• 02Smulan

Shakti Spikmatta

Jag lider av spänningshuvudvärk vissa perioder och har väldigt spända axlar och nacke.
    Tänkte köpa mig en sådan matta nu (på tradera?)och det vore kul att höra era erfarenheter!

Är det någon som har en, vad tycker ni? Gör det ont, mår ni bättre sedan ni har börjat med den, vad har det hjälpt till med?

• Svar på tråden Shakti Spikmatta
  • 02Smulan
    Tjiklex skrev 2009-03-08 09:37:05 följande:
    Läste inte att du hade köpt en innan jag skrev. ;)
  • icon

Idag testade jag min nyinköpta gröna shaktimatta. Det sved och brände och jag var supertrött efteråt. Ska bli spännande att se hur det artar sig efter att ha använt den regelbundet ett tag .

• 02Smulan
    Svar på #32
    Ja det svider och bränner här me, testa lägg dig med den under stuss/lår, då du ska du få känna på brännande känsla
    Ujuj, inte kul, men det behövs ju garanterat när det gör så pass ont...
  • icon
    Svar på #33
    Haha, det där med att placera den under rumpan vet jag inte jag är redo för än, men jag blir lite nyfiken ändå när jag läser era beskrivningar. Ska testa att sätta fötterna på den när jag tittar på tv ikväll, tror det kan vara något som passar mig.
    Är riktigt nöjd att jag äntligen slog till och köpte den idag. Har velat i ett halvår så det var hög tid nu.
  • Ekorrfamiljen

Spännande! Vill också ha en. Såg en annons i en tidning och så hörde jag av en arbetskamrat att hon köpt en och blev av med nästan all värk i rygg och nacke. Värsta mirakelkuren ju!

The confused squirrel strikes again...
  • Miss Obsessive

Jag är jättenöjd med min matta! Speciellt skönt tycker jag faktiskt att det är i ansiktet, får så himla rosig färg i ansiktet och ser pigg och fräsch ut efteråt (fast man får ju vara lite förutseende om man ska ut, eftersom man får fullt med tryckmärken). Härligt att tända lite ljus på kvällen och lägga sig nyduschad (när man är mjuk och varm) på mattan och det är helt tyst runt omkring.. Gillar känslan efteråt, som om man precis varit och tränat. Suveränt bra att ligga på en stund innan man lägger sig, om man som jag, har svårt att somna.

• icon

Är fortfarande glad över min spikmatta. Använder den var och varannan kväll och blir skönt avslappnad. MEN, hur gör man för att ta sig upp ifrån den utan att det gör så förbenat ont? :D

• PennyJenny

Använder oxå shakti spikmattan, men undrar vad den dragit igång i min kropp. Sedan jag började använda den har jag varit otroligt mycket sjuk och ätit 3 antibiotikakurer (jag som ALDRIG!! är sjuk annars). Jag tror den rörde upp och rensade ur en massa blaj ur min kropp :o)

Men man sover gott sen :)

• 02Smulan

PennyJenny: Säkert behövdes det rensas ur en massa ur kroppen, bara att hoppas att det har rensats klart nu då

• PennyJenny
    02Smulan skrev 2009-04-01 22:25:58 följande:
    PennyJenny: Säkert behövdes det rensas ur en massa ur kroppen, bara att hoppas att det har rensats klart nu då
    Hehe, ja det får man verkligen hoppas för jag har varit ordentligt sjuk och t om fått legat inlagd på sjukhus :o) Usch!

Jag har inte vågat använda mattan sen jag blev sjuk, måste säga att det tar emot lite. Säkert är det bara ett sammanträffande men man undrar givetvis ;)
Svar på tråden Shakti Spikmatta