner/vet det.´ jag är lite knas för jag tycker inte att man ska behöva räkna till 10 utan kommer en känsla så gör den, inget jag iaf håller in på, jag kör på för går då fort över.
    Mmm jag blir lessen men skakar av mig de direkt. Känner att jag ger med mig och stryker över de jag verkligen känner för jag pallar inte konflikter ibland för vi med adhd kliver så mycke i klaveret ändå. Känns meningslöst ibland.
  • Licens To Kiss
    Tonx skrev 2009-04-03 18:30:53 följande:
    Okej att man hoppar in här och frågar lite? Undrar vart man vänder sig för att få en utredning gjord och vad som händer under denna, hur lång tid och om man får en diagnos, vad händer då? Vet inte, känns bara så korkat att gå till kuratorn och säga att man tror man har adhd..
    Helt okej!

Jag gick till vårdcentralen och sökte för mina humörsvängningar. Vårscentralen skicka remiss till öppna psyk.
    Jag har stått i ca 1½ år tills nu som min utredning har börjat. De kan ta upp till 3 år (osäker där)
    Om du får en diagnos blir du erbjuden medicin. Även uppföljning och psykologkontakt har jag för mig. Än så länge är jag själv osäker då jag inte har kommit så långt. Jag är anhöriga adhdàre och det ser olika ut var man bor osv.
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-04-03 19:05:35 följande:
    Vet inte vilken sida i mig som är så orädd för konflikter, ibl söker ja upp dem, knaaas.
    Hihi gör jag med! Bråkar och söker upp. När jag inte har den sidan till då stryker jag över. Knepigt de där. Jo att du söker konflikter är adhd`n
  • Licens To Kiss
    Tonx skrev 2009-04-03 19:09:26 följande:
    Oj, det var rätt lång tid det. Kanske dags att få fingrarna ur och göra nåt åt det.
    Känner du att du skulle behöva stöd och komma underfund med vad som gör att ditt liv ser ut som det gör och du tror du har en diagnos utav nåt så absolut! Shot.
  • Licens To Kiss
    Tonx skrev 2009-04-03 19:14:07 följande:
    Ja, nånting är det iaf. Har varit skum hela livet
    Välkommen föresten!
  • Licens To Kiss
    Anonym (fia) skrev 2009-04-03 19:38:49 följande:
    det beror väl på det där stimulansbehovet man har, att man muckar för att slippa somna av uttråkning
    haha va bra inlägg.
Svar på tråden vuxna med adhd add as