Joleen skrev 2009-03-14 15:06:47 följande:
Tack för fina inlägg!Saken är väl just den att vi inte VET om och hur den lider...det uppdagades först i dagarna att han vinglade....DÅ blev det till veterinä
r.Självklart är kattens bästa viktigast! Balansgången där är svår och frågorna många så klart....vi har väl hoppats in i det sista...hoppats på att han kan bli sig själv igen. Vi VILL att han ska må bättre. Hur vet man när det är kört?? Vi tyckte det var väldigt snabbt vet. konstaterade att det var avlivningsdags......vi blev helt chockade. Katten har ju varit trött men ändå någorlunda gosig med god aptit fram tills nu.....USCH!!!!! *gråter*
Just darfor undrar jag over aterfukting av katten. Vara veterinarer skulle inte skicka hem en svart uttorkad katt med bara maten. (jag jobbar pa vet. klinik)
Utan skulle minst ge vatska under huden, vilket INTE ar plagsamt for katten alls. Ar katten valdigt uttorkad sa skulle den fatt stanna over natten med vatska kontinuerligt. Sedan diskuteras da aterfukting i hemmet eller om klienten vill ta katten till veterinaren nan/nagra ganger i veckan.
Forstar inte varfor sa manga i traden anser att detta ar plagsamt, kanske for att de aldrig sett det goras? Manga katter marker inte ens av det.
Avlivning kan vara pa sin plats, men det ar inte sjalvklart. Och det behover inte vara forsta tanken.
Hur ni an gor, sa hoppas jag att ni far ro over ert beslut.