• iii83

hepatos

Min första hade jag skyhöga gallsyrevärden och asat/alat, men det upptäcktes sent, jag fattade inte att prata med bm om min klåda, trodde det var ngt annat... med henne skulle jag sättas igång 37,0 men, vattnet gick 36,5 och hon föddes härliga 36 timmar senare, då var hon rejält påverkad av hepatosen och gbs.

Nr 2, stannade hjärtat på under en vanlig undersökning, hon var kraftigt påverkad i min mage, men så fort hon befriades från mitt blod så piggnade hon till..

• iii83

blod osv kan jag inte svara med säkerthet på, utan det var ju som läkaren uttryckte det, men jo det borde de ju, men tanke på att gallsyran lagras i barnet...

Min första var mkt trött och medtagen, slö länge efter förlossningen, nr två hade hjärtarytmi i 10 dagar efter förlossningen.

• iii83

ja min hade också svårt att nå födelsevikt, nr 1, svårt att amma, trött.. nr två har haft andningslarm i ett år, hon slutade andas vid två tillfällen...

men just därför har läkarna så mkt kontroll och höjd beredskap denna gång... de ser inte min hepatos som en bagatell... båda barnens liv var i fara första två gångerna.. denna gång kommer de inte "vänta två dagar till" innan de sätter igång..

• iii83

Yes, min gallsyra låg bara på 5, men gud så skönt, fan om gallsyran börjat stiga i v. 16! Min klåda kommer från övriga förhöjda levervärden, men min läkare har ordinerat 4 ursofalk till natten, tar bort tavegyl eftersom jag börjat må dåligt av dem, istället Lergigan Comp, morgon och kväll.

• iii83

Ja, bäst är väl att följa sin bm...

Barn som föds medtagna och påvisar att de har lite dålig återhämtning, kontolleras ju oavsett extra på bvc.
    Men i vårt landsting, görs alltid leverprover på efterkontrollen och det är bra... för annars hade de ju inte upptäckt att mina inte återtälldes efter förlossning

• iii83

Tja för min del kommer de reagera på gallsyra över 10

• iii83

Tror vi att Love2009 fått en liten bebis?

• iii83

Ni som har sköldkörtelrubbning, hur märker/känns det?

• iii83

Underbart, grattis till lilla Nova!

Själv höll jag på att bli inlagd för utredning... eftersom jag inte varit så pigg.... men det var överfullt på avdelningen så jag får åka fram och tillbaka.

Hur många i hepatostråden är gravida nu? Är det bara jag kvar?

• iii83

men allt har gått bra annars... med stella,

• iii83

13 i gallsyra kommer min läkare tveksamt tillåta mig ha, utan sätter igång.... när den dagen nu kommer, heja snart i v. 19!

• iii83

nää inte inte nu, är bara i v. 19!
    Men mina läkare är väldigt nogsamma och vill inte påfresta min lever det minsta mer än den redan är men förhöjda alat osv.

• iii83

Det är bara jag kvar i tråden som inte fått bebis ännu va?

• iii83

Näää, sådär...
    nu har jag fått högt blodtryck OCKSÅ! Plus foglossning, var hos BM idag, hon var inte jättenöjd...
    Igår hade jag 160/120 i blodtryck och är i v. 20!
    Hepatosen känns som det minsta nu

• iii83

Gud så skönt, vilken vecka kommer du vara i då?

• iii83

Ja, hoppas det för din skull!
    Vad ligger dina värden på?

Svar på tråden hepatos