• 02Smulan

Shakti Spikmatta

Jag lider av spänningshuvudvärk vissa perioder och har väldigt spända axlar och nacke.
    Tänkte köpa mig en sådan matta nu (på tradera?)och det vore kul att höra era erfarenheter!

Är det någon som har en, vad tycker ni? Gör det ont, mår ni bättre sedan ni har börjat med den, vad har det hjälpt till med?

• Svar på tråden Shakti Spikmatta
  • Snö80

JAg funderar också på en, en bekant har en. Han är nöjd, ligger på den varje dag och menar att han blir mer avslappnad och får mer energi av att ligga på den. Spänningar släpper och han mår bättre. Han menar att den gör ont i början men att han nu när han vant sig ligger på den upp till en timme om dagen.

• 02Smulan

Ja jag vill ha en NU! Sitter är och är superspänd i axlar o nacke och huvudet värker.
    Frågan är om man ska vara snål och beställa en eller lägga på en dryg hundring och köpa den på stan
    (Lider av allvarlig snålhet )

• Snö80

I dag kom ämnet upp på jobbet, det visar sig att min chef har en också och hon är lyrisk. Ligger 30 min varannan dag och hennes spänningshuvudvärk är borta samt spänningar i musklerna, hennes massör har märkt av det också. Hon tyckte jag skulle köpa en omedelbart.

En annan kollega hade också hört lovord om spikmattan av sin akupunktör.

Jag tror jag ska köpa mig en grön

• Mysan59

Ahhh en sån vill jag också ha, men har inte råd!

• 02Smulan

Sitter o kikar på dem på tradera hela tiden, finns ju till bättre pris där Mysan!
    Men jag tror (om nån bjuder över mig på tradera-mattan) att jag kommer köpa den här på stan istället, då får jag den direkt!
    Har julklappspengar kvar som jag kan lägga på en sådan!
    Är som sagt sjukt otålig och vill ha en NUUU!
    Ska också ha en grön

• 02Smulan

Nu har jag köpt en matta!
    Det sticks o svider lite, men det kändes bra efter första gången iaf, tyckte både jag och sambon.
    Jag fick lite öronsus i 20 sek efteråt, det enda jag kände denna gång.
    Ska försöka va duktig o ligga där en halvtimme varje dag.

• plupp06

Finns det olika typer av spikmattor?

• 02Smulan
    Svar på #8
    Ja det gör det, men detta är väl originalet. Man ska nog se upp med kopior och kolla så att de är ordentligt testade.
  • mammaNena

Jag HAR en sån. har bara legat på den 1 gång på 1 vecka. fy faan va ont det gjorde! har iof ett bmi på -, så har kanske inte de där extra reserverna som hade varit lite mjukare :P men min man låg på den igår och han e normal viktig och han tyckte den va jätte skön! Men fick tipset av min moster att ha en tunn t-shirt på mig tills jag vant mig. men den e vass!

Svar på tråden Shakti Spikmatta