• 02Smulan

Shakti Spikmatta

Jag lider av spänningshuvudvärk vissa perioder och har väldigt spända axlar och nacke.
    Tänkte köpa mig en sådan matta nu (på tradera?)och det vore kul att höra era erfarenheter!

Är det någon som har en, vad tycker ni? Gör det ont, mår ni bättre sedan ni har börjat med den, vad har det hjälpt till med?

• Svar på tråden Shakti Spikmatta
  • 02Smulan

Ja den måste funka alltså... jag har helt ont i nacken idag, musklerna känns trötta sådär att man inte orkar hålla upp huvudet nästan
    Jag brukar inte alls känna så, och dessutom är faktiskt huvudvärken borta.
    Jag gillar verkligen när man ser snabba och tydliga resultat!

Men visst kan det vara så att man får lite besvär i början innan det vänder och blir bättre?

• LillFiaIngenting

Jo, de är en massa skit i musklerna å allt kan inte rensas ut på en gång...

Lycka till =)

• Mysan59
    LillFiaIngenting skrev 2009-03-04 11:12:47 följande:
    Hej. Jag har en sån, den är heeeeelt UNDERBAR jag lovar. Första gången gjorde de lite ont att ligga på den, men när man lärt sig slappna av på den så vill man aldrig släppataget om den =) De bäst investerade 600 kronorna jag har gjort på länge. Försöker ligga ca 30 min på den på kvällarna så ofta jag hinner, ibland till och med somnar jag på den å ligger där till jag försäker vända mig i sömnen, då vaknar man jag lovar, haha... Köp en och njut. Ha en bra dag allesammans.
    Avundsjuk! Så fort jag får råd ska jag ha en sån! Annars får jag väl önska en sån i 50-årspresent, fast jag fyller ju inte förrän i december...
  • 02Smulan
    Svar på #20
    Hahaaa idag testade jag att ha den under rumpan en stund, jag tänkte att det kan väl inte vara så farligt som du sa... men herregud va det brände!!!!
    Ja musklerna där är nog verkligen i behov av spikmattan ja...
  • Judda
    02Smulan skrev 2009-03-05 14:22:21 följande:
    Hahaaa idag testade jag att ha den under rumpan en stund, jag tänkte att det kan väl inte vara så farligt som du sa... men herregud va det brände!!!!Ja musklerna där är nog verkligen i behov av spikmattan ja...
    He he, jag sa ju det Men visst är det så, musklerna behöver det nog verkligen just där! Jag ska försöka igen, kanske lägga ngt tyg emellan i början. Antar att man vänjer sig där också, fast man är känslig.
    Man kan inte alltid välja hur man har det, men man kan alltid välja hur man tar det
  • M Hellin

Har en sån, och ligger på den varje kväll när jag ska sova, måste ställa klockan, för annars sover jag på den hela natten.

Det här hänt några gånger.
    I början när jag började använda den, så fick jag sån enorm huvudvärk första dagarna.
    Men nu är det så avslappande skönt, känner jag mig stel i axlarna, så går jag och lägger mig på den i några minuter, och känner skillnad direkt.

Never argue with an idiot, they drag you down to their level and beat you with experience
  • Panda87

hej! jag har en akuperssumatta (www.spikmattan.se)... fick den för några år sedan då min far blev återförsäljare. den har räddat mig många gånger då jag trott ryggen ska låsa sig och inför tentor för att få bort huvudvärk samt för att slappna av. har diagnor kronisk spänningshuudvärk och med hjälp av mattan så slipper jag käka verktabletter och slipper då alla biverkningar jag annars skulle ha hatf...

För att sammanfatta så är det helt värt pengarna!

har ni frågor så skriv till mig så ska jag försöka få fram ett svar....

kram mandis

• Tjiklex

Men KÖP EN! Jag har haft jätteprb med huvudvärk och värk i nacke, rygg & ischias.
    Har också haft prb med att somna på kvällarna å legat vaken å vridit å vänt i timmar.
    Fick låna en spikmatta av en kompis (inte en shakti, utan en annan sort). Lånade den i en vecka ungefär, veckan efter beställde jag en egen, då en shakti matta. Har legat på den mest varje kväll.
    Inte alls huvudvärk lika ofta, ischias blir bättre, inte lika mkt värk i nacke å rygg. Å jag somnar som en liten bebis nästan direkt. ;)

Den jag köpte kostade 575:-. Det var nog den bästa investeringen jag någonsin har gjort tror jag. =D

• Tjiklex

Läste inte att du hade köpt en innan jag skrev. ;)

Svar på tråden Shakti Spikmatta