Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Idag träffade jag försäkringskassan. I Sep går aktivitetsersättningen ut och nu ska jag ansöka om sjukersättning som jag kan få i ett år. Så ser det ut nu. Utredningen ska vara klar innan dom skickar ut mig på ev arbetsträning.

• Licens To Kiss
    Kaxelina skrev 2009-05-08 07:58:18 följande:
    Halloj där. Det var ett tag sedan och jag måste få fråga. Var till VUP igår och behandlingen började. Hon sa att jag var bipolär och fick medicin mot det. Lamotrigin heter medicinen. Jag skall även skickas vidare för utredning om adhd och tourette. Kan man ha adhd, bipolär och tourette?? Det är min undran. En glad dag till er.
    Go morron!
    Du kan ha trippeldiagnos. Skönt att du fått veta att du har en diagnos ialla fall.
    jag är rädd att jag bara är "dum i huvet"
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-05-08 11:09:44 följande:
    faaaaaan jag blir inte bättre av ritalinet, så nu ska jag ta 3ggr 20mg om dagen men jag vågar inte. innan jag började med medicinet så mådde jag ju bättre och fick saker gjorda nu har jag blivit en soffpotatis utan ork eller motivation... man är ju så van vid att ha 50 000 tankar samtidigt i skallen men nu är det så tyst o tomt så jag har fått för mig att jag är deprimerad..men jag har blivit så introvert och tyst av medicinen så jag känner inte igen mig själv.. jag vill inte ens träffa mina kompisar längre eller gå nånstans övht... ska det vara såhär hela tiden eller går det över?????
    är rädd för just de där under medicinering så jag kommer bojkotta medicin. Mår som bäst när jag går och simmar ett par gånger i veckan och promenerar.
  • Licens To Kiss
    Fjärilen72 skrev 2009-05-08 12:19:23 följande:
    Tourettes syndrom och adhd är ju båda neuropsykiatriska diagnoser och sålunda "besläktade". Jag innehar själv två npf diagnoser. Att bipolär skulle kunna "finnas med i spelet" ter sig inte helt otroligt heller i mina ögon då det tom har diskuterats om man ska "slå ihop" adhd, bipolär och borderline till en och samma diagnos. På sätt och vis sitter jag i samma situation som du fast omvänt. Jag har genomgått neuropsykiatrisk utredning som visade på add och asperger och nu misstänker min psykiatriker att jag kan ha diagnosen bipolär 2 med.
    De vore ju helt knäppt att borderline, adhd och bipolär skulle bli en diagnos. Adhd skiljer sig från borderline rätt mycke. Vi ser inte svart/vitt, vi har ju en grå zon också. Bipolär innebär dagar/veckor av antingen depp eller upp medans adhd`n gör så man byter sinnesstämning minutvis.
  • Licens To Kiss
    Anonym (Fröken add) skrev 2009-05-08 13:33:44 följande:
    Licens to kiss- du låter alldeles för lik mig för att "bara vara dum i huvudet" och jag har ju add ; ) låter ju hel sjukt att dom ska slå i hop diagnoserna. Helt sjukt..
    Åh hoppas att jag har adhd. Allt annat är ju uteslutet. 
    Ja jag förstår inte hur man kan slå ihop diagnoser som är lika men samtidigt jävligt olika.
  • Licens To Kiss
    Anonym (Höstmamman) skrev 2009-05-10 20:38:10 följande:
    Jag har funderat lite över hur ärftligt ADHD egentligen är. Någon som har några siffror? Dessutom undrar jag lite över om det lättast ärvs av mamma eller pappa. Jag har nämligen ADHD, så jag hoppas att det går på faderns sida. *skratt* Önskar att mitt barn slipper detta handikapp.
    % är ganska hög men absolut inte nån garanti att barnet/barnen ärver.
  • Licens To Kiss

Jag var hos läkarn på vårdcentralen idag. Han skulle skriva läkarutlåtande inför sjukersättning. Såg även var läkarn på öppna psyk hade skrivit och resultat utav testerna jag gjorde. Uppfyller inte kriterier alls på nåt utav dom jag gjorde förut add/adhd. Läkarn på vårdcentralen sa att det är ju de vi har misstänkt hela tiden. Troligtvis add trots min hyperaktivitet. Jag uppfyller inte hyperaktivitet i testerna. Vi får se. Den problematiken har jag ialla fall och de ska hamna på papper snart!!

• Licens To Kiss
    Anonym (fia) skrev 2009-05-12 12:17:17 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-05-12 11:33:42 följande: Skönt eller hur med bekräftandet. Vad det beträffar add/adhd så sa min läkare till mej att det är svårare att bekräfta h-et på vuxentesterna. Först fick jag add, sen nu efter ett tag har det blivit ändrat till adhd, då det har framkommit till adhdsköterskan som jag träffar regelmässigt. Hon o jag har pratat massa o jag har erkänt dagboksgrejer o annat minne från barndomen som jag har kommit på efterhand en bit in i den här diagnosprocessen. Samt att jag definitivt märker kroppsligt lugn av cs medicinen, det tar de också som "bevis" på hyper, sen så har man ju också ett annat sätt att hypa sig som tjej många gånger oj vad konstigt jag skriver allt vill fram samtidigt sorry men du fattar va ja vill säja kanske?
    Det kändes jätte skönt och se vad han hade skrivit. För när jag var på samtalet så bojkotta han allt utom adhd`n och då blev jag lite fundersam över vad han egentligen ansåg adhd`n för det har tagit ett par månader sen jag var där och inget händer. Men ja de var riktigt skönt faktiskt. Det var läkarn på vårdcentralen som sa adhd alt add att det såg ut så på datorn. Jag har en sån problematik. Jag är inte dum i huvet!!
    Hur kände du när dom ändrade från add till adhd? Nu är ju grundproblematiken samma men just att dom la till hyper.
  • Licens To Kiss
    ensamhemma skrev 2009-05-12 12:38:14 följande:
    nu orkar jag inte längre med det här,min ritalin medicinering tar slut nu och jag ska fan aldrig mer trycka i mig den skiten,det är ju kemisk lobotomering för fan. jag har aldrig mått såhär dåligt i hela mitt liv som jag gör nu. ska bara ta omega 3 och träna det får bli min medicinering framöver.
    Jag kommer också vägra medicinering. Jag simmar och äter omega3. De funkar alldeles utmärkt.
  • Licens To Kiss

Fan va irriterad jag blir på en kille på msn. Han som har misstänkt AS. Så jävla egotrippad. De enda som är bra eller som jag får bra respons på är när det gäller honom. Han bryr sig inte ett dugg om andra människor. Går de bra för nån ja då säger han "mm" men när det gäller honom blir de ett jävla fart på hans humör.

Svar på tråden vuxna med adhd add as