Inlägg från: vackrastarflow |Visa alla inlägg
  • vackrastarflow

vi balkong odlare

Pelargonen skrev 2009-04-14 13:21:17 följande:
    Hej! Jag odlar både i trädgården, i växthuset och på balkongen (altan). Får man vara med här?
    Självklart, jag är också här *vinkar*
  • vackrastarflow
    Pelargonen skrev 2009-04-14 13:55:43 följande:
    Hej du! Tänkte på dig idag när jag vattnade mina smååååå jordgubbsplantor.
    haha jag brukar faktiskt undra om dina är lika små som mina när jag vattnar mina
  • vackrastarflow

jag har bara bilder från förra året, inte roliga alls men man kan iaf se hur min balkong är uppbyggd.

just nu har jag penséer ÖVERALLT det är så härligt att ha färg på balkongen igen, och skimmian blommar. sååå mysigt!

• vackrastarflow
    Pumpkin skrev 2009-04-19 13:01:33 följande:
    Nu sitter jag och funderar på vad för möbler jag ska komplettera med ute på balkongen. Vill gärna ha någon form av stege/hylla där jag kan ha blom-/salladskrukor och kanske lite ljuslyktor och sånt mys. Sen vill jag gärna att katterna ska kunna klättra upp och ha en egen avsats att ligga på om de vill. Har hittat lite grejer på IKEA, men det tar så emot att behöva borra hål i putsfasaden för att fästa grejerna...
    om du kollar i mitt galleri ser du vad jag har, för jag var ute efter samma sak som du förra året.
    jag tror serien heter lerberg och är superbillig. jag har en bred hög och en bred liten (så att katten kan hoppa upp till sin avsats). iom att det är galler så kommer solen igenom varje hylla. till katten har jag lagt ut en mörk handduk så hon inte behöver ligga på gallret.

www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70114753
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50114754
  • vackrastarflow
    Pumpkin skrev 2009-04-19 16:51:11 följande:
    Men du har förankrat hyllorna i väggen eller? För det kan/får jag inte göra...
    nej det behövs inte, de är väldigt stabila trots att de är lättviktiga (varpå de är lätta att flytta runt). katten hoppar och studsar i dem utan problem.
  • vackrastarflow
    Pumpkin skrev 2009-04-19 17:09:57 följande:
    Ah, men vad bra! Läste bara i beskrivningen att de var tvungna att förankras i väggen och då tänkte jag att det var kört. Men står de bra och stadigt ändå så blir det definitivt nånting från den där serien
    ja sätter man dessutom några krukor i hyllan så blir den ju ännu mer stabil.
  • vackrastarflow
    HeartsOnFire skrev 2009-04-21 07:54:23 följande:
    Okej. Nu är mina väldigt ledsna och hänger. Kan de repa sig? Hur ska jag göra? De står inne nu och fick vatten igår.
    min pelargon knökdog när jag satte ut den... eller ja, knopparna och blommorna iaf. nu får den sitta ute igen, utan blommor så får vi se om den tar sig. tur min mårbacka fick förbli inne
  • vackrastarflow
    Knasis skrev 2009-04-21 17:57:02 följande:
    Hejsan alla grönfingrade vänner! Nu har jag uppdaterat mappen "Min balkong". Var på IKEA igår och köpte jalusigardiner. Fick en bambuplanta av pojkvännen. Någon som har erfarenhet av bambu och kan ge lite tips?
    ja vattna heeeela tiden min torkade ut bara jag tittade på den men katten tyckte den smakade smaskens. jag försökte två gånger, men vägrar ta in en till haha
    de är bara väldigt snygga!
  • vackrastarflow

Knasis - kollade dina bilder och blev glad av att se en hängande vandrande jude de är sååå snygga! men min växer mer uppåt haha! hoppas den börjar söka sig neråt snart.

• vackrastarflow
    Knasis skrev 2009-04-21 19:00:27 följande:
    Haha!! Är det DET den är?? Jag köpte den för färgernas skull. Silver och lila.. SÅ snygg! Just denna plantan är sticklingar jag tog när den jag köpte blev för risig..
    japp hihi!

min är rätt tjock och tät, men vilken bra idé att ta sticklingar!
Svar på tråden vi balkong odlare