hepatos
Grattis hallonfrossa!
Jag kämpar på... men är ju bara i v.13
Grattis hallonfrossa!
Jag kämpar på... men är ju bara i v.13
Småtokig, fråga din BM om 1 på 100 000 är vanligt
ÅH småtokig, grattis! Vilken vecka föddes hon i??
Hallonfrossa, är själv snittade förr gången, det är inte länge sedan, känns det i livmodern, jag är ganska rädd inför det... fast jag tyckte snitt var hemskt förra gången, så gläds jag nästan inför att läkaren vill göra det denna gången för att inte belasta bebisen.
Vaknade i morse, men blodsprängda prickar in ansikte och hals, blir orolig, hepatosen???
Hjert, tror inte det, löste ut innan min lilla föddes, för hur mkt pengar som helst!
Välkommen lilla Kajsa!!!
1 på 100 000 ungefär, om det visar sig vara så. välkommen till tråden, vi stöder varandra så gott det går.
Du får Ursofalk, tavegyl (antihistamin) och täta kontroller, samt förhoppningsvis, beroende på landsting (vissa landsting är lite mer gamblers) tidigare igångsättning, då fosterdödligheten from v 36 ökar är 10%.
Har du hepatos, kräv då även omedelbar gbs-odling, då vi hepatos-mödrar i större utsträckning bär på gbs och våra små bebisar får ofta det tufft till världen iallafall.
Linha, det finns mycket tydliga rapporter och forskning som påvisar att mödrar med hepatos ej bör gå längre än 36 veckor, jag vet inte när din första föddes, men när min första föddes 03, så fanns inte den forskningen, men när min andra föddes 07 så fanns klara besked, denna gång så beslutades det redan i v. 10 att 36 veckor ska det bli..
"Är det farligt för mig eller bebisen?
Trots att hepatos inte tycks innebära någon större fara för mamman så har det visat sig att det finns risker för fostret. En rapport som undersökte mer än 1000 fall av hepatos visade att risken för dödföddhet/komplikationer vid förlossning var 10%. Nästan alla dessa fall av dödföddhet inträffade vid/runt 36 veckors graviditet"
i all enkelhet ovan, mina svärföräldrar är båda läkare och har studerat de medicinska rapporter som gjorts.