• sth67

Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....

Jag startar om tråden hoppas ingen annan gjort det då jag inte kan hitta den..
    välkomna alla gamla kämpare och nya.

• Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....
  • DjurgårdsRutan

Hej Långväntan.
    Tror att man får tebaxs 6000 om ägget dör, men är inte säker. Har för mig att jag läste det.
    Kram

• Långväntan

För annars betalar jag när jag får tillbaks ägget. Men om det dör ska jag åka in och betala för ingenting då? känns lite knasigt

• sth67

långväntatn, du kan betala via bankgiro. Jag fick dra av 7 000 kr när jag varit på Äp men äggen dog samma dag som ET. Vet ej hur dom gör när man gjort FET.
    -Börjar spruta imorn, mensen kom med lite hjälp av spikmatta och att jag drack örterna.. skönt första vul på måndag snäääääääääääälla håll tummarna , tror det är sista försöket ..kram på er

• Långväntan

man kan ju förstå att man ändå får betala lite på ett vanligt IVF om det misslyckas. FÖr då har man ju ändå varit på kontroller,information och äggplock. Men ett FET gör du ju inget. Dom tar ju bara upp det ur frysen och tittar fall det lever. Nä det där får jag nog ta reda på

• Maryah

Turbo: hej vannen. hur mar du? hur ar det med lillen i magen? kram pa dig

Sth67: har du borjat med sprutor annu? spannande. haller tummarna har.

Masse: trakigt att hora om blodningen! men ar du saker pa att det inte ar plus langre? kolla det igen tycker jag. kram

Linalotta: minus pa stickan... det fick jag for 3 veckor sedan och mar fortfarande lite dalig faktist. men nu far du se till att ringa och fa ny tid snabbt innan CVL stanger for sommaren. lycka till gumman.

KRAMAR TILL ALLA
    LYCKA TILL

• Turbomamma

Sth67: Sprutstart idag? Grattis och lycka till, du gör korta metoden igen va?

Djurgårdsrutan: Håller tummarna inför fredagen. Hoppas att blåsorna kommer igång ordentligt.

Långväntan: Tråkigt att det inte gick. Tror tyvärr att det är så att man alltid betalar 2000:- vid FET där embryot inte klarar tiningen. Är väl liksom som en avgift både för frysning, förvaring och tining. Förstår att det känns surt men tyvärr kostar ju allt i detta pengar och det är ju jättebra att du har fått till frysen och sluppit gå igenom hela IVF-processen igen. Var Cvl positiva till att odla vidare tills du kom hem från semestern?

Maryah: Roligt att höra ifrån dig igen. Är det dags för FET snart eller blir det nästa månad. Med mig och småttingar är det nog bara bra (hoppas jag). Känner inte av så mkt mer än trötthet och illamående så det känns fortfarande väldigt overkligt och väldigt avlägset att det faktiskt skulle kunna vara min tur nu.

Kramar till alla!

• Långväntan

Turbolina- Det lät som att det inte var några problem med SSK jag pratade med. Hon sa att dom inte brukar odla det vidare utan dom vill gärna sätta tillbaks det direkt i livmodern men som att jag har en anledning så tror jag inte att det var något problem. Men jag skulle återkomma när ägglossningen är så ska vi räkna på dagarna.

• sth67

turbo...japp sprutstart i kväll och kramiis i morn kör korta... nu jävlar skall vi två plussa samtidigt!! behöver någon att få gå o dra barnvagn med nästa sommar ;) kram o puss på magen

• Turbomamma

sth67: Ja, nu är det verkligen dags för dig och kramiiis. Kommer bli pirriga dagar för mig i nästa vecka när jag ska vara nervös för er båda
    Massa kramar från Turbo

• Knodd
    EmmaElsa skrev 2009-05-06 15:46:10 följande:
    Hej tjejer! Är deppig idag! Var på ÄP igår. Allt gick bra, 10 ägg. Vad bra tänkte jag! Idag ringde de och berättade att bara två överlevt... Är jätte rädd att inget av dem ska överleva. Detta är vårt 3:e försök. De andra två gångerna har vi fått hyfsat med ägg, hälften har blivit befruktade men endast ett har varit ok. Denna gång är det bara två som blivit befruktade. Risken är väl stor för oss att inget går att använda!! Är SÅ deppig! Har åkt långt till cvl och nu sitter vi på hotellet och väntar.... Tiden går sakta, vänta, vänta och hoppas! Ledsen!! Kram
    Har de gjort ICSI på era ägg?
Svar på tråden Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....