• LuPeRo

Pergopinglorna del 17

Pergopinglorna del 17 Denna tråd vänder sig till alla som äter Pergotime eller som har frågor om det.

Vi har även vår egna LIST TRÅD med alla pluss som blivit här
    och där vi som kämpar just nu lägger upp vårt BIM.

Dessutom så har vi vår egna TEMP TRÅD där vi som tempar kan länka våra kurvor.

--------------------------------------------------

LIST TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m39736590.html

TEMP TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m40353878.html

Statistik över Pergotime
    www.familjeliv.se/Forum-7-130/m37749906.html

När vi fått vårat efterlängtade plus så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m40717469.html

När vi fått våra älskade barn så träffas vi här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m39864754.html

PLÖTSLIGT HÄNDER DET!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:02
    Ny list tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-235/m42917264.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-07 14:05
    När vi fått våra älskade barn träffas vi här;
    www.familjeliv.se/Forum-11-269/m42790391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-12 13:25
    Ny plus tråd

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m43441842.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-18 14:19
    NY TRÅD!!!

Pergopinglorna del 18

www.familjeliv.se/Forum-7-125/m44930708.html

(bortse från den totalt utflippade texten i TS )

• Svar på tråden Pergopinglorna del 17
  • Woogie

Min gyn. sa att jag kunde kontakta honom igen om tre månader (när alla kurerna var slut) om jag inte har blivit gravid. Inget snack om överstimulering, kolla med UL eller att ev. byta till dubbelkur. Är han dålig, är det något jag ska/kan/bör kräva av det där? Just nu väntar jag på BIM som jag inte vet när det är (är på dag 24 idag). *frustrerad*

• Pumanprinsen
    Woogie skrev 2009-06-04 16:13:43 följande:
    Min gyn. sa att jag kunde kontakta honom igen om tre månader (när alla kurerna var slut) om jag inte har blivit gravid. Inget snack om överstimulering, kolla med UL eller att ev. byta till dubbelkur. Är han dålig, är det något jag ska/kan/bör kräva av det där? Just nu väntar jag på BIM som jag inte vet när det är (är på dag 24 idag). *frustrerad*
    Hade jag varit dig så hade jag ringt och sagt att du gärna vill gör VUL ifall sedan efter det kan man höra om det behövs dubbelkur.
  • tiamant
    Woogie skrev 2009-06-04 16:13:43 följande:
    Lite mer uppföljning vore väl att önska. Det är ju bra att se hur din kropp reagerar på en kur, tec livmoderslemhinnan, antal äggblåsor, storlek på äggblåsan/äggblåsorna. Bara då vet man ju vad man ska ändra om något blir fel, tex inte får äl. Men när man säkert har fått äl och de ser att man inte blir överstimulerad, då brukar de släppa en fri så får man försöka själv ett par kurer. Och så kan det vara bra att kolla med äl-test att man ägglossar och då vet man ju även vilken dag äl inträffar så att man kan räkna ut BIM.
  • tiamant

I dag börjar jag också knapra pergo igen, andra kuren. Hoppas, hoppas att jag får ÄL.

• challis777
    ellimi skrev 2009-06-04 13:30:00 följande:
    Jo det är klart att har man ingen ägglossning så spelar det ingen roll hur tjock eller tunn slemhinna man har men det bästa är väl en kombination av båda. Min läkare ansåg inte heller att det var nån risk för översimulering första gången så jag får väl chansa en månad och kolla med UL nästa kur. Hur många kurer ska du äta som mest?
    Om jag inte blir gravid nu skulle jag få recept för 3 kurer till.
  • kiwi81

Tredjejuli, nu när jag blev gravid hade jag också ett progestronvärde på 28 och gyn sa att jag inte skulle bli gravid på den. (Tji fick hon! ) Men det var nog i "stigande" - alltså taget för tidigt. Tog du blodprovet 7 dagar efter ägglossningen (alltså ca 7 dagar innan mensen sen kom)? Om du tog det tidigare kanske du ändå hade en fin fin ÄL?

• challis777
    kiwi81 skrev 2009-06-04 21:07:44 följande:
    Tredjejuli, nu när jag blev gravid hade jag också ett progestronvärde på 28 och gyn sa att jag inte skulle bli gravid på den. (Tji fick hon! ) Men det var nog i "stigande" - alltså taget för tidigt. Tog du blodprovet 7 dagar efter ägglossningen (alltså ca 7 dagar innan mensen sen kom)? Om du tog det tidigare kanske du ändå hade en fin fin ÄL?
    Jag tror jag tog det dag 6. Undra hur mycket värdet stigen på en dag?
  • timmisen
    xxJessikaxx skrev 2009-06-04 15:44:26 följande:
    Trist timmisen. Kör du på pergo nästa gång då om det inte lyckas denna gång (vilket jag såklart hoppas)
    Ja, jag tror jag provar utan nu men om vi som sagt inte lyckas kommande månad heller så funderar jag på att prova pergon igen. Vi har försökt rätt länge nu och det enda doktorn sagt till oss är ju "åldern", tar lite längre tid bara förhoppningsvis.
  • challis777
    timmisen skrev 2009-06-05 09:42:52 följande:
    Ja, jag tror jag provar utan nu men om vi som sagt inte lyckas kommande månad heller så funderar jag på att prova pergon igen. Vi har försökt rätt länge nu och det enda doktorn sagt till oss är ju "åldern", tar lite längre tid bara förhoppningsvis.
    Hur gammal är du? Och vad har han sagt om era chanser?
    Jag är 31 (blir 32)
    Min läkare sa att 25-30% chans per försök om det ser bra ut.
  • timmisen

Ja, du jag har nyss fyllt 35. Har hört samma odds, och vår läkare säger att jag fortfarande har "normal" äggutveckling och jag har ju tack och lov bra prog.värden. Men nån´ting är det ju som tar tid. Förra gången när jag var 30 hade jag problem med både äl och mens, men blev gravid på tredje pergokuren enkel dos, så att det ska vara så krångligt nu när jag har bättre och mer regelbunden cykel. Din ålder är ju absolut ingen fara!

Svar på tråden Pergopinglorna del 17