• Caprifolium

Hur tränar man bort valkar/kärlekshandtag runt magen?

Har på bara ett par veckor gått upp i vikt (inte gravid) och allt lägger sig runt magen och resten av kroppen är smal. Det är som att man kan ta med handen och då få fett i handen, gillar det INTE.

Hur får man bort det på ett effektivt sätt? För det går väl att få bort?

• Svar på tråden Hur tränar man bort valkar/kärlekshandtag runt magen?
  • Caprifolium

Men promenader på kvällen måste väl vara bra det med?

Varför är det ju bättre fettförbränning på morgonen?

• soffe

Det viktiga är nog att inte förbjuda sig helt och hållet. Utan unna sig godis och sånt på helgen(i lagom mängder). Vilket jag har väldigt svårt för.....
    Ordentliga måltider, 2-3 mellanmål/dag. Man ska ju äta var 3.e timme, för att hålla förbränningen igång. Och så klart röra på sig...

(Men jag är ingen expert på ämnet...)

/Soffe

• Mamma Lindiss

Något som är super bra är pilates!!!
    oj, oj, men det är både roligt och jobbigt..

• Caprifolium

Pilates... önskar att det fanns i min stad.

• Caprifolium

Nä usch, nu ska jag ut och gå. Hoppas att det gör något nytta!

• soffe

Caprifolium: Det gör det... Ha det så skönt!

/Soffe

• Nattsaga

simmning ska va rätt bra väll???

• non compos mentis

Morgonpromenader före frukost är bättre (i teorin iaf) för att efter natten är kolhydrat(glykogen)lagret uttömt och fettförbränningen redan påslagen så när du då rör på dig förbränns fett i större utsträckning. Har du fulla glykogendepåer tar det 30-40 min för fettförbränningen att riktigt komma igång.

*förstod nån vad jag försöker förklara*

• Caprifolium

Dr Cox, så om jag går ut en halvtimme nu gör det ingen nytta alls?

• Pallas

Dr Cox: Japp Och i teorin kan man också öka förbränningen ytterligare genom att ta en kopp kaffe (koffein) och något med acetylsalicylsyra, tex ½ Magnecyl innan man beger sig ut. Iaf enligt Fredrik Paulun och boken Allt om fettförbränning.

• non compos mentis

Caprifollum!

Ingen motion är onödig och nyttolös! Det finns bara lite olika knep att boosta förbränningen.
    Så ut och gå med dig!

Pallas; för min egen del vet jag inte exakt vilken fettförbränningseffekt en huvudvärkstablett ska ha...*funderar* kärlvidgning? *funderar vidare*...och jag skulle nog avstå av andra skäl, inte snällt mot magen i längden.

• TheAngelMoM

det finns ju sånna där olika fuel man kan ta, en del är för muskel ökning andr för viktnedgång, nu vet jag ju inte alls hur bra det är för jag har inte testat det själv
    menj ag vet inte hur dåligt det är för magen i längden

• Mamma Lindiss

Pilates finns inte här heller, men TV shop finns juh..
    Beställde två videos för 250:- inkl frakt!
    Kanon bra!
    Jag kör ca varannan dag, har börjat se resultat redan!

Det som är så bra är ju att barnan kan oxå vara med! Min 4åring tycker det är jätte kul att härma dom på Tv:n lill gumman myser bara av att jag ligger på golvet med henne, så två flugor i en smäll!!

• eaagos

Äta nyttigt... fasta tider och gå gå simma sitt upps börja smått och sedan med tyngder..

• TheAngelMoM

jag ska köpa pilates o träna sen när jag fått barn *ler* har ett band sen innan ett svenskt men ska införskaffa winsorpilates istället sen.

Svar på tråden Hur tränar man bort valkar/kärlekshandtag runt magen?