• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • timmisen

Ja, vad många nya som hittat hit, kul! Jobbigt Pumanprinsen, hoppas det ordnar sig på nå´t sätt. Själv är jag inte glad heller, ÄL verkar långt borta denna månad. Brukar få så tydliga äl-flytningar vid den här tiden, men är "snus torr", blääääää. Jag äter inte pergo. Får jag inga flytningar imorgon eller lördag så har jag nog ingen äl denna gång. Fast å andra sidan har jag inte blivit gravid ännu trots rikliga äl-flytningar, men så här torr? Är det nå´n idé att prova med äl-test (tror inte det)? Sex har jag inte heller lust till när det blir så här. Ja, ja väntan till bim blir ju inte så jobbig om man "vet" att man har en äl-fri månad.

• xxJessikaxx

Jag säger också stort välkommen till alla nya
    Själv börjar man väl tillhöra inventarieran, eller vad säger du, timmisen?

Iaf, timmisen, jag har ju aldrig äl-flytningar och har ju trots allt fått till det ändå flera gånger. Klart att det kanske känns meningslöst om du brukar ha det annars men jag som sagt, känner aldrig av dessa. Det kan tydligen vara rätt "glid" längre in som man inte känner av.

• xxJessikaxx

Pumanprinsen, attan att du och jag inte kunde byta boende ett tag då, jag har bara 40 minuter till Boden...hjälper ju dock inte så mycket i detta fall

• timmisen

Jo, du xxJessikaxx, man gör väl det, är väl ett bra tecken på en bra tråd!! Vi får se, är väl dumt att inte ens "försöka" (sexa). Har tidigare plötsligt en dag fått flytningarna när jag gått och väntat. Om får äl så har jag det i helgen. Men känns ju inte så, fast känner av molande nere i magen. Annars har jag väl en så´n där tråkigt ÄL-fri månad.

• Pumanprinsen

Har fått ihop det, blir tåg till boden åker på fredag och framme lördag 624kr
    Flyg tillbaka , åker söndag 19.30, framme 23.30 för 1059kr.

Visst blir allt lite krångligt men så får det blir. Nackdeler är att jag kan boka först om en vecka när jag får pengar. Får hoppas att det fortfarande finns biljetter då.

xxJessikaxx- kan inte vara så krångligt att ta sig från Boden till Luleå?

• challis777

Jag har en fråga till er erfarna...

Jag hade ju två blåsor på 13 och 12 mm dag 11. Äl stickorna visade på äl den 12:e.

Nu undrar jag om ett ägg kan lossna först och sen det andra?
    Alltså, ska jag fortsätta ha sex några dagar till för att öka chanserna ifall det andra ägget lossar några dagar senare?

• icka76

tredjejuli: Är ju ingen expert men jag tror att det ägg som är mest moget lossar och det andra tillbakabildas. Man kan tydligen ägglossa fler än en gång/månad men det vanligaste är nog att man bara ägglossar ett ägg från en äggledare. Men om dina ägg var på var sin äggstock så kan ju båda ha lossat

• MarreBus

Hej tjejer!
    Jag är så deppig nu, har varit på gyn idag och letat blåsor och jag hade en finfin blåsa på 18mm idag cd12 så ägglossning blir det den här månaden men återigen är min livmoderslemhinna jätte tunn, min gynläkare trodde nog inte att jag skulle kunna bli gravid med så tunn slemmhinna. Sncka om att pissa i motvind, när jag äntligen får äl så är det livmoderslemhinnan som jävlas!!! Nu kommer jag få lov att ha uppehåll till slutet av augusti för de har ingen möjlighet att kontrollera min äggblåsor under sommaren. Men antagligen kom er det ju inte funka när livmoderslemhinnan är för tunn. Jag så jälva ledsen!!(ursäkta att jag svär)
    Är det nån här med tunn livmoderslemhinna som lyckats bli gravid??
    Det är nu jag tappar hoppet, jag börjar inse att det här inte kommer hända för oss. Jag kommer aldrig mer få vara gravid!
    Sorry om jag sabbar stämmningen lite, men jag behövde skriva av mig!

• challis777
    MarreBus skrev 2009-05-14 14:10:43 följande:
    Hej tjejer! Jag är så deppig nu, har varit på gyn idag och letat blåsor och jag hade en finfin blåsa på 18mm idag cd12 så ägglossning blir det den här månaden men återigen är min livmoderslemhinna jätte tunn, min gynläkare trodde nog inte att jag skulle kunna bli gravid med så tunn slemmhinna. Sncka om att pissa i motvind, när jag äntligen får äl så är det livmoderslemhinnan som jävlas!!! Nu kommer jag få lov att ha uppehåll till slutet av augusti för de har ingen möjlighet att kontrollera min äggblåsor under sommaren. Men antagligen kom er det ju inte funka när livmoderslemhinnan är för tunn. Jag så jälva ledsen!!(ursäkta att jag svär) Är det nån här med tunn livmoderslemhinna som lyckats bli gravid?? Det är nu jag tappar hoppet, jag börjar inse att det här inte kommer hända för oss. Jag kommer aldrig mer få vara gravid! Sorry om jag sabbar stämmningen lite, men jag behövde skriva av mig!
    Hur tunn var din slemhinna?
    Min var bara 5 mm dag 11 men den kanske skulle hinna växa till sig sa min läkare. Jag har beställt aloevera juice i dag, har hört att det kan öka tjockleken på slemhinnan. Värt ett försök i alla fall...
Svar på tråden Pergopinglorna del 17