Inlägg från: Licens To Kiss |Visa alla inlägg
  • Licens To Kiss

vuxna med adhd add as

Anonym (Hej) skrev 2009-05-12 20:28:21 följande:
    Ja, jag tror de är kamera och skit. Ska ta 10 min
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-05-12 20:46:16 följande:
    Licens - Hoppas de går bra, håller tummar att det "bara" ' är IBS, de kan inte vara så att du inte har tid att sitta på toa o därför har prpblem med 2 an? vet många som har de, men du vet ju bäst själv. HEJ - Tack Vanna K - Tycker inte alls de låter mycke, är de korttids verkande tab du har?
    Jag hoppas också!! Jag har ibland jävligt ont i magen, svårt med nr2 och så så jag hoppas att det är IBS. Läkarn på vårdcentralen som jag sökte hjälp hos sa att jag är för ung för tarmcancer men ändå sa hon hade jag hade kriterier. Jag oroar mig inte så mycke längre.
  • Licens To Kiss

Aquagreen, Hur har det gått med spikmattan? Är det nåt att ha?

• Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-05-13 10:47:06 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-05-13 08:34:04 följande: Precis CRP o sänka är samma sak.. Hm nu blev jag osäker men jag tror de är de. Ska till Dr 13.45 hoppas få hjälp av ngn klok männiksa Åh tusen tack, va snäll du är tack tack tack
    Kollade in fotot
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-05-13 08:22:22 följande:
    Anonym (fia) skrev 2009-05-12 22:50:59 följande: Crp - stiger när man har en bakteriell infektion el en virusinfektion, ja du har me haft de, riktigt otrevligt vill jag säga Licens - Den ligger i garderoben, anv den ibl, väldigt sällan.
    Såg att Life har spikmatta för 499:- Vette fan om jag skulle använda den.
  • Licens To Kiss
    Aquagreen skrev 2009-05-13 16:32:20 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-05-13 11:41:17 följande: *Generad* Jag betalde 680 för min på Shakti så den du hittat var bättre pris, anv knappt min men skulle nog göra de om jag påminnde mig själv lite
    Alltså lägga sig på nåt som gör ont, gör man de frivilligt?
  • Licens To Kiss

Att barnet/barnen får adhd kan bero på låg DHA hos mamman. 

Dr. Barbara Levine säger att det är mycket viktigt för gravida och ammande kvinnor att äta tillräckligt med den långkedjade omega-3-fettsyran DHA, eftersom att den behövs för hjärnans uppbyggnad och ögonens utveckling. DHA är viktig för hjärnan under hela livet men extra viktig under slutskedet av graviditeten när fostrets hjärna utvecklas. Vidare säger Levine att låga nivåer DHA kan leda till ADHD för barnet, och för modern kan det leda till ökad risk för depression efter förlossningen.

• Licens To Kiss
    Kaxelina skrev 2009-05-14 22:14:17 följande:
    Blir tokig snart. Var inne på ett annat forum och skrev lite om mig. Nä det där är ingen adhd utan snarare as. Suck tänkte jag. Frågade vidare i ett annat forum om man verkligen måste ha special intresse när man har as. Nä sa en och hade läst i någon engelsk sida att det behöver man inte ha. Jaha så bra då. Alltså det jag blir tokig/orolig över är att nu finns det 4 olika diagnoser eller drag från alla hos mig. Jag borde inte leva idag med alla dessa diagnoser. Är ni nyfikna på vilka det kan vara. Men det tror jag redan att ni vet. adhd - bipolär - tourette - as Så fort min utredning är klar så tänker jag ansöka om förtidspension och stannan hemma hela dagarna där jag trivs bäst. Jag vill ha någon att prata med men på alla ställen är det liksom dött. Typ. Borde väl gå och sova nu men har ingen ro i kroppen förrän jag tagit reda på hur det är ställt med mig vilket jag inte kommer att få reda på idag ändå.
    Söt du är!! Jag har gått i dom tankarna och dom tar inte slut. Inte ikväll och inte imorrn dessvärre. När man har AS har man speciallintressen visst. Har HH sagt nåt om. Var tusan är våran tråd-tomte nu då??????????
  • Licens To Kiss
    tristania skrev 2009-05-14 22:18:38 följande:
    Jag är verkligen superspeedad (vet inte ens hur det stavas)!Jag bråkar med alla, går igång för minsta lilla skitgrej! Just nu är livet verkligen skit! Concertan hjälper inte heller!!!!!!!!!!!!Gaaahhhaaaaaaaaaaaaaaaaa! 
    Hej! {#lang_emotions_sunny}
    Long time no see.
  • Licens To Kiss
    HellviHumle skrev 2009-05-14 22:24:20 följande:
    Licens To Kiss skrev 2009-05-14 22:16:51 följande: Här är jag. Jag läser allt men ligger lite lågt. Specialintresse är ett kriterium som tyder på AS. Jag är inte säker på att det är ett nödvändigt kriterium. Jag har en egen teori om de här diagnoserna. När jag läser om era och andras olika symtom så undrar jag om det verkligen är så att det är vattentäta skott mellan de olika diagnoserna. Jag tror att gränserna är väldigt flytande. Jag tror rent av att diagnosen, i viss mån, är beroende av den som utreder. Det känns inte som att det skiljer så mycket. Det kanske är därför som en del svarar bra på behandlingen medan andra inte har någon nytta alls av den.
    Härligt!! Vi behöver dig.
Svar på tråden vuxna med adhd add as