• CTMT

Vad kostade ERT bröllop? :)

som rubriken lyder...
    skriv gärna ner hur många gäster, vad för mat, kostnad på klänningen etc.
    och hur långt innan planerade ni inför bröllopet?

• Svar på tråden Vad kostade ERT bröllop? :)
  • LiMo

Gifte oss utomlands i hemlighet så utan gäster.... Vi hade (enligt oss) det perfekta bröllopet i en liten marina vid medelhavet, bodde på ett 5 stjärnigt allinclusive med fantastisk service. Det var jag min man och våra 2 döttrar. Vi betalade inklusiva allt (resa, ringar, vigsel, hyrbil, kläder etc) 40 000:-

• Jennie85

ca 70 000.  65 gäster. Vi började planera runt 9 månader innan. Beställde först en klänning från kina men den passade inte alls, jättefint tyg och fint sydd var den men den satt inte bra på mig. så jag köpte en ny från lilly för 7000. märkte då att brudklänningar måste man nog prova sig fram.. väldigt svårt att se om den kommer passa bara genom en bild. jag hade en hel lista med klänningar som jag ville prova på lilly, men ingen av de satt riktigt bra. tillslut var det expediten som tog fram en klänning och den blev det, hon kunde sin sak!

Lycka till!

• LePaige

Jennie85: har exakt samma historia. måttbeställde en klänning som jag sen inte alls gillade, den satt ej bra osv. Så jag gick & provade klänningar & det är precis vad jag tycker man ska göra. Min kostade 8000:-, den nya som jag äntligen valde att bära.

• Bonanza

Ca 20 000 för 30 gäster.

3 rätters middag från cateringfirma
    Hyrde klänning för 3500 kronor
    Underbar bröllopstårta (godaste folk har ätit!) för 750 kronor
    Fri bar
    Hyrd kostym (ca 1000 kr)
    Tärnklänning ca 700
    Ring ca 2000
    Hyrt linne och silver
    Kompis gjorde frisyren
    Smink 1000 kr på MuS
    Hyrd gård
    Vigsel utomhus
    Dekorationer i naturmaterial, blommor etc.
    Bukett ca 300 kronor (sa att det skulle vara till en modevisning)

Vi hade ett underbart bröllop som folk var otroligt nöjda med. Och jättebilligt!

Nej men? En bra blogg: blandkatterochkorvar.blogg.se
  • Fleur de Tease

Då jag beställde min kinaklänning så hade jag en sömmerska som måttade mig och min klänning satt helt perfekt.

• helene306

ca 35-37.000:-

"Planerade" ca 5 månader innan.
    24 gäster
    Köpte klänning och skor begagnat. Fick sy in klänningen: 1500:-
    Ring: 5.500:-
    Tiara, kuvertväska, örhängen: ca 400:-
    Mat: ca 20.500:-
    Naglar: 700:-
    Håruppsättning fixade en kompis.
    Fotograf: 1800:-
    Maken och sonens kläder: ca 1000:-
    Inbjudningar o tackkort: ca 500:-
    Leksaker till barnen under middagen: ca 200:-
    Brudbukett, corsage o brudnäbbsbukett: 300:- (gjorde själv)
    Hyra av bil: 200:-
    Bröllopsannons i tidningen: ca 500:-

Sen fanns en del småutgifter som smink, hårrullar, underkläder mm. Kommer knappt ihåg {#lang_emotions_smile}

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • littlemisstrouble

Vårt bröllop gick på närmare 70.000kr.

Vi började planera lite mer än ett år i förväg för att få datum vi ville ha, lokaler med mera. De största utgifter var ringarna, kläderna och bröllopsresa och fotografen förstås. mitt hår och smink kostade också en hel del men det hade inte blivit så bra om jag hade gjort det själv.
    Vi hade på bröllopsmiddagen ca 30 gäster.

Planering är a och o......
  • konkelbär

Förlåt om jag är OT, men vissa har ju haft över 100 gäster :-O Wow, jag vet inte hur vi ens skulle få ihop 15 pers :S

• Mephala the ranger

Typ 7-8000 kronor kanske med mat, kläder, hår, smycken, skor och så vidare inräknat. Vi hade väl ca 25 gäster. Planerade väl från början av december till 31 januari =)

• Kokospingla

130, 000 kr
    55 gäster på ett gediget ställe.
    Ink, klänning, frack, blommor och ringar.
    Dock ej bröllopsresa.

Svar på tråden Vad kostade ERT bröllop? :)