• 02Smulan

Shakti Spikmatta

Jag lider av spänningshuvudvärk vissa perioder och har väldigt spända axlar och nacke.
    Tänkte köpa mig en sådan matta nu (på tradera?)och det vore kul att höra era erfarenheter!

Är det någon som har en, vad tycker ni? Gör det ont, mår ni bättre sedan ni har börjat med den, vad har det hjälpt till med?

• Svar på tråden Shakti Spikmatta
  • 02Smulan

Ja man kan ha ett tunt tyg emellan om man tycker det är vasst i början.
    Jag testade först med det men tyckte inte det kändes alls så jag körde helt utan med spikarna direkt mot huden. Och visst sticks det och svider lite, men efter ett tag blir det mest varmt.

• mammaNena
    Svar på #11
    jag trodde jag skulle börja blöda, så ont hade jag hela tiden. va inte alls en skön upplevelse
  • andeta

Är det ngn skillnad på färgerna?? Jag menar om det är skillnad på funktionerna mellan dem??

• 02Smulan

Det enda jag vet är att den gröna är mer lugnande o avslappnande medan del orangea är uppiggande osv. Sen sa hon i butiken att den gröna hade med hjärtchakrat att göra medan den orangea hade med rotchakrat att göra.
    Mer än så vet jag inte, och jag tror att piggarna är likadana på bägge, bara färgen som är olika vad jag vet.

• LillFiaIngenting

Hej.
    Jag har en sån, den är heeeeelt UNDERBAR jag lovar.
    Första gången gjorde de lite ont att ligga på den, men när man lärt sig slappna av på den så vill man aldrig släppataget om den =)

De bäst investerade 600 kronorna jag har gjort på länge.
    Försöker ligga ca 30 min på den på kvällarna så ofta jag hinner, ibland till och med somnar jag på den å ligger där till jag försäker vända mig i sömnen, då vaknar man jag lovar, haha...

Köp en och njut.
    Ha en bra dag allesammans.

• LillFiaIngenting

Jo, de är bara färgen som skilljer, den gröna är bättre mot stress t.ex.

• spik

Spännande, har sett sådana mattor på hälsokostsaffärn. Kanske skulle ta och prova en grön då, och se om jag kan varva ner.

• 02Smulan

Igår hade jag den på golvet med en kudde under huvudet, men lade den i sängen nyss o provlåg nån minut och det känns ju bättre att ha den i sängen, formar sig ju mer efter kroppen!
    Jag är dock låg idag och jag undrar jag om mattan inte har rört upp lite känslor i kroppen...
    Det står ju att det är en stark healing och att man ska vara beredd på det.

• Judda

Jag har också en Shakti-matta! Den är verkligen kanon!! Som ngr andra skrivit är det ingen skillnad mellan färgerna, förutom då att det sägs att färgerna i sig har olika inverkan på en (blaha blaha om ni frågar mig).

Jag ligger på min varje kväll och man blir grymt avslappnad när det onda börjat släppa. Har testat många olika positioner på den och en annan favorit är fötterna. Man sitter på en stol/soffan/sängkanten med mattan på golvet, det är oerhört skönt! Fötterna är ju tåliga så det gör inte alls ont som på övriga kroppsdelar, men efter en stund börjar det pirra i tårna och blir alldeles varmt. Kanon för trötta fötter och om man som jag har kass cirkulation i fötterna!

Den enda position jag inte klarat av att ligga i är säte/lår. Jävlar vad ont det gör på stackars rumpan! Förmodligen för att där kryllar av muskelfästen och man har många ömma punkter så det behövs säkert, får väl testa igen och se om det går att stå ut!

Man kan inte alltid välja hur man har det, men man kan alltid välja hur man tar det
Svar på tråden Shakti Spikmatta