• Anonym

alvedon överdos

Hej!
    Vad finns det för risker med att inta ca. 22 tabletter á 500 mg alvedon under ca. ett dygn.

Obs! Detta gäller inte mig så kan itne svara på varför detta har gjorts.
    Tacksam för svar!!

• Svar på tråden alvedon överdos
  • Anonym

hon har tydligen tagit 30 tabl igårkväll och inatt... Ringt polisen..
    Större risk att levern skadas nu pga senaste överdosen?

• lövet2
    Anonym skrev 2009-03-26 12:12:34 följande:
    hon har tydligen tagit 30 tabl igårkväll och inatt... Ringt polisen..Större risk att levern skadas nu pga senaste överdosen?
    Ja, tyvärr. Det var i alla fall beskedet vi fick när en vän till oss åkte in för en Alvedonöverdos ...
    No one else dies because of me!
  • Anonym

tack för era svar... Märks skadan isf på en gång?

• lövet2
    Anonym skrev 2009-03-26 12:35:54 följande:
    tack för era svar... Märks skadan isf på en gång?
    På proverna kan de säkert se på en gång. Annars vilka symptom som syns utåt är nog beroende på hur stor skadan är.
  • Anonym (C)

Skadan uppkommer väldigt fort om det blir skador. Men sedan kan hon få problem senare i livet där levern pajjar men av andra orsaker.

• Anonym (....)

Skadan kan märkas direkt, men det kan också ta ett tag. Ibland märks det inte förrän flera år senare, kan vara en infektion eller liknande som blir droppen som får bägaren att rinna över.... Hon skadar sin kropp men det är hon säkert medveten om, säger det igen, hon behöver hjälp. Mer långsiktigt, inte bara att hon blir utskriven så hon kan göra det igen, ett långsamt sätt att ta livet av sig...

Hon har tur att hon har dig!

Uppdatera oss gärna så vi får veta hur det går för henne.

• Anonym

Hon var inte hemma, så hon har inte kommit till sjukhus än.. vet inte riktigt vad jags ka göra..

• Anonym (....)
    Anonym skrev 2009-03-26 16:29:47 följande:
    Hon var inte hemma, så hon har inte kommit till sjukhus än.. vet inte riktigt vad jags ka göra..
    Du kan nog inte göra så mycket mer än vad du redan har gjort... Vänta och se...Tyvärr.

Tänk på att du har gjort allt i din makt redan. Du ären bra vän, hon har tur som har dig
  • Anonym

Ja.. vad ska jag skriva.. Nu är hon på sjukhus igen, på psyk. Försent för att ge motbehandling.
    Enligt hon själv har hon fått i sig 54 tabketter, alltså 27 g paracetamol.
    Vet inte hur det går nu, inte pratat med henne.. Hon vill inte prata med mig eftersom jag fick henne till sjukhus igen..
    Är det kört nu? Är leverskador att räkna med?...

Tacksam för svar!!

Svar på tråden alvedon överdos