vi balkong odlare

men ååååh jag vet inte vad jag ska göra!!

tack för hjälpen Siamusen!
den första länken var ju väldigt intressant. men mina verkar inte lika aggressiva, bladen dör liksom inte... fast det gör de kanske snart
jag ska spraya med såpa och se om det hjälper!
ja den är ju grön och fin i övrigt! men verkar som sagt ha avtagit lite i växtkraft. den får nu vara inomhus lite mer, innan har den stått utomhus om dagarna.
Jag har varit i Paris och inte rapporterat därifrån... Fick lite inspiration av deras vackra balkonger, men tycker jag kommit en bit på vägen redan
Den första jordgubben har blivit ännu större, det ser väldigt lovande ut Massor av smultron är på gång också.
Jag har omplanterat allt jag sådde, och klippt ner en massa penséer för att de ska bli snygga igen. Köpte en snöflinga för att pryda tomatkrukan där tomaten är liten i en stoooor kruka hehe.
Sen köpte jag en stor vacker Mårbackapelargon, jag älskar verkligen dem!
Här står det både still och går framåt. Krukjordgubben frodas som tusan och jag har redan skördat mogna gubbar! Just nu är där en riktig bamse som väntar på att bli röd och en mindre som nu är ljusrosa. Och massor av blommor. "Jordgubbslandet" i grytan går lite trögare, men även där hänger gröna gubbar. Smultronen är också trevliga.
Auberginen står jättestilla, likaså chilin. Men det saknas lite värme, det är nog därför.
Bladlöss har tyvärr invaderat en del plantor och jag gick loss med saxen igår
Klematisen växer i massor, kul att se, men tayberryn är ganska långsam. Rosmarinen har fått mjöldagg men de andra örterna i samma kruka trivs som tusan.
Sen samlar jag in frön från olika penseer. Vill ha samma färger nästa år.
Tomaten trivs!! Jag är jätteglad! Den har många blommor och massor av många knoppar trots att den bara är en 30-40 cm hög.
Älskar min balkong, den blir bara bättre och bättre (trots bladlöss!)