• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • tiamant
    1980 skrev 2009-05-13 09:43:38 följande:
    Hej! Jag har ägglossningsrubbningar och har därför ätit en kur med Pergotime. Jag har inte haft några biverkningar och nu är jag på dag 16 i min menscykel (åt Pergotime dag 5-9). Jag är jätteorolig för att Pergotime inte har fungerat för mig, eftersom jag inte känner några tecken på att ägglossningen är på gång... inga kännigar i äggstockarna eller typiska ägglossningsflytningar alltså... Hur var det för er andra som tagit Pergotime - Fick ni ägglossning? Hade ni några biverkningar? Fick ni några "ägglossningsflytningar"? SNÄLLA SVARA!! Kram
    Hej! Jag är i samma situation, så jag förstår hur du känner. Jag har också ätit min första kur pergo och inte fått ÄL-utslag på teststickan, ÄL-flytningar eller känningar i äggstockarna. Är på CD 20 i dag. Men det är vanligt att det är så här innan man har hittat rätt dos pergo eller så kanske man behöver en äl-spruta för att ägglossa. Hoppas att du får stöd av din läkare.

Och hej alla andra! Vi har nyligen påbörjat verkstaden så jag har mest läst vad ni har skrivit i tråden. Men nu kommer jag säkert att delta lite mer i tråden. Jag har PCO och har två pergo-barn, och ska nu få till ett tredje. Jag vet hur kämpigt det är innan man har fått till det första barnet. Håller tummarna för oss alla, och särskilt för er som arbetar på barn nr 1.
  • Ingegärd79

Jag behöver hjälp att rökna ut ÄL på ett ungefär börjar med Pergo på söndag dubbeldos men sen då??? När ska man sexa som mest??? HUr kunde jag bli gravid förra gången kan man undra

• Viktoria5

Hej!
    Jag är på dag 16 av min pergokur. Har fortf inte haft ägglossning Det känns som jag har ont i livmodern, vet ej om det är det men gissar på det. Det gör ont om jag springer eller hoppar. Hade precis likadan känsla förra pergokuren. Någon som vet vad detta kan vara??

• kiwi81

Hej tjejer! Behöver lite råd från er erfarna pergopinglor.

Första gången jag blev gravid blev jag det på första enkelkuren. Hade då ÄL på dag 18.

Nu när syskonförsöken kommit igång sedan 1,5 år tillbaka har det inte gått lika lätt. Fick ingen ÄL på varken enkel, eller dubbelkur med pergotime. Fick då äta Metformin i 2 månader och försöka med en dubbel sedan igen. Då fick jag ÄL, men väldigt sent, gissningsvis dag 24, då jag fick mens dag 38. Fick då börja en ny dubbelkur och är idag på cd 37. Lämnade prog.prov dag 23 och dag 34 som båda visade att jag INTE haft ÄL än. Gjorde ett VUL igår (cykeldag 36) som visade en äggblåsa på 15 mm och en slemhinna på 8 mm. Gyn trodde inte att det skulle bli ngn ÄL och skrev ut provera och trippelkur pergotime.

Nu till min fråga. Tror ni att jag trots allt kan få en ÄL och bör vänta med proveran? Eller är det omöjligt att få ÄL så här pass sent i cykeln? Jag har PCO, men så här sent bör man väl inte kunna få ÄL när man äter pergo, eller? Vad skulle ni ha gjort? Min gyn vill inte remittera mig till sprutbeh förrän efter sommaren eftersom det gick så lätt förra gången.

Tacksam för alla svar!
    KRAM från en desperat pergopingla.

• challis777
    kiwi81 skrev 2009-05-14 08:22:30 följande:
    Hej tjejer! Behöver lite råd från er erfarna pergopinglor. Första gången jag blev gravid blev jag det på första enkelkuren. Hade då ÄL på dag 18. Nu när syskonförsöken kommit igång sedan 1,5 år tillbaka har det inte gått lika lätt. Fick ingen ÄL på varken enkel, eller dubbelkur med pergotime. Fick då äta Metformin i 2 månader och försöka med en dubbel sedan igen. Då fick jag ÄL, men väldigt sent, gissningsvis dag 24, då jag fick mens dag 38. Fick då börja en ny dubbelkur och är idag på cd 37. Lämnade prog.prov dag 23 och dag 34 som båda visade att jag INTE haft ÄL än. Gjorde ett VUL igår (cykeldag 36) som visade en äggblåsa på 15 mm och en slemhinna på 8 mm. Gyn trodde inte att det skulle bli ngn ÄL och skrev ut provera och trippelkur pergotime. Nu till min fråga. Tror ni att jag trots allt kan få en ÄL och bör vänta med proveran? Eller är det omöjligt att få ÄL så här pass sent i cykeln? Jag har PCO, men så här sent bör man väl inte kunna få ÄL när man äter pergo, eller? Vad skulle ni ha gjort? Min gyn vill inte remittera mig till sprutbeh förrän efter sommaren eftersom det gick så lätt förra gången. Tacksam för alla svar! KRAM från en desperat pergopingla.
    Oj, ja, jag undrar det samma. Kan man ägglossa så sent? För en blåsa på 15 och en slemhinna på 8 låter ju toppen, men kanske om det varit dag 10-15. Jag hoppas att det kan funka ändå!
  • Pumanprinsen
    Kinne79 skrev 2009-05-13 16:28:03 följande:
    Äsch, det tar inte lång tid att flyga till Boden, du får helt enkelt boka in en liten tripp när du beräknas ha ägglossning. Nej, skämtosido fy vad trist det kan ju bli så att ni missar två tillfällen till ägglossning. Själv har jag precis passerat våran väntetid, fick ju pergotime utskrivet i mars men valde av olika anledningar att vänta tills efter vårt bröllop. Nu har jag precis börjat äta Provera och tiden mellan mars-maj gick faktiskt mycket fortare än vad jag trott.
    Har kollat med tåg biljetter och priset blir ca 1600kr och LÅNG resttid.
    Ska kolla flyg nu...

Hoppas på positiva saker i allas framtid
  • Pumanprinsen
    MarreBus skrev 2009-05-13 17:50:24 följande:
    Åh vad tråkigt, men man vet aldrig, du kanske blir gravid nu ändå och då behöver du inte oroa dig för veckorna din man är i Boden, jag har en väninna som blev gravid trots att hon hade sex 9 dagar inna äl så en del sperimer är långlivade=)
    ja det känns inte så kul,, men ska tänka på det kanske finns en chans ändå.
  • Pumanprinsen

Herre gud vad dyrt det var att flyga!!

Ingen som har koll på vart man kan kolla billiga flyg gbg-boden/Luleå

Svar på tråden Pergopinglorna del 17