Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Skulle kunnat vara jag som skrev den.
    De här med ordning i hemmet måste jag ha för att inte få panik och ännu mer kaos i huvet.

• Licens To Kiss

Hej hopp!

Tror jag har en överaktiv dag idag. Har fixat i hallen och satt upp tavlor i sovrummet och pysslat.

Hur mår ni andra?

• Licens To Kiss
    minoosmamma skrev 2009-03-30 12:28:03 följande:
    Hej! Har lite funderingar som jag vill dela med mig av=) Undrar om andra fått samma bemötande som jag.... När jag nämner för min omgivning att jag ska genomgå en utredning för min läkare misstänker ADHD reagerar folk jätte starkt. " nej men du har minsann inga såna problem ", " jag nu förtiden har visst alla ADHD" " nu för tiden måste dom sätta diagnoser på alla" Jag tar jätte illa upp när jag hör sånt! Det ända jag vill är att få veta vad som är fel så jag kan få den hjälpen jag är berättigad för och komma igång med mitt liv. Läste någonstans att 90% i växjö som gör utredningen får diagnos. Och att misstänker ex en läkare att man har dessa problem så brukar det inte vara fel. Har någon annan råkat ut för såna här kommentarer?
    Händer aldrig mig men de är för att jag är så jäkla knäpp
  • Licens To Kiss

Helt ärligt! Jag tycker de är konstigt att vissa av er nära och kära blir förvånade över att ni kan adhd. De var min mamma som fick upp mina ögon för adhd`n. jag har länge varit inne på deppression, ångest, borderline, mano, asperger TILLS att hon fick upp ögonen på mig. Hon har lusläst om alla diagnoser och säger att de där med asperger, mano, borderline osv verkligen inte stämmer på mig.

• Licens To Kiss

Sen var jag ju och gjorde ordentliga tester som är ingången till olika utredningar. Läkarn bojkotta allt förutom adhd`n. Bara för mig och göra utredningen och se vad jag ligger på för grad.

• Licens To Kiss
    Anonym (Hej) skrev 2009-03-30 13:59:13 följande:
    De säger så, pga att de tror min mamma har skadat mig såpass under åren att de bara är de som spökar
    Ok :-S
  • Licens To Kiss

Du är inte ensam. Många i tråden som har nämnt de att dom får konstiga reaktioner.

• Licens To Kiss
    Anonym (sjuk?) skrev 2009-03-30 14:59:23 följande:
    även jag får höra det och typiska är " om man ska gå efter dom symtomen så har ju hela sverige adhd". Ingen som vill svara på mitt inlägg jag skrev igår?
    Ska se om jag missade de elelr om jag inte kan svara.
  • Licens To Kiss

anonym (sjuk?) Visst har du adhd! kan vara så att läkarn inte ville ta de på telefon?!

• Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-03-31 11:38:46 följande:
    jag fick 2 olika personligheter störningar kastade på mig utan någon som helst utredning av min psykolog,han har bara konstaterat det,,,idiot så nu ska jag kräva att få göra dom där scid testerna. jag tycker oxå det är konstigt att att vissa blir förvånade över att ha adhd,jag tror att det finns hur många somhelst som har det utan att veta det, min mamma sa upp kontakten med mig när jag sa att jag har adhd så nu tar jag nog det lite lygnt med för vem jag talar om det det jag blir så ledsen när folk ser på en som en utomjording.
    Mamma fråga om jag känner mig annorlunda, som en utomjording ungefär sa jag. En vandrande varelse som inte passar in nånstans. Myndigheterna rynkar på pannan överallt och ser en som ett hopplöst fall. AF har långt ifrån lyckats med mina begränsningar. Dom har slösat bort en massa år av mitt liv på nåt som har varit totalt åt helvete onödigt. Idag, 29 år gammal sitter jag med en tidsbestämd pension på heltid.
Svar på tråden vuxna med adhd add as