• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • kiwi81

Jag var på vul dag 36, då hade jag en äggblåsa på 15 mm och en slemhinna på 8 mm. Läkaren sa att den inte skulle släppa (den skulle tillbakabildas) eftersom det var så sent, så jag fick provera och trippelkur pergotime utskrivet. Men sen på dag 38 fick jag plötsligt ÄL-flytningar och utslag på ÄL-stickan, så jag tänkte att jag skulle vänta med proveran lite. Lämnade ett prog.prov senare som visade att ÄL faktiskt hade skett och 2 veckor senare fick jag ett plus på grav.testet!

• xxJessikaxx

Marrebus, jag önskar dig en fin sommar och att det tar sig på "normal väg". Ofta gör det ju det när man slappnar av mer och slutar fokusera på det. Ha det bäst och kom gärna in med en liten uppdatering då och då.

SysterK, jag har själv långa cykler och kortar ner mina med pergo, från ca 34 dagar till 28-30 beroende på när jag tar första tabletten.

Love is, det låter inte skönt med spolningen men kanske bra att ha det bortgort i alla fall. Tycker jag hört ett antal som blir gravida efter spolningar så bara hoppas det är rätt grej för er

• timmisen

Lite avvaktande här, själv närmar man sig äl igen. Ökade flytningar idag, utan pergo. Känner att jag behöver köra med äl-test då jag får mens allt mellan 28 och nu senast 33 dagar! För jag brukar alltid ha 16 dagars lutealfas, mellan positiv äl-sticka och mens. Snacka om att äl-testen är bra då! Men jag kör apotekets dyra, kanske borde prova köpa de billiga på nätet typ testlagrets. Fast é de lika bra? Ska försöka inte ta det så allvarligt denna gång, är så himla jobbigt. Som ni dock vet är det lättare sagt än gjort!! Sommarkram på er.

• xxJessikaxx

timmisen, så nu är det äl-tider igen, tiden bara rusar iväg! Hoppas såklart på utdelning.

Jag vet själv inte om det är ngn större skillnad på billiga och dyrare tester, har ju själv alltid föredragit CB både på äl och gravtester.

För min del har jag fått beviljat Trombyl som är blodförtunnande och kan förhindra små proppar i moderkakan som KAN vara en orsak till missfall. Vill eliminera risken för det om vi nu får plus igen.

• tiamant

Jag väntar också på ÄL, är på dag 12 i dag.

Jag använder också bara CB ÄL-test, kännt tryggast.

• tiamant

Kan ju för tusan inte stava. Men ni förstår nog ändå.

• Linakinn

Tänkte höra med er som äter Pergo... Ni som får biverkningar, när upplever ni dem? Jag har aldrig haft problem med PMS eller kännt någonting alls innan mens, men nu efter pergodos förra månaden mådde jag så grymt dåligt veckan innan mensen kom... Var på fruktansvärt humör, ledsen, arg och inget tålamod alls! Funderar nu om det kan vara Pergon eller om man bara är så himla spänd och orolig innan man får mensen??

• T e s s
    Linakinn skrev 2009-06-11 22:45:37 följande:
    Tänkte höra med er som äter Pergo... Ni som får biverkningar, när upplever ni dem? Jag har aldrig haft problem med PMS eller kännt någonting alls innan mens, men nu efter pergodos förra månaden mådde jag så grymt dåligt veckan innan mensen kom... Var på fruktansvärt humör, ledsen, arg och inget tålamod alls! Funderar nu om det kan vara Pergon eller om man bara är så himla spänd och orolig innan man får mensen??
    Jag åkte på alla biverkningar på högsta nivån av pergon, efter 3e tabletten började det komma.
    Har inte innan alls haft pms eller annat så. Så pergon satte igång kärringen i mig!!!
  • Pumanprinsen

Hej tjejer!

Snart åker man till Luleå!!
    Ska bli underbart att få träffa min man..

Ha det gått så först vi

Svar på tråden Pergopinglorna del 17