• sth67

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Jag startar om tråden hoppas ingen annan gjort det då jag inte kan hitta den..
    välkomna alla gamla kämpare och nya.

• Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....
  • Turbomamma

Emmaelsa: Tänker på dig och håller tummarna. Hade också bara 2 befruktade vid vårt andra försök och var otroligt orolig för att de inte skulle bli nåt ET. Hade sån grym ångest att jag gick ut och sprang dagen efter ÄP. Hoppas verkligen för din skull att de delar sig till imorgon. Det behövs ju bara ett... Massa kramar och hoppas att ni står ut under kvällen.

Djurgårdsrutan: Grattis till sprutstart!

Noncuro: Vet inte riktigt hur det funkar med när ni får börja. Brukar ju vara utifrån hur man själv vill och hur ens mens är. Nu kanske det är lite mer svårt i samband med deras sommarstängning.

Sweeteipai: Japp, jag är hurtig jag... Eller nej, inte så värst, brukar alltid ledsna efter halva vägen men som tur är går jag runt en sjö/havsvik så det går inte att gena. Har redan gått upp 3 kg, fast jag hoppas såklart på att jag ska upp fler framöver och äter helt hopplöst mycket så jag tänker att det är bäst att hålla igång lite oxå.

• Sweetiepai

Turbo - Jag har gått upp säkert 6 kilo underbehandlingarna och det är inga gravidkilon!! {#lang_emotions_embarassed}

• Noncuro
    EmmaElsa skrev 2009-05-06 15:46:10 följande:
    Hej tjejer!Är deppig idag! Var på ÄP igår. Allt gick bra, 10 ägg. Vad bra tänkte jag! Idag ringde de och berättade att bara två överlevt... Är jätte rädd att inget av dem ska överleva. Detta är vårt 3:e försök. De andra två gångerna har vi fått hyfsat med ägg, hälften har blivit befruktade men endast ett har varit ok. Denna gång är det bara två som blivit befruktade. Risken är väl stor för oss att inget går att använda!! Är SÅ deppig! Har åkt långt till cvl och nu sitter vi på hotellet och väntar.... Tiden går sakta, vänta, vänta och hoppas! Ledsen!! Kram
    Kan förstå din förtvivlan, man vill så gärna lyckas denna gång. Oroa dig när du får slutgilltig reslutat, om den är dålig men innan dess - ge dig en chans och hoppas på det bästa! Du läser själv, det funkat förr för så många tjejer, inklusive mig själv. Har inte haft massor med fina ägg heller, men det gick vägen med de jag hade.
    Lycka till!
  • Noncuro

Till Sweetiepai

Läste din presentation i profilen. Vad innebär det korta metoden som du genomgår nu? Vore tacksam om du kunde förklara i stora drag. Jag kan säkert söka information själv men det är alltid roligare att fråga någon som varit med.

Jag anslöt mig till tråden från ingenstans. Är inte så ofta på FL, men de gånger jag är här så vill jag ha en sansad prat kring saker och ting, vilket jag tycker ni tjejer har här.

Själv skall jag genomgå min andra IVF augusti/september, på CvL.

• Turbomamma

Noncuro: Svarar på din fråga eftersom jag knappt kunde svara på din förra. Korta metoden innebär att man inte sprayar utan startar direkt med sprutor i samband med mens. Efter första kontrollen och när äggblåsorna börjar växa till sig tar man en spruta till som förhindrar spontan ägglossning. Har själv bara gjort korta metoden, verkar jättejobbigt att spraya. Ska enligt min doktor inte påverka chansen för gravidiet vilken behandlingsmetod man använder. Vissa svarar bättre på korta och för andra är långa bättre.

• IDA30

Har inte skrivit i denna tråd tidigare. Men skriver lite nu. Hoppas det är ok och jag kan ge några lite hopp.

Till dig Emma Elsa vill säga att vid vår 1a IVF hade vi bara ett befruktat ägg som klarade sig. Det blev ingen graviditet den gången. Men nu 4 år senare har vi ett barn och ett till som ligger i magen och växer till sig :o)

Båda har kommit till på CVL. Det finns som sagt så mycket hopp trots att allt ibland ser fullständigt nattsvart ut.

Lycka till alla som kämpar på CVL!!

• Noncuro
    Turbomamma skrev 2009-05-06 16:39:25 följande:
    Noncuro: Svarar på din fråga eftersom jag knappt kunde svara på din förra. Korta metoden innebär att man inte sprayar utan startar direkt med sprutor i samband med mens. Efter första kontrollen och när äggblåsorna börjar växa till sig tar man en spruta till som förhindrar spontan ägglossning. Har själv bara gjort korta metoden, verkar jättejobbigt att spraya. Ska enligt min doktor inte påverka chansen för gravidiet vilken behandlingsmetod man använder. Vissa svarar bättre på korta och för andra är långa bättre.
    Tusen tack snälla du. Vad du är kunnig! Men vem bestämmer vilken metod skall användas, är det min läkare utifrån alla tester eller kan man begära det själv? Sprutandet för mig var inga problem, bortsett att bröst försvann under tiden.. Haha...
  • Sweetiepai

Noncur - Turbo svarade bra på din fråga. In mitt fall valde man den korta metoden för att jag fick så  många omogna ägg vid den långa och man trodde att det kunde vara sprayen som orsakade det. Har de sagt att du ska göra den korta nästa gång? TYckte det var jätteskönt att slippa spraya. Men vid nästa försök kommer jag få göra det igen.

• tulipanaros

Turbolina: Tack för förklaringen. Då förstår jag varför jag fick byta till menopur den här gången. Var precis som EmmaElsa jätteglad över att ha fått ut 12 ägg vid mitt första ÄP. Var helt säker på att vi skulle få flera ägg till frysen. Dagen efter hade bara två av äggen blivit befruktade och vid ET fanns bara ett kvar. Det ägget var å andra sidan, enligt läkarna, mycket fint.

Idag ringde min läkare, han lät lite orolig för att jag inte fått någon blödning än, har sprayat i 13 dagar. Ska träffa honom imorgon och hoppas på att ÄP blir av v.21 som beräknat.

Lycka till EmmaElsa och hoppas att allt går bra!

Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....