Vi som går på Carl von Linne kliniken fortsättningstråd igen.....
Jag startar om tråden hoppas ingen annan gjort det då jag inte kan hitta den..
välkomna alla gamla kämpare och nya.
Jag startar om tråden hoppas ingen annan gjort det då jag inte kan hitta den..
välkomna alla gamla kämpare och nya.
Tack sweetiepai!
IVF 2 var det 8a ägg som klarade sig. Ett av de äggen är vårt barn som var ett FET. Fyra av dessa frystes men klarade inte upptiningen till syskonförsök.
1a färska IVFen till syskon var det bara ett ägg som hade delat sig rätt och det är bebisen i magen. Så vi har varit otroligt lyckligt lottade.
Kombinationen sjuksköterska och 3 IVF har gjort mig alldelles för kunnig för att det ska kunna betraktas som hälsosamt. Känner mig som en riktig IVF-nörd.
Jag valde själv korta metiden vid min första behandling för att hinna med en sista insemination och sen kunna starta direkt. Sen tyckte inte min doktor (superman, Oddvar) att vi skulle ändra på det utan fortsatte korta metoden. Nackdelen är att det kan finnas risk för att man ägglossar spontant om man inte hinner in med Orgalutranet, man kanske måste på VUL tidigare och man blir inte lika justerbar som patient utan ÄP kanske hamnar på en helg. Vilket blir lite nackdel för kliniken. Samtidigt har ju CVL nästan alltid öppet på helgerna så det borde inte vara nåt större problem.
Bröst som försvann, det problemet har jag inte märkt. Mina brukar växa lite av sprutorna, särskilt ägglossningssprutan.
Ida26: Grattis till dina 2 barn! Hoppas att jag också kan säga att mina barn blev till där om ett halvår.
Turbolina; Tack så mycket. Det kommer du kunna göra!!
CVL kommer alltid vara speciellt för oss. De har betytt så mycket!
emmaelsa: åhh sötnos jag hoppas så att det blir två fina embryon imorgon! förstår din oro eftersom jag själv alltid får väldigt få ägg.
KRAMAR
för er som känner mig så är jag på spraydag 5 idag
Så är igång igen!
Maxie: Hoppas det blir en liten bebis av någon av era eskimåer:)
Kram från mig!
tjolahopp..hjälp vad ni skriver, hinner inte med i svängarna längre.... Jag lovar att läsa allt som skrivs men är kanske inte alltid så aktiv att kommentera allt. Jag skall själv börja spruta med korta metoden när som helst inför mitt 5:e (6:e)försök. Väntar bara på att fröken rödluvan skall komma. Känner mig spänd, exalterad och nyfiken på om min akupunktur och örtdrickande har hjälpt mina små stackars ägg att bli fina och bättre.
Lycka till så länge tjejer
emmaelsa: Håller både tummar och tår för dina små nu. Hoppas verkligen att klarar sig till imorgon, ja och ännu längre oxå såklart
Sweetiepai: Oj 6 kilo, men det ska väl vara värt det i slutändan får vi hoppas. Trodde att det var ännu en fördel med korta metoden. Men vätska samlar man ju på sig hur eller hur i samband med ÄP. Är du mycket svullen eftersom du gått upp så mycket.
Kramiiis: Turbokram till dig!
tulipanros: hoppas blödningen kommer igång snart så att du kommer igång med sprutandet.
Djurgårdsrutan: Bra med sprutstart redan idag, då borde väl konferensen vara räddad
Kramar till alla!
God kväll.
Nu e första sprutan tagen, mannen fick ta den. Det gick bra, sved bara lite granna, så nu e man på gång. Ja, nu blir det nog konferans den 27/5.
Hoppas allt är bra med er alla.
Kram
Turbo - Ja ganska svullen, men det är ng mycket vatten också. Såg plötsligt en extra haka i spegelen en morgon.
Hoppas det försvinner sen.
Sth67 - Lycka till du med!